זנדאיה
תאמ;לק לי: היא בת 27, משתמשת בשם פרטי בלבד, והיא נמצאת בכל מקום. זנדאיה התחילה את דרכה המקצועית כילדה דוגמנית ובמהרה התמקמה בערוץ דיסני, שהוא, כידוע, בית הגידול האולטימטיבי לכוכבות-על, שמרפד את דרכן משם והלאה בפרסום מטאורי ובערמות של מעריצים, כמו גם במבחר מגוון של הפרעות אישיות שמגיעות בעסקת חבילה עם התהילה.
זנדאיה, לפחות בינתיים, מצליחה להתחמק בנונשלנטיות מהחלק הלא אטרקטיבי של מעמדה. היא מציגה חזות שפויה וחיובית, במקביל ליכולת להתחבב על הבריות. ואם זה לא מספיק, היא גם מנהלת זוגיות חיננית עם טום הולנד, הספיידרמן הכי חמוד שהיה לנו אי פעם.
על המסך היא משחקת בסדרה הכי מדוברת בטלוויזיה, "אופוריה", ובסרטים הכי מדוברים בקולנוע, "חולית" ו"מתחרים" – עם בחירות מושכלות בפרויקטים אמנותיים שמצליחים להיות גם פופולריים וגם להיחשב איכותיים. חוץ מזה, היא יפה, היא מסתובבת עם היפים, ויש לה סטייל בשביל מאה נשים אחרות שיש להן גם שם פרטי וגם שם משפחה.
בעידן שבו התואר "איט גירל" מחולק בנדיבות מוגזמת לכל דוגמנית שאספה מיליון עוקבים באינסטגרם, זנדאיה היא האיט גירל האמיתית. והיא לא סתם איט גירל, היא הפנים (והגוף, והסטייל) של דור ה-Z. אם לדייק, היא מייצגת את אלה שנולדו בעשור הראשון של ה"זומרים", לפני שהדור הזה התפרק בעצמו לשלל תת-קטגוריות.
החודש היא מככבת, במקביל, על השערים של ווג הבריטי ושל ווג האמריקאי – מסמנת את עצמה כמלכת הסטייל של העולם.
איך היא מתלבשת? במילה אחת – מושלם. זנדאיה עוטה על גופה את מיטב התוצרת של בתי האופנה היוקרתיים בעולם, ומנצחת שוב ושוב תמיד. חוץ מטעם משובח, גוף גבעולי והרבה חן מהסוג הלא מתאמץ, יש לה גם את לאו רואץ' – מלך הסטייליסטים והאיש שבונה אותה סגנונית כאייקון האופנה של הדור.
היו לה כבר לא מעט שנים טובות, אבל אין ספק שהשנה האחרונה היא השנה שלה. היא באה, רואה ומנצחת בכל טקס הוליוודי, בכל שבוע אופנה, בכל יציאה אקראית לסיבוב ברחובות עם כוס קפה לדרך וכובע בייסבול. איכשהו, בכל מקום שהיו בו מצלמות הייתה גם זנדאיה עם הבגד הנכון, הטרנד של הרגע, והגישה המדויקת שאומרת "אני נראית נהדר, אני מבינה אופנה, ואני יודעת בדיוק איך לתפעל את האירוע".
זנדאיה היא גם אחת האחראיות למגמת הסנכרון שבה נוקטות לאחרונה שחקניות מהשנתון שלה, שמחברות בין הבגד שהן לובשות לסרט שהן מקדמות. זנדאיה היא מתמסרת אופנתית סדרתית לעולמות התוכן של הסרטים שבהם היא מככבת.
במסע הקידום שלה לסרט "חולית: חלק שני" היא לבשה חליפת רובוט מתכתית היישר מארכיון בית האופנה מוגלר, ואבזרה את עצמה בישבן שמציץ מאחור ובאחד, טימותי שאלאמה – קולגה לסרט ומתלבשן בלתי נלאה בפני עצמו.
משם היא עברה להשקות המוקדשות לסרט "מתחרים", שבו היא מגלמת טניסאית לשעבר, כשהיא לובשת שמלה קצרצרה ועמוקת מחשוף של לואווה, שעושה כבוד גם לספורט הלבן וגם לטרנד של "יוקרה שקטה" – רגע לפני שהספיק לדהות ולהימאס. שהרי מה לוחש "עושר" יותר מחליפות טניס אלגנטיות?
כשהיא לא מקדמת סרטים, היא פשוט לובשת את השמלות הכי יפות שיש, עם התמחות מיוחדת בכאלו שנראות כאילו הן נצמדות לגופה בשילוב של דבק בלתי נראה ומעשה קסמים. את הקסמים האלה היא הציגה, לדוגמה, בשמלת הספירלה של מייזון אלאייה, בשמלה שיש בה בעיקר רוכסן (פתוח) של לואי ויטון, וגם בסט השוקולדי מבית בוטגה ונטה, שחשף בדיוק רק את מה שמותר.
אבל הנס הגדול מכולם התרחש בשמלה הלבנה עם עיטורי הזהב של סטפן רולאן, שזכתה לכינוי "המסוכנת" וכללה מחשוף קלשון ענק וויתור מוחלט על תחתונים. כל אלה ועוד הם מסוג הבגדים שמעלים שוב ושוב את השאלה "מה, לעזאזל, מחזיק אותם?" התשובה הברורה היא, כמובן, זנדאיה.
התלבושות האלו כבר קיבעו באופן מוחלט את מעמדה האופנתי של זנדאיה השנה, אבל אז הגיע גם המינוי שלה כאחת מארבעת המארחים הרשמיים לערב הגאלה האחרון של מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק. וכמי שלא מפספסת אף הזדמנות, היא הוכיחה גם שם, פעמיים, איך עושים את זה כמו מלכה.
עתידות: העונה השלישית של "אופוריה" תיתן את האות למהפך ביחס הציבורי אל זנדאיה. כי כאלה אנחנו – אוהבים לבעוט בכיסא של מי שהמלכנו רק לפני עונה. לעומת זאת, יש סיכוי טוב שמבחינה אופנתית היא תמשיך לשלוט בפסגה ברוב רובו של העשור הקרוב.
מחיאות כפיים או מטח עגבניות? מחיאות כפיים להופעותיה על השטיח האדום, מהסוג שנמשך עד שכבר אין כוח למחוא יותר. כי זנדאיה מסוגלת להתכסות בבוץ וטחב, ועדיין להיראות כמו המתלבשת הכי טובה בעולם. היא פשוט לא יכולה אחרת.