בסוף השבוע ייערך זו הפעם התשיעית יריד האופנה והלייף סטייל ABOUT US, שהקימה היזמת ואשת האופנה קרין לאופר דיין. באירוע ישתתפו מעצבי אופנה ותיקים וצעירים, כמו המותג צוקר של עינב צוקר, מעצבת התכשיטים גלית רונדין, המעצבת הצעירה טל יוסיפוב ואחרים. היריד ייפתח היום (8 בדצמבר) עם מכירה של בגדים לצד התערוכה Side By Side (אוצרת: קרן בר-גיל), שבה יציגו האמנים רונן שהרבני, קרן שפילשר, יפעת בצלאל ואחרים (ה' 19:00-17:00; ו' 16:00-9:00; שבת 19:00-10:00. טרמינל העיצוב בת ים. כניסה: 20 שקל). לרגל האירוע, בחרנו ארבע מעצבות אופנה שישתתפו ביריד, כדי שיספרו לנו על קולקציות החורף בעיצובן ומי הלקוחות המפורסמות שלא מפספסות הזדמנות ללבוש או לענוד אותן.
טל יוסיפוב – Halt Studio
מי אני: "כל חיי עסקתי ביצירה ובאמנות", אומרת המעצבת הצעירה טל יוסיפוב, בת 23 מתל אביב. "גדלתי להורים שעוסקים בעיצוב לתיאטרון, וכן למדתי בבתי ספר אנתרופוסופיים, שם ניתנו דגש ותשומת לב לאמנות רב-תחומית ולאסתטיקה. בהמשך למדתי צילום בבית הספר לאמנות מנשר". לדברי יוסיפוב, מה שמניע אותה כמעצבת הם יחסי כוחות בין גברים לנשים והשפעתם על הדימוי העצמי האישי שלנו. "עיצוב אופנה הפך לחלק משמעותי מחיי המקצועיים, לאחר שהבנתי שיש לי יכולת והבנה אינטואיטיבית לייצר חוויה ודימוי גוף חיוביים לאנשים באשר הם", היא מוסיפה. "אני שואפת להוות השראה ועוצמה לנשים במאה ה-21".
הסגנון של המותג: "הקמתי את Halt Studio לפני כחודשיים עם בגדים שגורמים לנו להרגיש, להתרגש ולהכיר ביופי הפנימי שלנו ולהקרינו כלפי חוץ. הקו העיצובי מתאפיין בגזרות מחמיאות ובצבעים עזים. כל הייצור נעשה על ידי נשים, תוך דגש על שכר ותנאים הוגנים".
מה בקולקציה החדשה? "מעילי גשם צבעוניים מוויניל, שמאפשרים לכל אישה להרגיש יפה, נוכחת, ובטוחה בעצמה. הבחירה במעיל גשם ארוך ומסוגנן מבד מבריק ופלסטי העמיד בפני מים, היא בחירה בפריט לבוש עכשווי ללא תאריך תפוגה".
פריט מפתח בקולקציה: "מעיל אדום מבד פלסטי ייחודי ומבריק. ידעתי שמי שתלבש אותו תהיה בולטת ותסובב ראשים לאן שלא תלך".
לקוחות המותג: "כל מי שמחפש לבלוט ולהעז, נשים וגברים כאחד. למרות שהמוצר חדש מאוד, הוא הספיק להופיע בווידיאו קליפים של לולה מארש ואקו (שעל שניהם אחראי הסטייליסט תומר אלמוזנינו, א"י), נמכר לגלית גוטמן ולמספר גדול של נשים בטווח גילאים רחב".
מחירים ביריד: 1,500-840 שקל אחרי הנחה.
יעל זהבי – Eunoia design
מי אני: מעצבת הנעליים יעל זהבי (30), בוגרת בית הספר ללימוד עיצוב נעליים הגילדה. בשנת 2016 הקימה את מותג האביזרים Eunoia design, הכולל תיקים ונעליים מעור. "תוך כדי הלימודים, התחלתי לעבוד על קולקציית הנעליים הראשונה שלי, במקביל לתפירת תיקים לי ולחברות שלי. לאט-לאט גם נבנה סביבי מעגל לקוחות".
הסגנון של המותג: "סגנון אורבני ועל-זמני שאינו נכנע לטרנדים", היא מסבירה. "אני מעצבת נעליים בגזרות קלאסיות עם טוויסט מודרני של צבעים והדפסים מיוחדים, ובקו התיקים אפשר למצוא מגוון רחב של עיצובים: מתיקי ערב קטנים ועד תיקי גב למחשב".
מה בקולקציה החדשה? "דגם המגפונים 'סימון' העשויים גומי עם עקב, שילוו אותך לאורך העונה הגשומה ואחריה; הבסט-סלר שלנו 'תומי' – מוקסינים עם עקב נוח של חמישה ס"מ; ותיק 'קומו' המזוהה עם המותג בצבע של העונה: כחול רויאל".
פריט מפתח בקולקציה: "המוקסינים מדגם תומי בשחור ובז' בשילוב לבן. ניתן לנעול אותם עם מכנסי ג'ינס או שמלת ערב, עם גרביים צבעוניים או גרב נסתר, לעבודה במשרד או לבילוי".
לקוחות המותג: "נשים שאוהבות אופנה ולא מתפשרות על איכות ונוחות".
מחירים ביריד: 900-500 שקל אחרי הנחה, ופינת אאוטלט עם מידות אחרונות ב-350 שקל.
גלית רונדין
מי אני: בשנים האחרונות הפך שמה של מעצבת התכשיטים גלית רונדין לשגור בפיהן של מפורסמות רבות כמו נינט טייב, שפיטה, קורין גדעון ואחרות, שהתאהבו בסגנון הדה-קונסטרוקטיביסטי של המעצבת בת ה-54 מתל אביב. רונדין, בעלת תואר שני במנהל עסקים, מספרת כי מעולם לא למדה עיצוב. "עובדה זו ניכרת בתהליך היצירה שלי ומאפשרת לי ליצור תכשיטים עם אמירה, יצירה חופשית ללא חוקים ומסגרות, ונאיביות שמאפשרת לי בעזרת דמיון חופשי לעשות את שאהבה נפשי", היא מודה. "אני מפרקת ומחברת מחדש חלקי וינטג' שאני אוספת בעצמי ומשלבת יחד לחגיגה הרמונית לתכשיט שאין שני לו, אנטיתזה למיינסטרים".
את הכניסה שלה לעיצוב תכשיטים תולה רונדין במעבר לניו יורק בגיל 30. "הייתי בקרוסלה של רגשות והתחלתי לעוף", היא נזכרת. "ניו יורק היא עיר גדולה שהכול בה מותר. הרגיש לי נכון לעשות מה שבא לי. עבדתי עם מיטב הבוטיקים במנהטן ובקנדה, ונהניתי מהיצירה, וגם מהאגו, מודה". לפני 12 שנה חזרה לישראל לאחר שמערכת יחסים שבה הייתה הגיעה אל סופה. "אני גאה לומר בקול רם שאני חיה מתוך תשוקה, ובעיניי זה אחד מהגורמים שעושים בן אדם מאושר".
הסגנון של המותג: "אקלקטי, אוונגרדי, נועז ואיכותי עם דגש על מקוריות. אני לא שייכת לשום זרם וכל תכשיט יחיד ומיוחד. יש, בעיניי, משהו מאוד שטחי ונטול עומק במיינסטרים, ואני אוהבת לטלטל אנשים, להגזים, להתריס, להתחבר ללב, לדחפים ולתשוקות. לכן אני עסוקה כל הזמן בלהמציא משהו חדש, להתבלט בתוך השפע שיש לחיים האלו להציע, ולהציג אמנות שאינה כפופה לטרנד חולף".
מה בקולקציה החדשה? "הקולקציה החדשה מאופיינת בחרפושיות, זבובים, מטבעות, סמלים צבאיים ועוף החול. בכל קולקציה ניתן למצוא ניגודים והפכים, ישן מול חדש ושבירת מוסכמות, תוך כדי שמירה על איזון והרמוניה. תמיד ולעולם יהיה התכשיט חד, גולמי ומחוספס, ויחד עם זאת קלאסי, מתוחכם ואלגנטי".
פריט מפתח בקולקציה: "מגן המיועד להגנה, חוזק, תעוזה והתחדשות מתמדת. הפריט הזה מבטא רצון לממש את הפוטנציאל שלי ולהתחבר לחוזק של המתכות. אני רוצה להעביר ללקוחה את עולם הרגש שלי בזמן יצירת התכשיט, מסר של עצמאות, אומץ, חופש, פתיחות מחשבתית, חיות ויצירתיות".
לקוחות המותג: "כל אישה שמעריכה ואוהבת אמנות מתאהבת במותג, ביניהן מפורסמות כמו נינט טייב, שפיטה, שיר אלמליח ועוד. בנוסף, סטייליסטים רבים קישטו מפורסמות נוספות, ביניהן רותם סלע, אילנית לוי, אגם בוחבוט, נרקיס, אוולין הגואל, נלי תגר, חני נחמיאס ואחרות".
מחירים ביריד: 990-180 שקל אחרי הנחה.
מיתר קרני צביק – Frett Knitwear
מי אני: מעצבת הסריגים מיתר קרני צביק, בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר ותואר שני בעיצוב תעשייתי מבצלאל, עלתה לישראל בגיל 15 מדרום אפריקה. במהלך לימודיה בשנקר (שם היא גם מרצה כיום) התמחתה בסריגה ממוחשבת ובסיומם החליטה להקים את המותג. "הבנתי שבוער בי הרצון ליצור סריגים עבור לקוחה שמחפשת פריטי לבוש איכותיים העשויים מחומרי גלם טבעיים, כולם מספקים איטלקיים, שישמשו אותה לאורך זמן", היא אומרת. "הסריגים נסרגים בשיטה הנקראת fully fashion, שבה חלקי הגזרה נסרגים אחד-אחד לפי צורה, מה שמאפשר סריגה עם כמעט אפס פסולת במהלך הייצור. כבר לא עובדים בשיטה זו בארץ לצערי (למרות שבעבר ממש התמחנו בה), ולכן אני מייצרת את הסריגים כולם באירופה, במפעלים משפחתיים ובתנאי סחר הוגנים".
הסגנון של המותג: "הבגדים נוחים וחסרי מאמץ, עם מידה של מינימליזם ואלגנטיות", היא אומרת. "כחלק מהשאיפה ליצור מותג אחראי שאינו מייצר כמויות גדולות מדי של בגדים – כל הדגמים משתלבים בקלות אחד עם השני, וכל עוד דגם קיים במלאי, הוא ממשיך איתנו מעונה לעונה ואליו מתווספים כמה דגמים חדשים".
מה בקולקציה החדשה? "החורף אנחנו משיקים כמה דגמים שאני מאוד אוהבת, כמו מכנסיים בגזרה רחבה ודרמטית, סוודר רך ומפנק שעשוי קשמיר וכותנה מצרית, וסוודר אוברסייז העשוי 100 אחוז צמר מרינו".
פריט מפתח בקולקציה: "Knit Kimono Jacket, ז'קט עם שרוולי קימונו העשוי 100 אחוז צמר מרינו איטלקי; Pleated Pants, מכנסיים מחמיאים מפליסה; וה-Ribbed Mako T, חולצת טי העשויה 100 אחוז כותנה מצרית".
לקוחות המותג: "נשים שוויתרו על אופנה מהירה ומחפשות פריטים איכותיים ומדויקים המיוצרים בדרכים אתיות, וכאלו שמעריכות חומרי גלם טבעיים ואיכותיים במקום בדים סינתטיים, בגדים שישמשו אותן לאורך שנים ולא רק לעונה אחת".
מחירים ביריד: 850-390 שקל אחרי הנחה.