בחודש שעבר התייצבה המוזיקאית והשחקנית ליידי גאגא להקרנת טרום בכורה של הסרט "בית גוצ'י" במילאנו, לבושה בשמלת מחוך הדוקה עם שסע עמוק ושובל אלגנטי של ורסאצ'ה, בית האופנה האיטלקי שאיתו היא נמצאת ביחסי עבודה ארוכים וחבריים כבר שנים ארוכות. כמה ימים קודם לכן הייתה זו מייגן מרקל, נטולת תואר מלכותי אבל עם הרבה סטייל, שהגיעה לערב גאלה של מוזיאון הים, האוויר והחלל בניו יורק, לבושה בשמלת קולר אדומה בעיצוב קרולינה הררה, עם מחשוף עמוק ושסע מעודן, שאליה ציוותה נעלי סטילטו מזמש בצבע בורגונדי של ג'וזפה זנוטי.
האדום-אדום הזה ממשיך מגמה שנראתה שבוע קודם לכן על השטיח האדום עם שתי כוכבות שהפכו לשיחת היום בזכות הבגדים שלבשו: שמלת הפאייטים האדומה של גל גדות, גם היא מצוידת בשסע נדיב, בעיצוב בית האופנה הספרדי לואווה, לפרמיירה של סרטה "הודעה אדומה"; והשחקנית הצעירה זנדאיה, שהגיעה לטקס ה-CFDA (פרסי האופנה האמריקנית), במערכת לבוש סקסית ואדומה של ורה וונג, שכללה טופ קטנטן ומינימלי שהחוויר אל מול חצאית מקסי בלונית.
אז למה כולן לובשות פתאום אדום? התשובה הפשוטה לשאלה היא כי זה מה שיש. כלומר, בעונה האחרונה כמעט כל בית אופנה נודע – מוולנטינו ועד דיור – יצר שמלות ערב אדומות, והסטייליסטים הצמודים של הכוכבות בוחרים עבורן מתוך המצאי שבשוק. אך הנוכחות האדומה על השטיח האדום קשורה גם לתקופה שבה אנו חיים: גם בצל הווריאנט החדש, המפורסמות רוצות להראות כי החיים יכולים לחזור למסלולם.
היה זה הצייר הנורבגי אדוארד מונק שייחס לשמלה האדומה משמעויות של פיתוי כבר לפני יותר מ-130 שנה. בציורו "ריקוד החיים" משנת 1890, מופיעות שלוש נשים שרוקדות מחובקות עם בני זוגן, ומסמלות יחד את מחזור החיים לפי צבע השמלות שלהן: האישה בשמלה הלבנה שידרה בתוליות, תמימות וטוהר; האישה בשמלה השחורה היא סמל לזִקנה ומוות; והאישה בשמלה האדומה, מרכז הציור, מסמלת את החטא והפיתוי. וזה, כך לפחות מאמינות גם הכוכבות ההוליוודיות, טעם החיים.
בתום כמעט שנתיים של סגרים ובידודים, הצבע האדום מסמל חיות, פיתוי ומשיכה – ערכים שאפשר למצוא גם במגמות האופנה של העת האחרונה, המבקשות לחלץ סגנון לבוש סקסי לאחר תקופה ארוכה של בגדי בית על הספה בסלון. לצבע האדום יש אפילו חותמת מדעית. בשנת 2018 נערך מחקר באוניברסיטת רוצ'סטר בניו יורק, שבו נבדקה השפעת הצבע האדום על גברים ונשים. בין תוצאות המחקר נמצא כי גברים דירגו אישה כמושכת יותר מבחינה מינית כאשר הופיעה בלבוש אדום, לעומת כל צבע אחר. פרופסור אנדרו אליוט, שערך את המחקר, הסביר כי ייתכן שהנטייה לייחס משיכה מינית לצבע האדום היא תוצר של הסביבה והחברה, ולא בהכרח נטייה ביולוגית.
בתוך כך, הנוכחות המחודשת והמסיבית של השמלה האדומה על השטיח האדום וברשתות האופנה, היא טרנד שצפוי להתחזק לאורך העונה. מלבד הדגמים הסקסיים שהפגינו גדות, גאגא ומרקל, שמלות אדומות מגיעות העונה במגוון רחב של גזרות וצלליות, לא כולן בהכרח מבקשות לשדר מסר של פיתוי. לטיסיה מלכת ספרד, לדוגמה, אירחה את נשיא קולומביה ורעייתו לציון 130 שנה לכינון היחסים בין המדינות, לבושה בשמלת ערב אדומה ואלגנטית של רשת האופנה הספרדית מסימו דוטי, שאותה לבשה גם שלושה חודשים קודם לכן. מיחזור לצד אלגנטיות מתובלת בסקסיות מרומזת הציגה גם השחקנית ברוק שילדס בערב הגאלה של הבלט הניו יורקי, לבושה בשמלה עם שרוולים ארוכים של מייקל קורס מקולקציית הסתיו של המעצב לשנת 2012.