רייצ'ל זגלר
סליחה, במי מדובר? השחקנית העולה ששיחקה את מריה בגרסה המחודשת של "סיפור הפרברים" ועומדת להיות שלגיה (ובתה של גל גדות, שתגלם את האם החורגת) בהפקה המדוברת "שלגיה ושבעת הגמדים", היא הדבר החם הבא בהוליווד, כך גם לפי מגזין Elle שפינק אותה באחד משלושת השערים שמוקצים בחודש מאי ל"הפנים החדשות".
כדרכן של איט-גירלס עכשוויות, זגלר היא תוצר של תעשייה שמחבבת גיבורים שמפזרים את כישוריהם דרך שלל פלטפורמות: היא זמרת, היא שחקנית, והיא מתפעלת גם ערוץ יוטיוב מצליח. את הופעת הבכורה הקולנועית שלה כמריה ב"סיפור הפרברים" היא עשתה כמו סינדרלה – אחרי שנבחרה מתוך אלפי מועמדות שהשיבו לקול הקורא שפרסם הבמאי סטיבן ספילברג בטוויטר. עכשיו, כאמור, היא בדרך להיות שלגיה – כי אם כבר סיפור מהאגדות, אז עד הסוף.
הרזומה הפעוט שלה אומנם כולל רק סרט אחד שיצא אל האקרנים (ועוד שניים בדרך), אבל גם פרס גלובוס הזהב על המדף, מראה אקזוטי שמיישר קו עם הדרישה ההוליוודית הנוכחית לגיוון אתני במידה (כל עוד את רזה ויפה, כמובן) וסימון כ"הבטחה". החודש היא חוגגת 21 אביבים יפים להלל ומבטיחים להפליא, כי כל הסימנים מורים על כך שהעלמה זגלר כאן כדי להישאר.
למה אייקון? זגלר שייכת לילדי הנבחרת החדשה של הוליווד – הם טריים, רעבים, ומפתחים שליטה מרשימה ברשתות החברתיות, כמו גם בקולנוע ההוליוודי המסורתי. הם אמני המולטי-טסקינג ששותלים את זרעי הקריירה שלהם בערוגות מגוונות: גם שרים, גם רוקדים, גם משחקים, ובין לבין שורפים את האינסטגרם וממנפים את הפופולריות שלהם לעסקים.
אפשר להתנבא שתיקח עוד בערך שנה עד שזגלר תשלים את רשימת תחנות החובה לכל כוכבת צעירה – הכוללת גם קו איפור שנושא את שמה והובלת קמפיין לבית אופנה איכותי אך מגניב – אך בינתיים היא חורכת את השטיחים האדומים של הוליווד, משדכת מראה חושני לשמלות נסיכה בעלות מחשופים עמוקים וחצאיות מתנפנפות. לא פלא שהיא כבר זכתה להפגין את טעמה האופנתי המתגבש בגאלה של המטרופוליטן, בשבוע האופנה בפריז ובמגזיני האופנה הנחשבים.
למרות ניסיונה המצומצם בהרכבת תלבושות לשטיח האדום, יש משהו מדויק בהופעות שיוצרת זגלר, המשלבות בין בתוליות סטייל מריה (לא אימו של ישו, חלילה, אלא זו מ"סיפור הפרברים") לקריצות סקסיות מעודנות. היא מתניידת בנינוחות בין שמלות של קרולינה הררה, דיור, מארק ג'ייקובס ומייקל קורס, ומתבלת את הבגדים בשיער שחור, גבות מודגשות ושפתיים שמחוזקות בצבע אדום-דם.
המראה הדרמטי הזה בולט במיוחד על רקע הבלונדיניות הקרירות שמאכלסות לרוב את משבצת אידיאל היופי מבית היוצר ההוליוודי. יחד עם סימון אשלי מ"ברידג'רטון" וצ'אנג הו יון מ"משחק הדיונון", היא מביאה לפריים טיים של התרבות הפופולרית סגנון של יופי שעד לא מזמן נפקד ממנו.
למה לא? לקראת פרסי האוסקר עוררה זגלר סערה ברשת כשסיפרה לעוקביה באינסטגרם כי לא הוזמנה לטקס ולכן תלבש "חולצת פלנל ומכנסי טרנינג של החבר שלי" כשתצפה בו בטלוויזיה. אז כמו שלמדה על בשרה שי לי שינדלר, רחמים עצמיים זה לא חינני – גם אם מחאת המעריצים השיגה לזגלר את הכרטיס הנכסף ומעט באז.
ובכל זאת: דקה אחרי הפריצה הגדולה ורגע לפני מימוש ההבטחה, זגלר נמצאת בדיוק בנקודת הזמן שבה הכול יכול לקרות. למשל, לגלם את שלגיה הידועה בעורה הלבן רגע אחרי שגילמת את מריה הפורטוריקנית. זהו בהחלט צעד בכיוון הנכון. מדובר בקריאת תיגר על מודל יופי ותיק ומפורסם, ואין ספק כי הליהוק של זגלר הוא סימון וי ראוי על מהפכה תודעתית שהייתה חייבת לקרות.
מה זה אייקון אחד בשבוע?
עולם הזוהר זוכה ממני בדרך כלל להתייחסות ביקורתית וחשדנית (וגם אני רואה בעצמי לפעמים את המבוגר הממורמר), אך אני חייב להודות שיש בו צדדים שמרגשים אותי בכל פעם מחדש. היוזמה "אייקון אחד בשבוע" משלבת שלוש אהבות גדולות שלי – איור, אופנה וסקרנות, או אפילו אובססיביות, לחייהם של מפורסמים.
בכל שבוע אבחר דמות אחת שמבחינתי ראויה לתואר המחייב "אייקון אופנה", מקומי או בינלאומי, שאותה אאייר ואשתף כאן. אתם מאוד מוזמנים להציע הצעות משלכם לאייקונים לאיור, או להתווכח עם הבחירות שלי.