בחג המולד האחרון חשפה קייט מידלטון את כישרונה כפסנתרנית לצד המוזיקאי טום ווקר בקונצרט שנערך בכנסיית ווסטמינסטר בלונדון. השניים הופיעו יחד עם השיר For Those Who Can't Be Here, וגררו ביקורות נלהבות בתקשורת הבריטית וברשתות החברתיות. "המוזיקה של ווקר הביאה לי נחמה רבה בתקופת הסגרים", סיפרה דוכסית קיימברידג', שחוגגת ביום ראשון (9.1) יום הולדת 40. להופעתה בערב חג המולד בחרה מידלטון במראה דרמטי וחגיגי, לבושה בשמלה אדומה עם צווארון בקשירת פרפר בעיצובה של קארן ווקר, נעליים של ג'יאנביטו רוסי ותיק קלאץ' של מיו מיו.
כבר עשור וקצת, מאז כניסתה למשפחת המלוכה הבריטית, שכל הופעה של מידלטון נמדדת ונבחנת בעין הציבורית. זה כולל, כמובן, התייחסות למלתחה הרחבה שלה, שהתפתחה מאז נישואיה לנסיך וויליאם ב-2011 ונמצאת היום בשיאה, מציגה דמות נשית בעלת ביטחון עצמי. מידלטון ניסחה לעצמה סגנון לבוש עקבי שסולד מטרנדים ולא מתקפל מול ביקורת, ועמד איתן גם כשנכנסה לארמון תחרות אופנתית בדמות מייגן מרקל. למעשה, בזמן שבמדורי האופנה והבידור הכריזו על מרקל כדמות העכשווית והבועטת במשפחת המלוכה, וניבאו שתדיח את מידלטון מרשימת המתלבשות הטובות, הייתה זו דווקא מידלטון שהצליחה לשמור על עמוד שדרה סגנוני. הנה שבעה דברים שלמדנו ממנה במהלך העשור האחרון.
החוק הראשון: תמכי באופנה מקומית
עם כניסתה למשפחת המלוכה הבריטית, הקפידה קייט מידלטון לתמוך באופנה מקומית וללבוש מעצבי אופנה בריטים. כבר בחתונתה לנסיך וויליאם באפריל 2011, בחרה בשמלת כלה בעיצובה של שרה ברטון לבית האופנה שייסד אלכסנדר מקווין – שהיה מהמעצבים הבריטים החשובים בעולם ושם קץ לחייו שנה קודם לכן.
השמלה זכתה לאינספור חיקויים בעולם (וכן, גם בישראל) והייתה יריית פתיחה לשורה של בחירות אופנתיות של מידלטון לקידום מעצבים בריטים כמו ג'ני פקהאם, ארדם, רוקסנדה אילינצ'יץ' ואחרים לאירועי שטיח אדום ולאירועים חברתיים שאליהם היא מוזמנת. מבין כולם, פקהאם ומקווין הם השניים שמפארים את המלתחה של מידלטון יותר מכול, כמו שמלת הגלימה הזהובה והנוצצת בעיצובה של פקהאם, שאיתה הגיעה לבכורת הסרט "לא זמן למות" מסדרת ג'יימס בונד, או עיצוביו של מקווין שהיא לובשת בקביעות לטקסי ההטבלה של ילדיה בכנסייה.
החוק השני: שלבי במלתחה רשתות אופנה מהירה
ליידי דיאנה, החמות המנוחה של מידלטון, כונתה "נסיכת העם" בפי התקשורת עם כניסתה לבית המלוכה, בשל הנגישות שהפגינה והקשר האנושי שלה לנתיני הממלכה. דוכסית קיימברידג' הנוכחית אולי מסתמנת כדמות אהובה, אך היא רחוקה מקונצנזוס – לא מעט בעקבות שינויים חברתיים בתוך אנגליה והביקורת הגוברת על מוסד המלוכה. בתוך כך, את הנגישות היא מציגה באמצעות הבגדים שהיא לובשת, כשהיא בוחרת לשלב פריטי לבוש ואביזרים מרשתות אופנה מהירה כמו זארה, ריס, מרקס אנד ספנסר ומותג הנעליים סופרגה, כאלה שגם נשים שלא שייכות למשפחת המלוכה יכולות לרכוש.
לדוגמה, למפגש שנערך לפני עשור עם מישל אובמה, אז הגברת הראשונה של ארצות הברית, בחרה מידלטון בשמלה מדגם Shola של רשת האופנה הבריטית ריס, שמחירה עמד על 340 דולר. תוך כשעה אזלה השמלה מאתר המותג ומ-65 חנויות הרשת הפרוסות בבריטניה ובארצות הברית. כאן גם נולד הביטוי "אפקט קייט", המתאר את המכירות הגבוהות של פריטי הלבוש שלה, שרובם נחטפו מהמדפים ומאתרי המכירה המקוונים תוך דקות ספורות.
החוק השלישי: אל תחששי מפאייטים
פאייטים לא מתאימים לכל אחת. הם נוצצים, בולטים, בוהקים, גורמים לכך שאי אפשר יהיה להתעלם ממך בחדר. בקיצור, הם מגנט לתשומת לב שלא תמיד רצויה. את שמלות הפאייטים החלה מידלטון לאמץ רק בשנים האחרונות, רמז לפתיחות מחשבתית ואופנתית המגיעה ממנה, לצד יכולת ליהנות מתשומת לב, כשהשנה האחרונה הפכה אותה לכדור מראות מהלך על שתיים. ובמקרה שלה, זו מחמאה.
שתי שמלות פאייטים שלבשה בשני אירועים מתוקשרים השנה הציגו מידלטון מלכותית מתמיד: לבכורת הסרט "לא זמן למות" בחרה בשמלת גלימה מוזהבת של ג'ני פקהאם, ואילו לערב התרמה בנובמבר השנה הגיעה בשמלת צינור ירוקה וסקסית, גם היא בעיצובה של פקהאם, שאותה לבשה קודם בשנת 2019 לביקור מלכותי בפקיסטן. מספיק רק שינוי קל בתסרוקת כדי להטעין אותה באופי אחר, מה שמוביל אותנו לחוק הבא.
החוק הרביעי: מחזרי בגדים
משבר האקלים כבר כאן, והידיעה כי תעשיית האופנה והטקסטיל היא המזהמת השנייה בגודלה בעולם צריכה ללוות כל אחד ואחת מהקוראים והקוראות. בעידן שבו מפורסמים רוכשים בגד לאירוע אחד ולא לובשים אותו בשנית לאחר שנחשף ברשתות החברתיות, חשוב לראות את דוכסית קיימברידג' ממחזרת מראות מפורסמים שלה בלי לחשוש מביקורת. והיא עושה זאת באופן שכיח למדי.
לטקס הבאפטה אשתקד, שעמד בסימן קיימות, בחרה מידלטון בשמלה של אלכסנדר מקווין, שאותה לבשה קודם לביקור מלכותי במלזיה בשנת 2012, בעוד יתר האורחות דילגו בהפגנתיות על קוד הלבוש. והייתה גם את שמלת המידי הצהובה של רוקסנדה אילינצ'יץ', שלבשה מידלטון לראשונה במסע מלכותי באוסטרליה ב-2014, הופיעה בה שוב שנתיים לאחר מכן במשחקי ווימבלדון, ובפעם השלישית הציגה אותה ביוני 2020 בסרטון וידיאו שצולם כמחווה לצוותי חירום באוסטרליה.
החוק החמישי: השתמשי בצבעים בולטים
מה שעובד בשביל מלכת אנגליה אליזבת השנייה וקנצלרית גרמניה לשעבר אנגלה מרקל, עובד גם בשביל מידלטון: בחירה במעילים בצבעים אחידים ובולטים. גם בתוך ההמון, קשה שלא להבחין בהופעתה הבולטת של הדוכסית, בזכות מעילי צמר ארוכים בצבעים כמו אדום אש, ורוד פוקסיה, סגול וכתום תפוז.
החוק השישי: לא לשכוח לייצר מחוות לחמות, הנסיכה דיאנה
זה כבר הפך לספורט לאומי במדורי האופנה בממלכה הבריטית: חיפוש רמזים ומחוות של מידלטון לנסיכה דיאנה, תוך הטענתם בפרשנויות שלעתים נופלות לפסיכולוגיה בגרוש. גזרה דומה, טיארה שחבשה דיאנה בצומת משמעותי בחייה, הדפס דומה על שמלה – בין ליידי די למידלטון נוצר קשר אופנתי סימביוטי.
כמו הפעם ההיא שבה הצטלמה מידלטון בשערי בית החולים הפרטי סנט מארי, לבושה בשמלה אדומה עם צווארון תחרה לבן בעיצובה של ג'ני פקהאם, חובקת בידיה את בנה השלישי לואי ארתור צ'רלס. הייתה זו מחווה לשמלה האדומה שלבשה הנסיכה דיאנה בצאתה מבית החולים עם הנסיך הארי, שנולד בספטמבר 1984. עם זאת, מלבד צבעה האדום של השמלה והצווארון הלבן, שתי השמלות בעלות גזרות שונות ועשויות מבדים אחרים. והייתה גם את השמלה המנוקדת בעיצובה של אלסנדרה ריץ', שלבשה מידלטון כחלק ממגמה נרחבת של כוכבות, וככל הנראה עוצבה בהשראת שמלה של דיאנה משנות ה-80.
החוק השביעי: אמצי גזרת ג'ינס מחמיאה
למרות שלאחרונה הופיעה במספר אירועים גם במכנסיים מתרחבים, מידלטון נותרה נאמנה למכנסי הסקיני ג'ינס שמחמיאים לגזרתה. זה אולי החוק הכי חשוב שמידלטון מלמדת: ותרי על טרנדים, אמצי את מה שמחמיא לך.
פורסם לראשונה: 16:24, 06.01.22