תצוגת האופנה של המותג האיטלקי Sunnei לאביב-קיץ 2025, שנערכה בחודש ספטמבר במילאנו, הצעידה על המסלול שורה ארוכה של דוגמניות ודוגמנים בני 80-60 – חלקם דוגמנים מקצועיים, רובם לקוחות נאמנים של המותג שהוקם לפני עשור על ידי צמד המעצבים סימון ריצו ולוריס מסינה. שם הקולקציה, "10 מרגיש כמו 100", הוא ביטוי לסיכום היצירה של השניים ולאתגרים שחוו בעשור האחרון – אך הוא מרפרר גם לניסיון של השניים להוכיח כי לבגדים אין גיל, וכי אין הגבלת גיל ללבישת בגדים מסוימים, כפי שהדגימו הדוגמניות והדוגמנים בתצוגה: חולצות אוברסייז ארוכות או חלקים עליונים חושפי זרועות ובעלי ווליום, לא מהסוג שהייתם מצפים למצוא במלתחה של בני הגיל השלישי.
בריאיון לאתר ווג סיפרו המעצבים על המחשבה מאחורי הקולקציה והליהוק העונה. "רצינו ליצור אזור ללא זמן, בלי טרנדים, בלי מחשבות יתר, בלי עיצוב יתר", הסבירו השניים במה שנשמע כמו מניפסט המקבל את הגיל בברכה. "אין בנו לחץ או חרדה לגבי צמיחה אישית או צמיחה כמותג. האובססיה לצמיחה מתמדת היא אבסורדית. תעשיית האופנה מזדקנת. מילאנו מזדקנת. אנחנו רק סוג של מגברים שמציגים את כל הפרדוקסים האלה. אין צורך לחגוג שום דבר. הגיל אינו רלוונטי — בין אם זה עשר, מאה, שנתיים או 85. אלו בסך הכול מספרים. אין מלנכוליה או עצב בזיקנה. ב-Sunnei אף אחד לא זקן".
התצוגה של Sunnei לא הייתה היחידה שגייסה דוגמנים ודוגמניות בני 60 ומעלה. בשתי העונות האחרונות אנו רואים יותר ויותר נשים מבוגרות (וגם גברים) על המסלול ובקמפיינים של בתי היוקרה. בגוצ'י ליהקו העונה את הזמרת דבי הארי בת ה-79 לסרטון קצר שביימה וצילמה הצלמת נאן גולדין; בסן לורן מופיעה השחקנית שרלוט רמפלינג בת ה-78 לצד פיגורות צעירות כמו קייט מוס, אג'וס סמואל הסודנית ואניה רוביק; ובלואווה צילמו לקמפיין אביב-קיץ 2025 את הציירת הבריטית רוז ווילי בת ה-90, שנה לאחר שצילמו את השחקנית מגי סמית', שהלכה לפני כחודש וחצי לעולמה בגיל 89. נוכחות בולטת של דוגמניות מבוגרות הופיעה העונה גם בתצוגות של בלמן, סן לורן ו-Vautrait של המעצב הישראלי הצעיר יונתן כרמל.
הופעתן של נשים בנות 60 וצפונה על המסלולים כתופעה נרחבת, החלה כבר בעונת התצוגות הקודמת שנערכה בחודשים פברואר-מרץ 2024. בשבוע האופנה של ניו יורק, לדוגמה, הציגה המעצבת בת-שבע חי מהמותג Bat Sheva תצוגת מסלול שאליה לוהקו נשים ודוגמניות בנות 70-40 בלבד, ובתצוגות של תום בראון, כריסטיאן קוואן והלמוט לאנג הופיעו דוגמניות עבר כמו קריסטן מקמנאמי בת ה-59 וקריסטן אוואן בת ה-54. שתיהן היו דוגמניות פעילות ובולטות בשנות ה-90 וכיום הן בסוג של קאמבק, לצד חברותיהן "המסחריות" שמעולם לא יצאו מהאופנה – נעמי, לינדה, סינדי וכריסטי. בפריז אפשר היה לראות את השחקנית הספרדייה אנג'לה מולינה בת ה-70 צועדת אצל מיו מיו ונראית מלאת חיים בהרבה מחברותיה הצעירות למסלול.
בריאיון לוול סטריט ג'ורנל, ציינה חי כי ביום התצוגה חל זינוק מיידי במכירות באתר, מה שמחזק את הטענה כי נשים רוצות להזדהות עם דוגמניות בנות גילן. את דבריה חיזק גם המלהק נתיאס מיצ'ינסון, שהסביר כי ההחלטה להציג בתצוגה של קוואן דוגמניות מבוגרות "הייתה כדי לגרום ללקוחה ולקהל הצופים להרגיש שהם יכולים להזדהות עם הנעשה על המסלול". מיצ'ינסון אף ציין כי הנוכחות היא חלק מגל תרבות פופולרי, כפי שניתן היה לראות בסדרה Feud: Capote vs. the Swans שיצר ריאן מרפי בליווי קאסט של כוכבות מעל גיל 40, כולל דמי מור, קליסטה פלוקהרט, קלואי סביני, נעמי ווטס ודיאן ליין. בתוך כך, כדאי להזכיר גם את מותחן האימה העתידני "יופי מסוכן" (The Substance) בכיכובה של דמי מור, העוסק בהתמודדות של נשים יפות ומפורסמות עם פגעי הגיל והזמן.
בפריז מובילים את המגמה המעצבים אנתוני וקארלו מסן לורן, שבשתי העונות האחרונות ליהק דוגמניות עבר שחצו מזמן את ה-50, ואוליבייה רוסטאן מבלמן, שחתם העונה את התצוגה של המותג בצעידה משותפת עם דוגמנית העבר פאולינה פוריצקובה בת ה-59. "'ליופי אין גיל, ליופי אין גבולות", הצהיר המעצב בריאיון לטלגרף הבריטי. "התצוגה (בפברואר האחרון, א"י) הייתה בין הבלתי נשכחות בקריירה שלי. בעתיד כך אני רואה את ליהוק התצוגות – צעירות לצד מבוגרות. הגיע הזמן שנשנה את הקודים והקלישאות של יופי באופנה".
גם אם נדמה כי אנחנו בפתחו של עידן חדש – המגמה הזו מבוגרת יותר מאנה זק. היא הופיעה על המסלולים ובמודעות הקמפיינים כבר לפני כשני עשורים, תחילה כגימיק וכתופעה שקיבלה הד בעיקר הודות לצילומיו של הבלוגר הניו יורקי ארי סת' כהן, אולם לימים היא הובילה עשור של גיוון באופנה, לצד נשים במידות גוף שונות ואנשים בעלי מוגבלויות. גיוון זה זכה להבלטה גם בשבוע האופנה TLV שנערך בישראל, אולם בשנה החולפת אנו רואים את עולם האופנה חוזר אל מודל יופי אחיד ודקיק של דוגמניות במידה אפס. באתר "ווג ביזנס" בדקו ומצאו כי בשבועות האופנה הבינלאומיים שננעלו בחודש שעבר, 94.9 אחוזים מתוך 8,763 דוגמניות שצעדו היו במידה אפס, בעוד 0.8 אחוז היו פלאס סייז.
הבחירה בדוגמניות מבוגרות בעולם האופנה היא לא רק עניין של יופי, והיא טומנת בתוכה מהלכים שיווקיים ועסקיים שבתי אופנה מניעים כדי למקסם רווחים כלכליים. לנשים מבוגרות יש לרוב יכולת כלכלית גבוהה יותר מאשר לנשים צעירות, והפנייה אליהן באמצעות מעין "סוכנות מכירות" בנות גילן צפויה לעורר בהן הזדהות אישית, בטח בתקופה של חוסר ביטחון כלכלי וירידה במכירות – כפי שמצביעים הדו"חות הרבעוניים האחרונים של תאגידי היוקרה. זו אינה אמת אבסולוטית, כמובן, מאחר שיש נשים מבוגרות המעדיפות לראות בקמפיינים נשים צעירות, ולא את מה שניבט אליהן מדי בוקר מהמראה.
מהלך נוסף הוא המעגליות המובנית שבעולם האופנה. לאחר שיח ארוך בצרכיהם של המילניאלז ובני דור ה-Z הצעירים יותר, תוך ניסיון לקרוץ אליהם עם קמפיינים ייעודיים – בוחרות חברות האופנה לפנות לקהל בוגר ומחושב, שמעריך מוניטין. תעשיית האופנה, שמכוונת פעמים רבות לקהל צעיר, מתחילה להבחין בערך השיווקי של פנייה למבוגרים גם במונחים של יופי ונחשקות. יחד הם יוצרים תמונה שבה דוגמניות מבוגרות הפכו לסמל לא רק של יופי וניסיון, אלא גם למסר של מורשת, עומק ושורשים.