השרשרת של ז'יבנשי. "האם אתם מנסים לנרמל את ההתנהגות הזאת?"

בהשראת חבל תלייה? השרשרת של ז'יבנשי מעוררת סערה ברשת

שנתיים וחצי לאחר שבית האופנה ברברי העלה למסלול דוגמנית עם חבל תלייה לצווארה, מותג נחשב נוסף מנסה לשחזר את הגימיק הפרובוקטיבי. התגובות לא איחרו להגיע

פורסם:
בתצוגת האופנה של בית היוקרה הצרפתי ז'יבנשי, שנערכה אמש בפריז, הוצגה סדרת תכשיטים שנויה במחלוקת: שרשראות שהזכירו חבל תלייה ממתכת שלופף סביב צווארון של לא אחת, אלא שלוש דוגמניות. המנהל האמנותי של ז'יבנשי, המעצב האמריקני הצעיר מתיו וויליאמס, הלך על חבל דק ויצר פרשנויות נוספות של תכשיטים, הפעם בשילוב אבני חן, עם לולאה שרק במבט נוסף רואים כי היא מרפררת לחבל תלייה. האם מדובר באסתטיקה עיצובית בלבד והפרשנות היא רק בעיני המתבונן? האם זהו תמרור אזהרה לדיווחים על עלייה בדיכאונות בעקבות הקורונה? או סתם טעם רע במטרה לעורר גל יחסי ציבור למותג?
4 צפייה בגלריה
השרשרת של ז'יבנשי
השרשרת של ז'יבנשי
לא רק אחת, אלא שלוש דוגמניות שונות הציגו את השרשרת בתצוגה. ז'יבנשי
(צילום: Getty Images)

ברשתות החברתיות לא אהבו את הפרשנות העיצובית של וויליאמס. ייתכן מאוד כי צמידים עם לולאות, היו מעוררים פחות תגובות. "אפשר בבקשה הסבר לחבל התלייה בתמונה?" ביקש אחד העוקבים אחר עמוד המותג באינסטגרם, "האם אתם מנסים לנרמל את ההתנהגות הזאת?"
גם עמוד האינסטגרם הפופולרי דיאט פראדה, המבקר את תעשיית האופנה, התייחס לנושא ותקף את המותג שהלך בעקבות בית האופנה ברברי, שב-2019 שלח אל המסלול דוגמנית עם חבל תלייה על צווארה. חלק מהביקורת שהפנו העוקבים כלפי וויליאמס הייתה כי הוא מנסה, ללא הצלחה, ללכת בעקבותיו של ריקרדו טישי, המנהל האמנותי של ברברי.
4 צפייה בגלריה
המעצב מתיו וויליאמס בתצוגה של ז'יבנשי
המעצב מתיו וויליאמס בתצוגה של ז'יבנשי
המעצב מתיו וויליאמס בתצוגה של ז'יבנשי
(צילום: REUTERS)

אז, לפני כשנתיים וחצי, הייתה זו הדוגמנית ליז קנדי שנאלצה לעטות על צווארה את חבל התלייה של ברברי. באופן חריג למדי, היא בחרה לבקר את המותג שהעסיק אותה. "התאבדות אינה אופנה", הסבירה בפוסט שפרסמה, "היא לא זוהרת או אדג'ית, ומכיוון שתצוגה זו הוקדשה לצעירים שמבטאים את קולם, הנה תורי. ריקרדו טישי וכל הצוות של ברברי – אני לא מסוגלת להבין איך הרשיתם למראה של חבל שתלוי על הצוואר לעלות על מסלול התצוגה? איך יכול להיות שמישהו התעלם מזה וחשב שזה בסדר, במיוחד כחלק מקו שמוקדש לנערות ולנערים?"
4 צפייה בגלריה
השרשרת של ברברי, 2019
השרשרת של ברברי, 2019
אפילו הדוגמנית ליז קנדי יצאה נגד המותג שהעסיק אותה. השרשרת של ברברי, 2019
(צילום: AP)

בעקבות הסערה ב-2019, התנצל מנכ"ל ברברי מרקו גובטי באופן פומבי והסיר את הפריט מהקולקציה, כמו גם תמונות שלו ברשתות החברתיות. בז'יבנשי בינתיים טרם הגיבו לפרשה, וספק אם יעשו זאת. נכון לעכשיו, נראה כי דווקא הלקוחות הפוטנציאליים הצעירים של המותג מבינים כי האסתטיקה שעלולה לעורר פגיעה עצמית כבר לא מדברת אליהם.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button