תאמ;לק לי: מוניקה בלוצ'י התפרסמה כדוגמנית מצליחה ופיתחה בהמשך קריירה גם כשחקנית מצליחה למדי. החודש היא חוגגת יום הולדת 60 ומזכירה לנו שגם כעת היא אישה מאוד מאוד יפה, ששמה הפך למילה נרדפת למושג "סקס אפיל איטלקי".
לצד יום הולדתה העגול, בלוצ'י חוזרת כעת למסכים בסרט "ביטלג'וס ביטלג'וס" של בן זוגה בשנים האחרונות, הבמאי טים ברטון, שליהק לקאסט שלו תערובת אטרקטיבית ביותר של מי שהיו ומי שיהיו בהוליווד. כולם יחד הפכו את השטיח האדום של פסטיבל ונציה האחרון למופע הניצחון הקבוצתי שלהם בהרכב פוטוגני להפליא.
בשנת 2000 היא כיכבה בסרט "מלנה" של ג'וזפה טורנאטורה כיפהפייה שמעירה לחיים כפר סיציליאני מנומנם, והוסיפה עוד נדבך חשוב לדמות האיטלקייה החושנית והסוערת בקולנוע. בעזרת קריירה רציפה, גם אם לא משובצת בתפקידים גדולים, בלוצ'י ניכסה לעצמה את המשבצת שהוליווד הקצתה לדמותה של הדיווה הים-תיכונית הנחשקת, כפי שעוצבה על ידי שנים של קלישאות קולנועיות לא ממש מתוחכמות.
היא הופיעה בשני סרטי "מטריקס", חלקה שתי בנות ואת "בלתי הפיך" – סרט משותף, אלים ומטלטל – עם ונסן קאסל, בן זוגה לשעבר. היא גם הייתה אחת מנשותיו של דרקולה, יחד עם מיכאלה ברקו, ונבחרה להיות נערת בונד כשהייתה בת 51 – ליהוק שלווה בצקצוקים מיזוגיניים מעייפים, אשר נהדפו באבירות רבה על ידי דניאל קרייג, מר ג'יימס בונד עצמו, שצעיר ממנה בארבע שנים.
היא הובילה את קו האיפור של דיור במשך חצי עשור, שימשה לאורך שנים ארוכות כמוזה של צמד המעצבים האיטלקים דולצ'ה וגבאנה, וגם הצטרפה בתחילת שנות האלפיים לטרנד צילומי ההיריון בעירום של כוכבות על שערי מגזינים.
איך היא מתלבשת? בדיוק כמו שאתם מדמיינים: צמוד, חשוף, ובעיקר שחור.
היחסים ארוכי השנים שלה עם בית האופנה דולצ'ה וגבאנה אכן מרשימים, אך הם אינם מבחינת קשר אקסקלוסיבי. בלוצ'י מפלרטטת גם עם דיור, אלאיה ועם בתי אופנה נוספים, אירופאיים בעיקר, שיודעים לשדך היטב בין אלגנטיות חגיגית לקימורים שאותם היא מביאה מהבית.
בשנים האחרונות מלמדים אותנו שוב לסגוד למראה נשי שברירי, כשהמודלים של היופי הנוכחי נשענים על נערות שמטפחות רזון סגפני, עור חיוור והבעות פנים עגומות. מוניקה בלוצ'י היא ההתגלמות הנגדית של מושג היופי – כל מה שלא רואים בדרך כלל על מסלולי התצוגות בשבועות האופנה ועל שערי המגזינים. היא לא צנומה, לא צעירה, ויכולה לעשות בית ספר לכל הדוגמניות שנמצאות שם, כשהיא מגובה בסקסיות שמגיעה מהנפש ומהדמיון, ולא מהגוף הפיזי – כך, לפחות, היא מסבירה זאת.
את האופן שבו היא מתלבשת, היא רותמת תמיד לחוזקות הגופניות שלה. היא מקפידה ללבוש שמלות עם מותניים מודגשים ומחשופים רחבים, ומגלה חיבה יתרה לשימוש במחוכים ובתחרות. את כל אלה זכינו לראות בפסטיבל ונציה האחרון, לכבודו היא ארזה את עצמה בשמלה שחורה וצמודה של ויויאן ווסטווד בתוספת מחשוף נדיב, שרוולי ענק וזוג משקפי שמש כהים.
בלוצ'י טוענת שקשה להזדקן ולעשות את זה באלגנטיות, אבל נדמה שלה זה דווקא די קל. היא מתנגדת להתערבויות כירורגיות ומסרבת להילחם בקרב שבו אנחנו מפסידים בכל מקרה. זו גישה מרעננת ומשוחררת מלחיים נפוחות ומצח משותק, מהסוג שכה חביב על כוכבות מהשנתון שלה ואף על צעירות יותר.
כמקובל במחוזות הסלבס, גם משפחת בלוצ'י לא ויתרה על טרנד הנפו-בייבי. בתה דווה קאסל בת ה-20 מדגמנת גם היא, סוגרת מעגל משפחתי אצל דולצ'ה וגבאנה ואפילו חלקה עם האם שער של מגזין ווג איטליה. נפוטיזם מעולם לא נראה מרהיב יותר.
עתידות: כוכבות איטלקיות לא קמלות בהתבגרותן. סופיה לורן, המלכה האם של היפהפיות לדורותיהן מארץ המגף, חוגגת החודש יום הולדת 90 ולא מסגירה סימנים של התעייפות. בלוצ'י, כך נראה, קורצה מחומרים דומים. קרוב לוודאי שנמשיך לטפח את מערכת היחסים החד-צדדית עם הפלא האיטלקי, מערכת יחסים שבה היא תבליח מדי פעם על המסך ועל השטיח האדום, ואנחנו, מצידנו, נוסיף ונתפעל.
מחיאות כפיים או מטח עגבניות? זה לא רק הטעם הקלאסי שלא מוותר על החושניות, זו גם הידיעה הברורה מה נכון לה ללבוש – אישיותית וגופנית. קשה למצוא מראה אחד שלה לאורך השנים שניתן להגדיר כרגע של "על מה לעזאזל חשבת כשלבשת את זה". או במילים פשוטות: מחיאות כפיים, כמובן, מלוות בקריאות קצובות של brava brava במבטא איטלקי מודגש.