ג'וליה גארנר
סליחה, במי מדובר? השחקנית שלקחה אותנו בשבי ב"אוזרק", עשתה ללב שלנו וידוא הריגה ב"להמציא את אנה", ועכשיו, אם הכוכבים יסתדרו כמו שצריך, היא כנראה תגלם את דמותה של מדונה בסרט על חייה שאותו עומדת לביים מלכת הפופ בעצמה. הספקולציות סביב הסרט העתידי יכולות לפרנס סיבוב נוסף של חללית על הירח, אך על פי הדיווחים בחו"ל זה כנראה עומד לקרות ואין מתאימה יותר מג'וליה גארנר לתפקיד הראשי - כך מסכימים כולם.
גארנר בת ה-28 היא, כמו שאוהבים להגיד, "משלנו". ולא סתם משלנו, אלא כפי שמזכירים בכל כתבת כחול-לבן, בתה של השחקנית הישראלית לשעבר תמי גינגולד שאף הופיעה פעם ב"זהו זה". כן, כן, ולא אחרת. את נעוריה העבירה גארנר בסרטי נעורים זניחים למדי, עד שבשנת 2017 התחילה לשחק בדרמת הפשע הנטפליקסית "אוזרק" בתפקיד רות לנגמור והפכה לקונצנזוס בכל מה שנוגע ליכולות משחק מופלאות וכריזמה מהפנטת.
את מעמדה הטרי למדי ככוכבת בנסיקה היא ניכסה לעצמה באופן סופי עם התפקיד של אנה סורוקין ב"להמציא את אנה" כנוכלת רוסייה שמתחזה ליורשת מיליונים גרמנייה, ועל הדרך מראה לעולם איך מתלבשים באופן כזה שכל ניו יורק תעמוד בתור בשביל לתת לך כסף. בנוסף, היא כבר שיחקה קניבלית בזוועתון אימים, מעריצה את בטי דיוויס, מבינה עברית (מדברת פחות), מזגזגת בבטחה בין המסך הגדול לקטן, ועושה רושם שהיא בדרך להיות הדבר הבא בהוליווד (כי בנטפליקס היא בהחלט כבר הכוכבת של עכשיו).
למה אייקון? עם ערמת תלתלים זהובים, עור צחור, עיניים תכולות, גזרה דקיקה ועצמות לחיים שאפשר להשחיז עליהן סכינים, אך המרוככות בצמד גומות חן – גארנר נראית כמו כוכבת של פעם, בסגנון הדיוות הגדולות של תחילת ימי הקולנוע ההוליוודי. רק כזו שעברה "הקשחה" וחידוד קצוות, המתבטאים בעיקר בלסת לא לגמרי סימטרית ובפה שנראה זועף תמידית. הפרטים הקטנים האלה הם בדיוק מה שמציל אותה ממראה ברבי קלישאתי. ככה היא משחקת, ככה היא מתלבשת.
למרות החיבה הנוכחית להרחבת מודל היופי לפי ערכים של תקינות פוליטית, עולם האופנה אימץ אותה בזריזות לחיקו הרעב לפנים חדשות: היא הופיעה בקמפיין של פראדה (יחד עם שירה האס – אפשר להגדיר אותן כישראלית וחצי בקמפיין נחשב אחד), עלתה על השערים של הרפר'ס בזאר סינגפור ומארי קלייר אוסטרליה, וכיכבה בהפקה מסחרית של סברובסקי במגזין ווג.
גארנר יודעת איך להיכנס לכל דמות גם כשהיא מדגמנת להפקת אופנה או מופיעה על השטיח האדום. יש בה את יכולת המשחק שמאפשרת לה להיראות אותנטית גם בשמלה רומנטית ועתירת קפלים, וגם בחצאית מיני בסגנון קשוח עם איפור עיניים מושחר. הבחירות האופנתיות שלה מפתיעות ומגוונות – לחתונתה היא העדיפה חליפת מכנסיים לבנה ורכה, למשל, ואת הנוקשות הקרחונית של פניה היא נוהגת "לשבור" עם סריגים רכים או שמלות שיפון נשפכות כיאה לכוכבות זוהרות.
המסע של גארנר אל השורה הראשונה בתצוגות הכי נחשבות של שבועות האופנה היה קצר ומנצח. את החותמת האולטימטיבית כאייקון אופנה נחשק היא השיגה בעזרתה של אנה דלווי, זו שהתחילה כאנה סורוקין, המשיכה כמלכת המסיבות של החברה הגבוהה בניו יורק, וסיימה בכלא האמריקני וכהשראה לסדרה בנטפליקס שייצרה עשרות ממים ברשתות החברתיות. גארנר-דלווי-סורוקין הוכיחה לכל מי שעבר בסביבה כי מה שנדרש כדי להיות אייקון אופנה ניו יורקי זה טעם סביר, סנוביות מרושעת וטונות של ביטחון עצמי. בחיים האמיתיים היא מתלבשת הרבה יותר טוב מהדמות שגילמה.
למה לא? לעתים נדמה שגארנר בדרך להיות שחקנית של מבטאים – אם זה העייף והעצבני של מיזורי ב"אוזרק" ואם זה הגרמני-רוסי-אמריקני של "להמציא את אנה". כעת היא עדיין באמצע הדרך בין כוכבת אופנה למריל סטריפ הבאה.
ובכל זאת: נראה שגארנר היא היחידה שיכולה להציל סרט על מדונה שמדונה מביימת ומפיקה, בעיקר כשבוחנים את הבחירות הקולנועיות של כוכבת הפופ לאורך השנים ואת ההידרדרות בסגנונה. הבחירות האלו נעו, מותר להודות, על הציר שבין מביך למגוחך. רק גארנר תוכל להחזיר לה את הריחוק האופנתי והתחכום הנדרש.
מה זה אייקון אחד בשבוע?
עולם הזוהר זוכה ממני בדרך כלל להתייחסות ביקורתית וחשדנית (וגם אני רואה בעצמי לפעמים את המבוגר הממורמר), אך אני חייב להודות שיש בו צדדים שמרגשים אותי בכל פעם מחדש. היוזמה "אייקון אחד בשבוע" משלבת שלוש אהבות גדולות שלי – איור, אופנה וסקרנות, או אפילו אובססיביות, לחייהם של מפורסמים.
בכל שבוע אבחר דמות אחת שמבחינתי ראויה לתואר המחייב "אייקון אופנה", מקומי או בינלאומי, שאותה אאייר ואשתף כאן. אתם מאוד מוזמנים להציע הצעות משלכם לאייקונים לאיור, או להתווכח עם הבחירות שלי.