טרוי סיוון בהופעה בליסבון, 2024

להכניס את הבטן: איך הפכו המחוכים לטרנד אצל מוזיקאים גברים

התלבושות בסיבוב ההופעות של טרוי סיוון תוארו כ"פנטזיית האופנה של ילד הומו", אבל הוא לא לבד. המחוך, "מכשיר העינויים" שהיה מזוהה עם המלתחה הנשית, הופך כעת לחביב גם על כוכבי פופ גבריים ברחבי העולם

פורסם:
בסוף חודש מאי יצא המוזיקאי האוסטרלי טרוי סיון לסיבוב הופעות אירופאי בעקבות אלבומו Something To Give Each other, שהושק בשנה שעברה. הטון הקווירי וההומו-ארוטי שליווה את הלהיט Rush מאותו אלבום, זכה לפרשנות בימתית מלאה בניואנסים כמו רתמות מעולמות ה- BDSM, מכנסי דגמ"ח בגזרת צ'אפס חושפת תחתונים עם שמו של הזמר חקוק על הישבן, וחולצות טי צמודות עם כיתובים כמו Cherry Boy שלבש להופעה במנצ'סטר, אנגליה. במגזין האופנה והתרבות "דייזד" סיכמו את שלל המראות שלו כ"טרוי סיוון חי את פנטזיית האופנה של ילד הומו קטן".
6 צפייה בגלריה
טרוי סיוון בהופעה באמסטרדם, 2024
טרוי סיוון בהופעה באמסטרדם, 2024
טרוי סיוון בהופעה באמסטרדם
(צילום: EPA/JEROEN JUMELET)

(טרוי סיוון בפסטיבל פרימוורה בברצלונה, 2024)

אחד הרגעים הבולטים בהופעה הגיע במחציתה, כשסיוון עלה לשיר את להיטו One of Your Girls לבוש מחוך שחור מקולקציית Tattoo של ז'אן פול גוטייה, המזכיר את זה שלבשה מדונה לטקס פרסי MTV ב-1989 ושכללה שנה לאחר מכן עם מחוך השנהב הנודע, גם הוא בעיצוב גוטייה, לסיבוב ההופעות "אמביציה בלונדינית". אל המחוך הוא ציוות מכנסיים שחורים עשויים בד מצנח בגזרה רחבה וגישה פרובוקטיבית שמגיעה לשיאה באקט מיני של סיוון עם אחד מרקדני הליווי, שבתנועות אגן ריקודיות לכאורה חודר אליו. הקהל, מצידו, היה באקסטזה.
(מדונה בטקס פרסי MTV ב-1989 )

המחוך של סיוון הוא חלק ממגמה רחבה של מוזיקאים גברים שבחודשים האחרונים מקפצים על הבמות וניצבים על השטיח האדום חמושים במחוך, אותו "מכשיר עינויים" שנשים נדרשו ללבוש במשך מאות שנים עד לדחיקתו החוצה בתחילת המאה ה-20 על ידי מעצבים כמו פול פוארה והתמורות בזכויות נשים ומאבקן של סופרג'יסטיות מסוף המאה ה-19 לקבלת זכות הצבעה. בשנים האחרונות חוזר המחוך, כשכוכבות מעולמות הבידור, המוזיקה והאופנה מאמצות אותו מחדש ומטעינות אותו בעוצמה נשית.
6 צפייה בגלריה
שער מגזין האופנה Fantastic Man
שער מגזין האופנה Fantastic Man
שער מגזין האופנה Fantastic Man
(צילום: Senta Simond)

גברים לבשו מחוכים כבר במהלך המאה ה-19, אולם עכשיו, כחלק מהמגמה הא-בינארית (רגע לפני שהטשטוש המגדרי מתפוגג לטובת חזרתם של ארכיטיפים גבריים לאופנה), אפשר לראות את הפופולריות של המחוך על מוזיקאים כמו באד באני, שלבש מחוך מתחת לז'קט בעיצוב ג'ון גליאנו למייזון מרג'יאלה בערב הגאלה של מוזיאון המטרופוליטן, מחמוד האיטלקי שהופיע בארצות הברית במחוך ואף איזכר אותו בקליפ לשיר RA TA TA כמעין חגורת עור רחבה הממשיכה את גזרת המכנסיים הגבוהים, והמוזיקאים הא-בינארים סם סמית' שמשלבים בסיבוב ההופעות הנוכחי מחוך שחור ומרהיב עם מעין חצאית נוצות שחורה, כפי שתועדו בפסטיבלים לולהפלוזה בצ'ילה ואופנר בפולין.
(סם סמית' בפולין, יולי 2024)

על האובססיה העכשווית למחוך חתום, בין היתר, מעצב האופנה ג'ון גליאנו, אשר בתצוגת ההוט קוטור האפלולית של מייזון מרג'יאלה שנערכה בינואר בשבוע האופנה בפריז, הציג מחוכי צרעה הדוקים בשמלות שקופות שהפכו מיד לפופולריות על השטיח האדום. בזמן שברשתות החברתיות אנשים משנים את הפנים והגוף באמצעות פילטרים ותוכנות עריכה גרפיות, גליאנו עשה זאת באמצעות מחוכים היסטוריים.

(הקליפ לשיר RA TA TA של מחמוד)

את התצוגה פתח המוזיקאי והשחקן קטוע היד לאקי לאב (שם הבמה של לוק בריאר) חנוט במחוך בגזרת Waspie (מעין מחוך בצורת חגורה רחבה הלוכדת את המותניים ומסייעת ליצירת צללית שעון חול, שהופיע בפריז לאחר מלחמת העולם ה-II), כשעל המסלול צעד הדוגמן ליאון דיים במחוך לבן, שאיתו הצטלם הקיץ גם לשער מגזין האופנה Fantastic Man.
לאקי לאב בתצוגה של מייזון מרג'יאלה

(התצוגה של מייזון מרג'יאלה בעיצוב ג'ון גליאנו)

מפתה למתוח קו מחבר בין המוזיקאים המוזכרים לבין נטייה מינית ומגדר. כולם, ללא יוצא מן הכלל, על הרצף של מיניות ומגדר נזילים – טרוי סיוון ולאקי לאב מזדהים כהומואים; מחמוד אינו מזדהה מינית וטוען כי הגדרות מגבילות; באד באני מגדיר את עצמו כהטרוסקסואל אבל בריאיון ל"לוס אנג'לס טיימס" אמר שהוא פתוח לכל התנסות מינית בעתיד, גם עם גברים; סם סמית' מזדהים כא-בינארים.
6 צפייה בגלריה
באד באני בגאלה של המטרופוליטן, 2024
באד באני בגאלה של המטרופוליטן, 2024
באד באני בגאלה של המטרופוליטן, 2024
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)

ובכל זאת, האם גברים סטרייטים אינם מורשים לעטות מחוכים? בוודאי שכן, ובמהלך המאה ה-19 גברים רבים באירופה לבשו מחוכים מתחת לחולצות ומקטורנים. בתוך כך, נראה כי ההצפה מחדש של המחוך השנוי במחלוקת על ידי מוזיקאים מעולם הפופ, היא הצהרה החורגת מעבר לבנאליות של שיח קווירי ושחרור הבינאריות המסורתית של לבוש. יותר משהוא מגביל תנועה, המחוך הפך לאביזר שמגדיר ומעצב את הגוף, יוצר צללית חדשה ומעורר פנטזיה מודרנית וארוטית על הגוף הגברי, מטעין אותו בפטישיזציה מינית שבמשך מאות שנים הופנתה בבלעדיות לגוף הנשי.
6 צפייה בגלריה
טרוי סיוון בהופעה בליסבון, 2024
טרוי סיוון בהופעה בליסבון, 2024
טרוי סיוון והמחוך בהופעה
(צילום: Pedro Gomes/Getty Images for Live Nation)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button