בחודש אפריל השנה הלך לעולמו מעצב האופנה רוברטו קוואלי, מי שהוכתר לאורך שנים כ"מלך הדפסי החיות" – תואר שדבק בו משנות ה-70 ולאו דווקא באופן חיובי, יש שיאמרו אף מפוקפק. תרומתו של קוואלי תיזכר בדברי הימים של עולם האופנה, ובתצוגה של המותג שנערכה בחודש ספטמבר האחרון בשבוע האופנה במילאנו, העמיד המנהל האמנותי הנוכחי פאוסטו פואיזי מחווה למייסד בית האופנה, עם שמלות ערב חייתיות והדפסי חיות ששטפו את המסלול והופיעו על דוגמניות אייקוניות שעבדו עבור המעצב, ביניהן אווה הרציגובה, נטשה פולי, איזבלי פונטנה ואחרות.
בשני העשורים האחרונים הפכו הדפסי החיות לקלאסיקה, וכבר אינם נחשבים או מסמנים את הלובשים אותם באופן מצועצע או המוני. יותר מזה, הם כבר חלק בלתי נפרד מהרפרטואר של בתי אופנה רבים, ומופיעים (כמעט) מדי עונה, כחלק מהחיבור לתחושת פראיות, עוצמה וטבע. העונה בולטים הדפסי חיות במיוחד, תוך התמקדות בטקסטורות תלת-ממדיות המעניקות להדפסי החיות מראה מציאותי ומוחשי.
לצד זה, הופיעו העונה הדפסי חיות בשילובי צבעים חזקים כמו כחול, ורוד ואדום, שמוסיפים מראה רענן וחדשני לדוגמה, כפי שניתן היה לראות אצל המותגים האיטלקיים ורסאצ'ה ובלומרין, שם הופיעו דוגמניות לבושות אנסמבלים ששילבו הדפסים מנומרים, כמו חולצת טי אדומה בהדפס נמר עם חליפת חצאית בצבעי פסטל, או גרבונים בהדפס מנומר שנלבשו עם שמלת סריג בצבע צהוב בננה.
בכלל, נראה כי העונה לא רק הנמר והצ'יטה הופשטו מעורם באופן מטאפורי. השחקנית בלייק לייבלי הגיעה בפברואר השנה לתצוגה של מייקל קורס בשבוע האופנה של ניו יורק, לבושה חצאית מיני ומעיל תואם בדוגמת פרה, ובתצוגת האופנה של איזבל מארה בפריז הופיעו לא מעט הדפסי נחש על תיקים, מכנסיים מעור ושמלות בגזרה משוחררת, שנטרלו את ה"כבדות" המזוהה לרוב עם הדפסי חיות.
מבין כל תצוגות האופנה לסתיו-חורף 2024, בלטו שתי פרשנויות מקוריות למגמה, שבה כבר די קשה לחדש. המעצב פרנצ'סקו ריסו מבית האופנה מארני יצר סדרת מעילים גאומטריים בדוגמאות מנומרות, ביניהם מעיל טרפז בדוגמה אבסטרקטית בגווני לבן, שחור וקרם המדמה הדפס נמר, ומעיל בלוני בדוגמת צ'יטה. הצלליות המעניינות העניקו לדוגמה החייתית מראה מתוחכם ואלגנטי, 180 מעלות מבגדי הגוף החתוליים והסקסיים של דונטלה ורסאצ'ה.
פרשנות מעניינת נוספת ל"הדפסי חיות" הופיעה בתצוגת האופנה של לואווה בעיצוב ג'ונתן אנדרסון, שהתייחס להדפסי החיות באופן מילולי ומודע לעצמו. הקולקציה נוצרה בהשראת יצירותיו של האמן האמריקאי אלברט יורק והעיסוק שלו בנוף כגן עדן. אנדרסון בחר לתאר את היופי הפשוט של העולם דרך פריטי לבוש המשלבים אסתטיקה קלאסית עם נגיעות מודרניות וקצת אבסורדיות, ביניהם סריג עם דוגמת ציפור או שמלה גיאומטרית מסריג שבמרכזה יושב כלב זעוף פנים.