לפני שבועות ספורים קיימה רשת האופנה רנואר מסיבת סוף שנה חגיגית ועמוסת מפורסמים בצל התפשטות האומיקרון. את תשומת הלב כבשה הפרזנטורית עדן פינס, שהתייצבה בשמלת פאייטים סגולה וא-סימטרית עם שסע עמוק שחשף את כל רגלה השמאלית. מראה רקדנית הבטן האקזוטית של פינס עוד היה יכול להתקבל כבחירה שבשגרה, אילולא הצהירה באותו ערב בריאיון ל-Pplus על מנהג חדש שלה. "לקחתי על עצמי פעם בשבוע ללבוש יותר צנוע – בקטע של התחזקות, בשביל עצמי", אמרה והוסיפה: "נראה לי שאני קצת מתבגרת, אני מסתכלת על דברים אחרת". יום כן, יום לא – היום לא.
השמלה הסגולה של פינס היא חלק ממגמה מתפשטת, תרתי משמע, על השטיח האדום. יום קודם לכן הייתה זו בל אגם שהגיעה לברית של רון גולן, בנם של אייל גולן ודניאל גרינברג, בשמלה שחורה וחושפת בטן בגזרה נמוכה, שנראתה כאילו נתקלה בשיניו החדות של כלב פינצ'ר בדרך לאירוע. אל שתיהן הצטרפה לאחרונה גם מלכת היופי לשעבר תהילה לוי, שהגיעה ליום הולדתו של "דודו מעפולה" בשמלת קאט-אאוט שחורה וא-סימטרית מסאטן, שחשפה יותר עור משכיסתה באותו ערב קר.
שמלות הערב ששוטפות בשנה האחרונה את השטיחים האדומים בארץ ובעולם, מחברות שני טרנדים עכשוויים: טרנד הקאט-אאוט, המציג חיתוכים בחולצות ובשמלות; וטרנד השמלות הא-סימטריות, שזוכה לפרשנויות רבות גם על מסלולי התצוגות לקיץ הבא, כפי שראינו אצל בתי האופנה ולנטינו, מיסוני, פרבל גורונג ואחרים. בניגוד לחוק המתמטי הקובע כי מינוס ומינוס שווה פלוס, כאן החיבור בין שני הטרנדים יוצר מראה שמחמיא רק לבודדות.
החיתוכים בבשר החי מציגים פעמים רבות מראה וולגרי, כמו זה שהרכיבה האלי ביילי לטקס פרסי המוזיקה האמריקנית בחודש שעבר, לבושה שמלת קטיפה בצבע נחושת עם שסע עמוק ורצועות איקסים שיצרו צורות מעוינים על הטורסו החשוף. הטעם הטוב אותגר גם מצידה של המוזיקאית ג'יזל אוחדה מהדואו Domino Saints, שהגיעה לטקס פרסי הגראמי הלטיני בשמלת פאייטים חושפת בטן בצבע ירוק בקבוק עם שסע עמוק החושף את רגל ימין. לעומת זאת, שמלת הזהב שעיצבה ורה וונג לשחקנית והזמרת אנדרה דיי לטקס האוסקר האחרון אומנם עוצבה בקו מאופק יותר מהאחרות, אך נראתה כמו שמלה שהעבודה עליה הופסקה באמצע.
היו גם כאלו שאימצו את הטרנד הא-סימטרי באופן מחמיא יותר, כשהשאירו את חיתוכי הקאט-אאוט האגרסיביים על רצפת חדר העריכה בסטודיו והסתפקו בבטן חשופה ושטוחה בלבד. ניקול קידמן חשפה בטן שרירית בשמלה א-סימטרית של סן לורן, שאיזנה בצורה מושכלת בין חשיפה להסתרה, וכך עשתה גם הדוגמנית אלסנדרה אמברוסיו בשמלת מקסי שחורה ומתוכשטת משיתוף הפעולה של המעצב פיטר דונדאס וחברת רבולב. טוב, זאת לא חוכמה ללבוש שמלות כאלה כשאת דוגמנית-על.
המגמה החדשה, כמו מגמות נוספות שהגיעו בשנה האחרונה – השמלה השקופה או גזרת המכנסיים הנמוכה – היא תגובת-נגד לשינויים שהביאה איתה מגפת הקורונה. לאחר כמעט שנתיים של רביצה בבית בין בידודים וסגרים, העור החשוף מבקש לפרוץ החוצה. "יש רצון ולגיטימציה למיניות מוקצנת מעשורים מוקדמים", טוען רון (רונקו) קאהן, מנהל הקריאייטיב במותגי האופנה רנואר ו-twentyfourseven, שחתום על השמלה הסגולה של פינס. לדבריו, מגמה זו היא גם תולדה של העידן הדיגיטלי שבו אנו חיים, המשלב בין חשיפה מוגזמת להתערטלות פיזית ונפשית.
השמלה של פינס, הוא אומר, עוצבה עבורה במיוחד בהשראת הקרנבל השנתי בריו דה ז'נרו, והיא בנויה כבגד גוף שעליו הולבשה השמלה כדי שתוכל להיות יציבה על הגוף. "קראנו לה ביקיני מקסי", צוחק קאהן ומסביר כי השמלה עצמה אינה חלק מהקולקציה הרשמית של המותג, אך אלמנטים ממנה ודאי ישתלבו בדגמים מסחריים בהמשך. "אנחנו בודקים את השטח", הוא אומר וחושף כי "זאת סנונית ראשונה מבדיקה שאנחנו עורכים לקראת קולקציית קפסולה ראשונה בשיתוף עדן. אין הרבה נשים עם פרסונה מובהקת כמוה, שנהנות ואוהבות לשחק עם אופנה".
קאהן לא שותף לביקורת על המראה הצעקני של השמלות ומציין כי השמלה של פינס גררה תגובות חיוביות של לקוחות, שביקשו ממנו עיצוב אישי של דגם דומה. "כמות הפניות שקיבלתי הייתה משוגעת", הוא מבהיר. "גם עדן סיפרה לי ש'הרגו אותה' והיא קיבלה כמות גדולה של פניות מהעוקבות שלה, יותר מכל דגם אחר שהיא לבשה. אז כנראה שיש לא מעט נשים שרוצות ללבוש את השמלה הזאת. אבל יש מכשול: זה לא מתאים לכל אחת".