פסטיבל הסרטים ה-81 בוונציה נפתח אמש (רביעי) עם סרט הקולנוע "ביטלג'וס ביטלג'וס" בבימויו של טים ברטון, שצפוי לעלות לאקרנים בישראל כבר בשבוע הבא. קומדיית האימה החדשה היא המשך לסרט "ביטלג'וס" מ-1988 (שגם אותו ביים ברטון), כאשר אל הקאסט המקורי – השחקניות וינונה ריידר וקתרין אוהרה – הצטרפו הפעם גם מוניקה בלוצ'י, ווילם דפו וג'נה אורטגה, הכוכבת הגדולה של הרגע.
רשימת הכוכבים והכוכבות המרהיבה, הבטיחה ערב פתיחה נוצץ וגם לא מעט שמלות ערב מרהיבות. טוב, חוץ במקרה האוטונומי של ריידר, אי של יציבות סגנונית בים של טרנדים, שהופעתה על השטיח האדום הדגימה זאת שוב, והצליחה להאפיל בדרכה גם על מתלבשות מקצועניות באירועים זוהרים כמו איזבל הופר וקייט בלאנשט.
וינונה ריידר לובשת שאנל
ילידי שנות ה-80 וה-90 עוד שומרים חסד נעורים לווינונה ריידר, אייקון אופנה בעל כורחה, שהדגימה שוב על השטיח האדום מהו סגנון אישי. כפי שהסבירה לווג המאפרת הצמודה שלה ב-13 השנים האחרונות, פרנסל דאלי, המראה של ריידר לוונציה הוא "מלכת פאנק-רוק" והאיפור מתכתב גם עם דמותה כלידיה דיץ בסרט "ביטלג'וס" הראשון שבו שיחקה ב-1988. ריידר בחרה באנסמבל מחויט של שאנל, שהורכב מחצאית טול שחורה ושני חלקי מקטורן שחור וקצר המסתיים בקו המותניים, עם חולצת טוקסידו לבנה ועניבת פרפר שחורה, שקורצת לסגנון הלבוש של המעצב המנוח קרל לגרפלד.
ג'נה אורטגה לובשת דיור
השחקנית ג'נה אורטגה אימצה את שמלת הלב של דיור, שנראתה מותאמת לגילה הצעיר (21) ולאופי הבועט והחצוף שהיא מביאה איתה למסך. עליה זה איכשהו נראה סביר, אולם כל אחת אחרת הייתה עלולה להיראות בשמלה כמו קישוט לסוכה.
מוניקה בלוצ'י לובשת ויויאן ווסטווד
השחקנית מוניקה בלוצ'י ארזה את כל החושניות שהיא מביאה איתה בשמלת ערב שחורה של ויויאן ווסטווד, בעלת שרוולים מלאי נפח.
קייט בלאנשט לובשת ארמאני פריווה
מראה מדויק נוסף של השחקנית קייט בלאנשט, שהלכה על בטוח בשמלה מנצחת בעיצוב ג'ורג'יו ארמאני.
פטי סמית'
המוזיקאית והסופרת פטי סמית' הגיעה לוונציה במדיה הקבועים: מכנסי ג'ינס שחורים, בלייזר שחור וחולצה לבנה – סגנון אישי ונצחי, שכבר אומץ על ידי נשים רבות, ועורר השראה במעצבות אופנה דוגמת אן דמולמיסטר הבלגית. סמית' נראתה נינוחה על השטיח האדום ובילתה עם שחקניות כמו קייט בלאנשט. אל מול שמלות הערב הגרנדיוזיות של האורחות האחרות, מכנסיה המוכתמים של סמית' נראו כמו רגע אחד של שפיות.
מריה קרלה בוסקונו לובשת אן דמולמיסטר
והנה דוגמה חיה כיצד סגנונה של סמית' משמש השראה לשמלת ערב. הדוגמנית האיטלקייה מריה קרלה בוסקונו התייצבה לבושה בשמלה לבנה עם שסע עמוק ונוצות שחורות, מגפי עור בגובה הברכיים ואביזר דרמטי בשיער. כאן אפשר בקלות לראות כיצד רוח הפאנק הנצחית של סמית' חודרת לעולם האופנה וזוכה לתרגום משוחרר. כך או כך, בוסקונו נראתה מצוין ודרמטית במידה.
טיילור ראסל לובשת שאנל וינטג'
השחקנית טיילור ראסל היא אחת המתלבשות הטובות על השטיח האדום בשנים האחרונות. לפסטיבל ונציה היא בחרה בשמלת הוט קוטור וינטג' של שאנל מקולקציית אביב-קיץ 1993-94, שאותה לבשה במקור קלאודיה שיפר. ראסל היא המצטרפת הטרייה לטרנד הפועם בשנה האחרונה, שבו שחקניות פונות אל ארכיוני בתי האופנה ובוחרות מהם שמלה אייקונית, במטרה לבדל את עצמן על השטיח האדום. עם זאת, השמלה הספציפית שבחרה ראסל נראתה מיושנת ובעלת פרופורציות שפחות החמיאו לה.
איזבל הופר לובשת בלנסיאגה
מתלבשת "מקצוענית" נוספת על השטיח האדום שפחות הצליח לה הפעם היא השחקנית הצרפתייה איזבל הופר, אגדה בחייה, שבחרה בשמלת ערב אדומה בעיצוב דמנה לבלנסיאגה וכפפות לבנות להשלמת המראה. על אף האפקט הדרמטי, לפנינו מקרה שבו הבגד האפיל על הכוכבת, והופר נעלמה לנו בתוך האדום על אדום הזה.
ג'אנג דזה יי לובשת ארמאני פריווה
השחקנית הסינית ג'אנג דזה יי ("נמר דרקון", "זיכרונותיה של גיישה") הגיעה לוונציה באנסמבל קטיפתי ודרמטי בעיצוב ג'ורג'יו ארמאני מקולקציית הסתיו הנוכחית של המעצב. הבחירה במניפה כאביזר משלים מדויקת ומטעינה את המראה המודרני במעט מסורת אסייתית.