קניה ווסט לובש חולצה עם עיט הרייך השלישי

אנטישמיות או קידום לשיר החדש? קניה ווסט לובש חולצה עם עיט דו ראשי

הראפר העלה פוסט לאינסטגרם עם חולצה שעליה מתנוסס עיט דו ראשי והכיתוב Vultures (נשרים). לאחרונה ווסט הוציא שיר חדש באותו שם

פורסם:
האקלים האנטישמי הפורח בעולם, ובארצות הברית בפרט, זוכה לתמיכה נוספת מכיוונו של קניה ווסט, המוזיקאי שבשנתיים האחרונות לא מפסיק להביע את דעותיו האנטישמיות ועל עליונות לבנה, אמירות שהביאו לסיום החוזה שלו עם חברות האופנה אדידס ובלנסיאגה בשנה שעברה.
אתמול (שבת) פרסם ווסט פוסט בחשבון האינסטגרם שלו, כשהוא לבוש סווטשירט בהיר שבגבו הכיתוב Vultures והדפס של זוג עיטים שחורים. הסמל מקושר לאימפריה הרומית הקדושה, אך גם דומה מאוד לסמל עיט הרייך השלישי - ונדמה שמדובר במהלך שנועד לבלבל את הצופה. זו הפעם השנייה השבוע שהמוזיקאי מעלה את הדימוי ובימים בהם פגיעה ביהודים בארצות הברית היא עניין של קונטקסט - הבחירה של ווסט אינה מוצגת בוואקום.
ווסט עצמו לא הסביר את הבחירה האופנתית שלו שנועדה לקדם את שירו החדש Vultures (נשרים) שיצא בחודש שעבר בשיתוף הראפרים טיי דולה סיין וליל דורק , ובו הוא מתייחס לשערוריות האנטישמיות שלו. "איך אני יכול להיות אנטישמי? בדיוק ז***תי כלבה יהודייה", הוא שר. בחלק אחר של השיר, הוא מתייחס למנהלו לשעבר, סקוטר בראון היהודי, ואומר: "בדיוק ז***תי את הכלבה של סקוטר", ובהמשך מזכיר את הטבח בתיכון קולומביין מ-1999.
ווסט עושה פה מהלך פחדני. מצד אחד, שם השיר הוא "נשרים", אך הסמל שעל גבו הוא העיט, כלומר, משחק בין הדימוי לטקסט. כך או כך, צריך לומר ביושר: הנס המלכותי של האימפריה הרומית היה דגל זהב שהוטען בעיט דו ראשי שחור בעל טלפיים אדומים, אך הראפר בחר בסמל שחור לבן, שכאמור יכול להיות מזוהה גם עם סמלה הרשמי של גרמניה שמקושר אליה מאז המאה התשיעית. הוא הופיע בתקופות שונות של גרמניה, לרבות הקיסרות הגרמנית, רפובליקת ויימאר וכמובן, בגרמניה הנאצית, אז התווסף לו זר עלי אלון וצלב קרס. בתום המלחמה חזר העיט להיות סמלה של גרמניה ללא צלב הקרס, ושמו שונה מעיט הרייך (Reichsadler) לעיט הפדרלי (Bundesadler).
התמונה שקניה ווסט העלה לפני שלושה ימים
סמל העיט משמש משנות השמונים גם כלוגו של חברת האופנה Boy London, אולם בניגוד לעיט הגרמני - בחברה בחרו בעיט הרומי (המביט ימינה ולא שמאלה בדומה לעיט הגרמני) כסימן של דקדנס וכוח, וזוג כנפיו מעוצבות באופן שונה. עם זאת, אפשר להתבלבל בין השניים, עד כי בשנת 2014 הסבירו בחברה לדיילי מייל כי אין קשר בין העיט המקושר למפלגה הנאצית לבין לוגו המותג.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button