"דווקא החוויות הפחות טובות הן אלו שעיצבו אותי. גרמו לי להבין מה אני רוצה בחיים שלי. כשיש קושי, את מגלה בעצמך כוחות שלא ידעת שקיימים". עדן הראל בביתה

עדן הראל מול המראה: "אני לא מתחרטת על הקעקועים ולא על שום דבר"

היא גדלה בפנימייה עם בגדים משירות הרווחה, הפכה לדוגמנית ולמגישה מפורסמת של MTV שטסה ברחבי העולם במטוסים פרטיים. בגיל 46, אחרי חזרה בתשובה וכאם לשישה, היא מחבקת את העבר ומחכה לעתיד. מה גילינו עליה בלי איפור

פורסם:
"מה שלא עשה הטבע, יעשה הצבע". צפו בשגרת הטיפוח והאיפור של עדן הראל מול המראה
( צילום: טל שחר)
עדן הראל-מנשה (46), מנחה, מגישת טלוויזיה ומרצה. אימא של נועם (19), אוריה (14), ישי (11), אביגיל (9), תמרי (8) ואביתר (5)

עדן הראל, איך הכול התחיל?

"התחלתי בגיל 17 כדוגמנית אצל שרית דמיר. היא הייתה אז סוכנת דוגמניות. עבדתי במקביל לתקופה קצרה גם באלנבי 58, המקום המיתולוגי של חיי הלילה של תל אביב. איזה חבר שהגיע לשם סיפר לי על האודישנים של MTV, ואמר לי שאני חייבת ללכת להיבחן. התווכחתי איתו – כן רוצה, לא רוצה, ובסוף הלכתי. היו הרבה אודישנים, עד שבסוף התקבלתי. לקראת הסוף, נשארנו רק אני ועוד שתי בנות. בסוף קיבלתי את העבודה וטסתי לעבוד בלונדון ב-MTV".

בימי שיא ההצלחה של MTV.

"ל-MTV היה אז כוח אחר ממה שיש לו היום. כולם באירופה צפו בו. 160 מיליון איש. זה משוגע לחשוב על זה היום. הייתי שם חמש שנים. הייתי בסך הכול בת 18 כשכל זה קרה. כשהתקבלתי, אפילו האנגלית שלי לא הייתה טובה. לא ידעתי לקרוא, כי כנראה לא השקעתי בלימודים בתיכון. גדלתי בפנימיית הדסים מגיל 11. בסך הכול, יש לי רק דברים טובים להגיד על התקופה שלי ב-MTV. המעבר מהילדות בפנימייה לחיים הנוצצים בלונדון היה שוק בשבילי. למרות שאף פעם לא באמת אהבתי את כל הבולשיט הנוצץ. היה לי נחמד וכיף, הרווחתי מלא כסף וטסתי בעולם במטוסים פרטיים, אבל הייתי מאוד מחוברת. כל החברים שלי היו אנשי אמת. אהבתי אנשי אמת. היו לי גם חברות מפורסמות, אבל זה רק כי הן היו מדהימות. לא בגלל שהן היו מפורסמות".
"המעבר מהילדות בפנימייה לחיים הנוצצים בלונדון היה שוק בשבילי. למרות שאף פעם לא באמת אהבתי את כל הבולשיט הנוצץ. היה לי נחמד וכיף, הרווחתי מלא כסף וטסתי בעולם במטוסים פרטיים, אבל הייתי מאוד מחוברת. כל החברים שלי היו אנשי אמת"

מה, לדעתך, היה סוד ההצלחה שלך?

"אה, זה הכי פשוט בעולם. ככה השם רצה. זה בכלל לא קשור אליי. זה היה המסלול שלי. ככה נכתב".

את מאמינה שהכול מכתוב?

"בדיוק. הסיפור המצחיק הוא שבפנימייה איתי בהדסים למדה הבת של אביבה גרנות ז"ל, שישבה בכלא (על הרצח של מלה מלבסקי, שבו הורשעה יחד עם חוה יערי). היינו מתכתבות הרבה עם אביבה, ומפעם לפעם נסענו לבקר אותה בנווה תרצה. אביבה למדה לעשות מפות אסטרולוגיות, ויום אחד היא עשתה גם לי מפה. במשך שנים היה לי את הפתק עם התחזית שלה. בסוף הוא הלך לאיבוד באחד ממעברי הדירות. זה היה פתק מיתולוגי. וככה היה כתוב בו: 'את הולכת לייצג את ישראל בתקשורת באירופה. אל תשקיעי בשמלת הכלה בחתונה הראשונה שלך, כי את הולכת להתחתן פעם נוספת ויהיו לך הרבה ילדים'. כשהיא כתבה לי את זה, הייתי ילדה בפנימייה שלוקחת בגדים מהרווחה, הכי עוני והכי נוער בסיכון שיש. ואביבה קלעה בול. לא שאני בעד מפות אסטרולוגיות, כי אנחנו היהודים חיים מעל המזל. אנחנו יכולים לשנות הכול. נכון שהכול כתוב – אבל הרשות נתונה".

בטח היו עוד שתיים-שלוש סיבות להצלחה הבינלאומית שלך.

"יכול להיות שהייתי גם בולדוזר, אין ספק. עד היום אני בן אדם שעובד המון. אולי כי גדלתי בלי. זה תמיד מנוע שנותן לך דרייב. במסגרת MTV עושים הרבה דברים. הנחיתי טקסים בכל מיני ארצות בעולם, עשיתי מלא עבודות קריינות ודיבובים לסרטים".
6 צפייה בגלריה
עדן הראל בביתה
עדן הראל בביתה
"חשוב לי להראות שאפשר להתלבש צנוע ולהיראות יפה. אני כבר לא יכולה לדמיין את עצמי לבושה אחרת"
(צילום: טל שחר)

גם הנחית את תחרות מיס עולם בשנה שלינור אברג'יל זכתה.

"כן, התקשרו וביקשו שאנחה את הטקס עם רונאן קיטינג, שהיה סולן להקת בויזון. זו להקה אירית מטורפת שהייתה אז בשיאה. נסענו יחד לסיישל והיה מאוד כיף. זו הייתה הפתעה שלינור זכתה. לפני שהיא עלתה לבמה עוד הספקתי להגיד לה: 'בהצלחה, נשמה'. חמודה לינור. הייתה מהממת ונשארה מהממת".

מאז שתיכן חזרתן בתשובה.

"נכון".

למה עזבת את MTV אחרי חמש שנים?

"הגעתי למיצוי. הייתי כבר המנחה הכי ותיקה והרווחתי הרבה כסף, אבל הרגשתי שמיציתי. גרתי אחרי זה חצי שנה בקרוואן, שאיתו טיילתי באנגליה. זה היה קרוואן של גולשים. מהמגניבים האלה עם הפרחים".

ואחרי זה עברת לגור במנזר טיבטי.

"כל הזמן הייתי בקשר עם מנזר בסקוטלנד ומנזר בלונדון, שהייתי נוסעת אליהם לריטריטים ולמדיטציות. באחד מהמפגשים סיפרו לי שמתארגנת נסיעה להודו ולנפאל. אמרתי, יאללה. כשהגעתי למנזר טיבטי בצפון הודו וראיתי איך הנזירות חיות שם בפשטות, באמצע שום מקום ואין להן שום דבר חומרי – החלטתי להצטרף אליהן. במשך שנה הייתי נזירה בודהיסטית. אני כן אדם שנמשך לפשטות ואוהבת שהדברים פשוטים".

יכול להיות שזה סימן כבר אז את הדרך שלך לחזרה בתשובה?

"בוודאי. גם בתור ילדה הייתי רוחנית. תמיד חיפשתי משמעות. לא סיימתי לימודים או משהו, אבל תמיד קראתי המון. הייתי אוטודידקטית. הכי הרבה למדתי מהרב יובל הכהן אשרוב".

את קוראת לעודד אבא והוא קורא לך אימא, הסבירי בבקשה.

"זה קטע נורא דוסי. זה משהו שנהוג במשפחות דוסיות בשביל הילדים. ללמד אותם לתת כבוד להורים".

גם הבן הבכור שלך מנישואייך הראשונים חזר בתשובה.

"ככה הוא בחר לבד".

במה שונה אימהות לשישה ילדים?

"אני הרבה יותר יעילה ולא יודעת לבשל בסירים קטנים. הלב מתרחב לממדים משוגעים. כל ילד שמגיע לעולם, מרחיב את הלב וכל אחד עם הסיפור שלו. האתגר האמיתי זה לראות כל ילד במקום שלו. לא לעשות השוואות. ילדים זה לא שטנץ. אין העתק-הדבק. העניינים הרגשיים – שם צריך לשים את תשומת הלב. עודד ואני מאוד משתדלים לתת לכל אחד מהם זמן איכות עם אבא ואימא. לא יודעת מה היינו עושים בלי השבת. בזכות השבת יש לנו את זמן האיכות איתם. אנחנו שומרים שבת כבר 13 שנה, אבל בשיעורים עם הרב יובל כבר 17 שנה, מאז שהתחתנו".
"כל ילד שמגיע לעולם, מרחיב את הלב וכל אחד עם הסיפור שלו. האתגר האמיתי זה לראות כל ילד במקום שלו. לא לעשות השוואות. ילדים זה לא שטנץ. אין העתק-הדבק"

איך נראית השבת שלכם?

"בכל שישי בבוקר החלות כבר במיקסר, החמין עולה על הפלטה, יש סינטה, דגים ומלא סלטים. יש, ברוך השם, שפע. גם בין צילומים בבית לתוכנית שלנו 'רגע של חוכמה', אני שורפת חצילים, מכינה מטבוחה, כי חבל על הזמן".

איך החזרה בתשובה השפיעה על סגנון הלבוש שלך?

"אני מתלבשת היום צנוע. פעם לא הבנתי שזה משהו מאוד פנימי. ברור שיש גם ביטוי חיצוני, אבל חשוב לשים לב לשינוי הפנימי. אני מאוד נהנית מזה. אני כבר לא יכולה לדמיין את עצמי לבושה בצורה שונה. חשוב לי להראות שאפשר להתלבש צנוע ולהיראות יפה. אני מאוד אוהבת את המכובדות. בתור אישה, אני משתדלת מאוד לכבד את עצמי".
6 צפייה בגלריה
עדן הראל בביתה
עדן הראל בביתה
"בסוף אנחנו כולנו תבניות של הילדות שלנו. את חלק מהדברים צריך לדעת לשחרר ולא להיתקע"
(צילום: טל שחר)

מה את עושה עכשיו?

"עיקר העבודה שלי זה המופע המשותף שלי ושל עודד. אנחנו מספרים בצורה קומית על החיים שלנו. מדברים על הזוגיות והמשפחה. ברוך השם, אנחנו רצים עם המופע כבר הרבה שנים והוא הצלחה, ישתבח שמו. יש לי גם הרצאה שבה אני מספרת את הסיפור האישי שלי. אני גם מלמדת שיעורי תורה פעם בשבוע ברמת גן. ויש את כל העניין של הרשתות החברתיות. מעבר לזה שזו פרנסה, זה גם המון תוכן לייצר. זה דורש עבודה, זמן וכסף. אנשים לפעמים אומרים שזה מסחרי. ואני אומרת: מה, כשרואים טלוויזיה אין פרסומות? לא הבנתם את הפורמט? אני תמיד מאזנת בסרטונים מצחיקים, בין שיתופי הפעולה המסחריים. לא מזמן פתחתי גם טיקטוק. זו רק התחלה. אני עוד לומדת את זה. אני מבינה שהיום הכוח ברשתות. לעודד ולי יש גם תוכנית בערוץ האוכל 'שולחן ערוך' ולי יש בערוץ הידברות תוכנית 'במטבח של עדן', שם אני מכינה עם שפיות ארוחות משפחתיות וביתיות, ובין לבין אומרת דברי תורה. אוכל ותורה זו קומבינציה מנצחת. זה מצחיק שנהייתי מישהי שמתעסקת באוכל. כנראה שזה מה שקורה כשיש שישה ילדים. אני גם מאוד אוהבת את המטבח. נהנית מהיצירה, נהנית כשהילדים אוכלים את האוכל שלי ושהאוכל שלי מגדל אותם, כשהם ועודד אומרים שאין על האוכל שלי, האוכל של אימא. זה תענוג שאף רייטינג או ביקורת טובה לא יעשו. בשבילי, זה האושר".

מה היו רגעי השיא שלך עד כה, לטוב ולרע?

"אני לא חושבת שיש דבר כזה רגע רע. יש שיעור בכל דבר. עברתי דברים רעים ולא נכונים, אבל בכל דבר יש לנו מתנה. צריך רק לדעת לגלות אותה. את הדברים הרעים באמת כל אחד שומר לעצמו. הרגע הכי טוב – כל לידה זה הרגע הכי טוב, הכי מופלא באמת. אין משהו יותר עוצמתי באינסופיות שלו מלידה".
"התכנים ברשתות החברתיות דורשים עבודה, זמן וכסף. אנשים לפעמים אומרים שזה מסחרי. ואני אומרת: מה, כשרואים טלוויזיה אין פרסומות? לא הבנתם את הפורמט?"

מה הייתה החוויה שעיצבה אותך?

"דווקא החוויות הפחות טובות הן אלו שעיצבו אותי. גרמו לי להבין מה אני רוצה בחיים שלי. כשיש קושי, את מגלה בעצמך כוחות שלא ידעת שקיימים בך. זה מראה לך את הכוחות והכלים. בסוף אנחנו כולנו תבניות של הילדות שלנו. את חלק מהדברים צריך לדעת לשחרר ולא להיתקע. לנוע קדימה. היום הנטייה היא להיתקע, ללכת לטיפולים ולשאול על זה. זה לא שלא הייתי בטיפולים פסיכולוגיים, ויש גם תקופות שצריך. אבל אני משתדלת להיות בגישה של להתקדם עם החיים".

את שלמה עם המראה שלך?

"תמיד אני רוצה להיות שלושה-ארבעה קילו פחות. זה שיח שאני מנהלת עם עצמי מגיל צעיר. זו שריטה במוח, ויאללה לשחרר. אני לא אומרת שהגעתי לזה. אני מתאמנת הרבה. בגדול, הייתי רוצה להיות שלושה-ארבעה קילו פחות. אבל עם שישה ילדים, הגוף פחות משתף פעולה".

עשו לך פעם פשלת טיפוח?

"בטח שעשו לי. אימא'לה, זו הייתה פשלת טיפוח מזעזעת. הלכתי לפני הרבה שנים למישהי בארץ שתעשה לי גבות, והיא עשתה לי איפור קבוע שהיה זוועה. לאחר מכן, היו לי צילומים. מיקי בוגנים הגיע לאולפן ולעולם לא אשכח את המבט המזועזע שלו, כשאמר לי: 'אימא'לה, את נראית כמו ערסית'. למזלי, הוא שלח אותי לג'והנה כדי שתתקן לי את זה. הגעתי אליה עם גבות עד אמצע המצח. אחרי טיפול ארוך, היא הצליחה לסדר הכול. מאז אני אצלה. עברתי הרבה עם הגבות כל החיים – בשנות ה-90 הורדתי חצי מהן. בקיצור, מיקי עשה לי את השידוך של החיים".

יש לך טיפ טיפוח מנצח?

"לשתות הרבה מים. אני שותה כל יום שני ליטרים. חוץ מזה, אני אילתית במקור ובאילת ככל שאת יותר שרופה, זה היה יותר נכון. אוהבים שם את המראה השזוף. נשמות, שמרו על עור הפנים. שימו קרם הגנה וכובע, כי אחר כך זה כתמי שמש וקמטים. להשתזף רק בגוף. בגיל 40 כבר תודו לי".

מה דעתך על הזרקות וניתוחים פלסטיים, את בעד או נגד?

"אני חושבת שכל אישה צריכה לעשות מה שטוב לה בלב. בסוף אישה צריכה להסתכל במראה ולהיות מרוצה. עודד תמיד אומר לי שהוא אוהב את זה שאני ג'וסית. אבל גם אני צריכה להיות שמחה עם עצמי מבפנים. אני לא שופטת אף אחת".
6 צפייה בגלריה
עדן הראל בביתה
עדן הראל בביתה
"עברתי הרבה עם הגבות כל החיים – בשנות ה-90 הורדתי חצי מהן"
(צילום: טל שחר)

ספרי על שגרת הטיפוח שלך.

"אם אין לי עבודה, אני לא מתאפרת בכלל. פחות אוהבת את ההרגשה על הפנים. יש לי קוסמטיקאית מהממת מרעננה, ליאת בן ישי, שאצלה אני עושה טיפולים בטכנולוגיות מתקדמות. הגעתי אליה עם הרבה כתמים על הפנים והיא עשתה לי קסם. הורידה לי את הכול. לא האמנתי שזה אפשרי. כל הלחיים שלי היו עם כתמים של אחרי לידה, וברוך השם היא העיפה הכול. אני הולכת אליה פעם בחודשיים. עכשיו אני מתכוונת לעשות הסרה של נימים מתחת לעיניים באטו לייזר. יש שם מלא מכשור מתקדם. ביניהם לבין ליאת, אני מרגישה שהסתדרתי בחיים. ביום-יום אני משתמשת במי קסם זהב, קרם לחות, ובערב בקרם לילה של ניל'ס יארד. הם כל כך איכותיים. חבל לי שלא מכירים אותם מספיק. גיליתי אותם בלונדון ובמשך שנים הם לא היו בארץ. יש להם קרם לנשים מעל גיל 40, הרוז היפ, שהוא גם הבסט-סלר שלהם. ביום הכי חשוב לא לשכוח קרם הגנה. אני משתמשת בערוגות, חברה ישראלית שמייצאת הרבה לחו"ל, והילדים שלי מכורים לסבון קלנדולה שלהם.
"כבר שנים שאני משתמשת במייק-אפ של ארמאני, לא מחליפה אותו. הקונסילר המנצח הוא של נארס. הוא חובה. הייתי שולחת את כולם לקנות לי אותו בחו"ל. עכשיו יש את נארס בארץ, איזה כיף. יש לי גם את השימר שלהם, שבא בסטיק בגוון קופקבנה. הסומק הוא של מאק ומסקרה אני לא שמה, כי יש לי ריסים שעושה לי טניה יוסף המהממת. יש לי גם איפור קבוע בגבות ופס אייליינר בעיניים, שעושה לי ג'והנה סמואל, וזה מאוד מקצר לי את תהליך האיפור וחוסך לי זמן. יחד עם הריסים, זה מתקתק לי את החיים. אני משתמשת בשפתון של מאק בגוונים של ורוד-חום. אלה הגוונים שלי. אני גם אוהבת ליום את פלטת הצלליות של מאק עם גווני החום השקטים, כי אני אוהבת איפור נקי. לערב יש לי פלטת גליטרים שלהם. אני מאמינה שככל שאישה מתבגרת, היא צריכה איפור פחות כבד. זה לא נראה טוב כשמגזימים. צריך מייק-אפ עדין ושהכול יהיה רגוע ואלגנטי. לשמור על רעננות בפנים. זה הצ'אנס היחידי".

מה לגבי הגוף?

"אני לא מתחרטת על הקעקועים ולא על שום דבר. זה נראה לי מטומטם להתחרט על זה. מה שהיה, היה. אני גם לא מתחברת לקונספט של למחוק את מי שהייתי. אני מחבקת את העבר ומחכה לעתיד. כבר שנים שאני משתמשת בקרם הגוף ורד הבר של ניל'ס יארד. בשמים יש לי שניים: הרוז של ג'ו מלון ואו ד'סנס של דיפטיק".

איך את מטפלת בשיער?

"יש לי מסכה לשיער של ניל'ס יארד, שאני אוהבת להשתמש בה וצריך לשמור אותה במקרר. היא נותנת מלא חיות ושומרת על השיער הטבעי שלי. אני גם אוהבת את השמן לשיער שלהם".

יש לך שגרת תזונה וכושר?

"אני עושה 19:5 – 19 שעות צום וחמש שעות אכילה. אני עושה את זה כבר למעלה משמונה חודשים. מעבר לזה שזה שומר על הגוף ונותן זמן מנוחה, זה מדהים. אנחנו אוכלים הרבה יותר מדי ארוחות ביום. תמיד אומרים לאכול שלוש ארוחות. עכשיו כבר יודעים שחשוב לתת מנוחה לגוף בין הארוחות. לתת לגוף מספיק זמן לעכל את האוכל ואפשרות לרוקן את עצמו. התחלתי עם 16:8 ועברתי ל-19:5. אני משתדלת לאכול בריא, ירקות ופירות. אוכלת את מה שאני מבשלת לילדים שלי. אני לא חיה על חסה. אוכלת אוכל טעים, בריא וכיפי, פשוט במידה. לגבי כושר, אני עושה אימון פרטי בבית עם טל שרמן, מאמנת כושר אישית, שעושה לי אימוני כוח. זה משהו חדש יחסית בחיים שלי. יוגה אני מתרגלת כבר מגיל 18. התחלתי כשהגעתי ללונדון. בארץ אני כבר המון שנים עם אותה מורה, אוריין הלל, שאיתה אני מתרגלת איינגר יוגה בקבוצה".

איזו עצה היית נותנת היום לעצמך הצעירה?

"תזרמי, הכול יהיה בסדר. רק לא להיתקע בחיים".

איפור לתמונות סטילס: ערן ישראלי | עיצוב שיער: קובי קלדרון
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button