רשימה ארוכה ומכובדת של שחקניות, במאיות ומפיקות (כולל מישראל) נדרשות מדי שנה להפתיע בבגדי מעצבים בטקס האוסקר. הפעם רובן הגדול הצליחו במשימה והשטיח האדום נראה זוהר מתמיד, עמוס בטרנדים ולא אחת גם מאתגר את הטעם הטוב ואת העין שהורגלה בשמלות "נסיכה" קלאסיות. מנגד, הגברים מתבקשים להגיע בחליפה קלאסית, מה שלרוב גורם להם להיעלם על רקע השמלות המושקעות.
הערב נפתח בהופעה מוקלטת של המועמדת לאוסקר ביונסה (שנראתה מאוחר יותר בקהל, אך דילגה על השטיח האדום) עם השיר Be Alive מהסרט "משפחה מנצחת", לבושה בשמלת מיני ירקרקה בעיצוב דיוויד קומה. על הבמה בלטו גם לייזה מינלי וליידי גאגא בהופעה מרגשת עד דמעות, שני דורות של שחקניות וזמרות מלאות סטייל, שהגישו את פרס הסרט הטוב ביותר ל"קודה".
אם צריך לסמן שניים מהכוכבים הגדולים על השטיח האדום בטקס האוסקר, יהיו אלה בית האופנה ולנטינו, שחתום על כמה מההופעות היפהפיות, העכשוויות והמתוחכמות שנראו הערב, כמו אלה של זנדאיה ואריאנה דבוז; והצבע האדום מלא התשוקה והסכנה, שבלט בכמה ממערכות הלבוש המוצלחות של הערב, כמו בשמלות שלבשו דבוז, ג'ניפר גארנר, טרייסי אליס רוס ואחרות.
מבין רצף האירועים והטקסים, האוסקר נחשב לבעל קוד לבוש שמרני, ומעניין היה לראות כיצד הכוכבות (וגם שני כוכבים גברים) בחרו לשבור אותו השנה. החכמות, הרשעות, וגם אלה שלא ידעו לשאול - סיכום הבגדים על השטיח האדום.
המתלבשות הטובות
זנדאיה בוולנטינו הוט קוטור
השחקנית האמריקנית זנדאיה הצליחה להרכיב מראה צעיר אך עם זאת קלאסי, אלגנטי וחושפני במידה – כזה שמגדיר מחדש את קוד הלבוש על השטיח האדום – לבושה בחצאית מקסי כסופה וחולצת בטן לבנה שחתוכה בדיוק בקו חושף צלעות.
קריסטן סטיוארט בשאנל
לרוב היא נמצאת בקביעות ברשימת המתלבשות הגרועות, אך הבחירה הפעם בחליפת מכנסיים קצרה וסקסית עם חולצה לבנה הפתוחה עד קו הטבור, חשפה את הצד הנינוח של השחקנית קריסטן סטיוארט.
זואי קרביץ בסן לורן
אפשר לזהות מקילומטרים את המחווה לאודרי הפבורן. השחקנית זואי קרביץ בשמלת סטרפלס אלגנטית ויפהפייה בצבע ורוד בייבי, שעיצב אנתוני וקארלו לסן לורן. אחד המראות היפים של הערב.
האחיות חיים בלואי ויטון
לפעמים כל מה שצריך כדי לנצח זו שמלת ערב פשוטה, יפה, כזו שמתכתבת עם הזוהר של הוליווד משנות ה-50 ולא עושה עניין מעצמה. האחיות חיים, שהופיעו בסרט "ליקריץ פיצה", בטריו מדויק של לואי ויטון.
פנלופה קרוז בשאנל
רק במבט שני התאהבנו בשמלת הקולר השחורה מבד טאפטה של פנלופה קרוז, שהציגה פרופורציות מעניינות ושפה נינוחה יחסית לשמלות הגרנדיוזיות שהופיעו הערב.
לופיטה ניונגו בפראדה
נכון, השמלה נראית כמו מגנט לקונפטי, אבל מבין כל שמלות ה"בלינג" על השטיח האדום, זו של פראדה היא אלגנטית ומלאת הומור. מסוג השמלות שתמיד יישלפו מהארכיון של לופיטה ניונגו.
אריאנה דבוז בוולנטינו הוט קוטור
ככה זוכים באוסקר: במערכת לבוש אדומה הכוללת מכנסיים מתרחבים וטופ עם גלימה תואמת מעל, אריאנה דבוז, זוכת פרס שחקנית המשנה על תפקידה ב"סיפור הפרברים", נראתה עכשווית וזוהרת.
ג׳סיקה צ'סטיין בגוצ'י
עוד פסלון כפול הערב – האחד על משחקה, השני על שמלתה. ג'סיקה צ'סטיין, זוכת פרס שחקנית השנה על תפקידה בסרט "העיניים של תמי פיי", הגיעה בשמלת פאייטים סגלגלה בצביעת דגרדה, שנראתה גדולה מהחיים.
טרייסי אליס רוס בקרולינה הררה
יש משהו חמקמק, שלא לומר גבולי, בשמלה של טרייסי אליס רוס. מצד אחד, אפשר היה לבחור בגזרה מחמיאה יותר. מצד שני, רוס מצליחה לשמור על מתח בין סקסיות לאלגנטיות ונראתה זוהרת מתמיד.
מגי ג'ילנהול בסקיאפרלי
אפשר להסתכל על מגי ג'ילנהול במשך שעות ולנסות להבין מה היא לובשת: זאת שמלה? גוף תאורה מקטיפה? מעמד למעילים? ולמרות הכול, שמלת הקטיפה "העצית" של סקיאפרלי בעיטור אורנמנטים מוזהבים, היא יצירת מופת, אובייקט עיצובי שמצליח להתמזג עם הלובשת.
ג'ניפר גארנר בברנדון מקסוול
מראה אדום נוסף ויפה הערב: השחקנית ג'ניפר גארנר בשמלת מקסי אדומה וחושפת כתפיים של ברנדון מקסוול.
אומה תורמן בבוטגה ונטה
מערכת לבוש למתקדמים: אומה תורמן במראה צנוע הכולל חצאית מקסי שחורה וחולצת סאטן לבנה עם צווארון, נראית כאילו התלבשה לשבת אולפנה בקריית ארבע. יש שיגידו כי מדובר בסגנון משעמם או בטריק נדוש לקבלת תשומת לב, אך המראה כל כך מדויק שהוא פשוט בינגו.
ונוס וויליאמס באלי סאאב
השילוב בין הבד הלבן למחשוף המעניין של ונוס וויליאמס, יצר שמלה אלגנטית ומסקרנת.
ג'יין קמפיון
הבמאית ג'יין קמפיון, זוכת האוסקר לבימוי על סרטה "כוחו של הכלב", עלתה לקבל את הפרס בשמלת מקסי שחורה ודרמטית, ובעיקר נוחה עם כיסים מכל צד. בטוחים שכולן היו מתחלפות איתה.
אוליביה קולמן בדיור הוט קוטור
אפשר היה לפתוח את הצווארון ולשחרר קצת את הלחץ, ובכל זאת, שמלת הפליסה המטאלית שלבשה אוליביה קולמן החמיאה לה מאוד.
המתלבשות הרעות
בילי אייליש בגוצ'י
דרמטי, אפל, גדול מהחיים, מסוג המראות שצועקים "שנוי במחלוקת". בילי אייליש, שזכתה באוסקר על שירה "לא זמן למות" מתוך הסרט האחרון בסדרת ג'יימס בונד, התייצבה בשמלת אוברסייז של גוצ'י, שמזוויות מסוימות נראתה כמו אוסף של שקיות זבל שחורות. הפעם זה לא הספיק.
ג'יידה פינקט סמית בז'אן פול גוטייה
אם כבר לחטוף סטירה בשידור חי מוויל סמית' על בדיחה גרועה – היה עדיף להתבדח על השמלה שבחרה ג'יידה פינקט סמית מבית ז'אן פול גוטייה, שנראתה כאילו צללה לקרקעית הים ועלתה ממנו מכוסה ירוקת. על אף הטכניקה המושקעת, התוצאה לא מספיק טובה.
ניקול קידמן בארמאני פריווה
זה תמיד נחמד שיש מקום להניח את הידיים על השמלה, ולמרות שמבחינה עיצובית אין כאן טעויות, השמלה של ארמאני נראתה אנמית מדי לקידמן ולאירוע כולו. כבר היה עדיף שתבחר בחצאית המיני וחולצת הבטן של מיו מיו שלבשה לשער של "וניטי פייר".
נעמי סקוט בפנדי הוט קוטור
לעולם אל תתפתי להזמנה מקים ג'ונס לעצב עבורך בגד לשטיח האדום. השחקנית נעמי סקוט במערכת לבוש סגולה, נראתה כקורסת תחת העומס העיצובי של הבגד: שילוב בין גזרה מיושנת ודרמטית לצבע החציל הדומיננטי.
קירסטן דאנסט בכריסטיאן לקרואה וינטג'
עוד בחירה מרשימה ומפתיעה: קירסטן דאנסט בשמלת סטרפלס של כריסטיאן לקרואה. לא מההופעות הרעות של השחקנית, אבל אפשר היה לצפות ממנה להרבה יותר. סטיילינג טוב היה מקפיץ את הבגד.
איימי שומר באוסקר דה לה רנטה
אם מנטרלים את רעשי הרקע, השמלה של איימי שומר היא שילוב בין גזרה מעולה לצבע שמחמיא לה. אז למה למעצבים של אוסקר דה לה רנטה היה חשוב כל כך לעטוף אותה בסרט מתנה?
האלי ביילי
השחקנית הצעירה האלי ביילי הגיעה לטקס עם אחותה קלואי, אך נראה שהשתיים התבלבלו באירוע ובחרו בשמלות עם מעט מדי בד – כאלה שמתאימות יותר לטקס פרסי ה-VMA מאשר לטקס פרסי האקדמיה לקולנוע.
הגברים שגנבו את ההצגה
קוד הלבוש לגברים בטקס האוסקר הוא שמרני וקלאסי, וכולל חליפת טוקסידו עם עניבת פרפר, מסוג ההופעות שקשה לפשל בהן. להפך, בגדים אלו מאפשרים פתח לפרשנות אופנתית. בין להקות הפינגווינים שהצטופפו על השטיח האדום, שניים הפתיעו אותנו לטובה.
השחקן טימותי שאלאמה במראה גלאם-רוק סקסי של לואי ויטון, שכלל מכנסיים בגזרת סקיני וז'קט קצר שחשף טורסו עירום ושרוולים שהורכבו מבד תחרה ופאייטים. על הופעה נדירה נוספת חתום השחקן קודי סמית-מקפי, מהמתלבשים הטובים ביותר השנה בדור השחקנים הצעיר, שבחר בחליפת מכנסיים בצבע תכלת של בוטגה ונטה, שהייתה ניגוד מושלם לתכשיטי הכסף ושעון היהלומים שענד.