"כנראה שזה בגנים: כל המשפחה שלי יצירתית. אף אחד לא אקדמאי. כולם פרועים וחופשיים". אלה ריצ'רדס על השטיח האדום

הדוגמנית אלה ריצ'רדס נולדה לייחוס אופנתי: "רוב המשפחה שלי קצת משוגעת או מוזרה"

היא הנכדה של קית' ריצ'רדס ואניטה פלנברג, עם אימא דוגמנית וקייט מוס כסנדקית. למרות טענתה לחיים שקטים, בגיל 26 היא מככבת על שער מגזין Tatler וזוכה לכינוי "מלכת הכוורת של לונדון"

פורסם:
קל מאוד לזהות נערת זוהר, להגדיר אותה זה קצת יותר מסובך. בעידן שבו כל משפיענית רשת היא אייקון אופנה וכל משתתפת בריאליטי קוטפת קמפיין – עולם האופנה משווע לפנים חדשות. או יותר נכון, ל-It Girl, אותו כינוי לאישה צעירה, עירונית ואופנתית, שהופכת למדוברת ביותר בתקופתה. המונח הזה שהתפוגג בעשור האחרון וערכו הופחת ונרמס, מככב החודש על שער מגזין האופנה והחברה הבריטי Tatler שעליו מתנוססת דמותה של אלה ריצ'רדס, דוגמנית, אשת חברה והנכדה של קית' ריצ'רדס, גיטריסט להקת הרולינג סטונס.
אלה ריצ'רדס על השער החדש של מגזין "טאטלר"

זה לא הייחוס המשפחתי היחיד שהדוגמנית בת ה-26 אוחזת בו. סבתהּ מצד אביה היא הדוגמנית המנוחה אניטה פלנברג, שמתה ב-2017 מהפטיטיס C, ואביה הוא מרלון ריצ'רדס, שנקרא על שם מרלון ברנדו. אימהּ היא הדוגמנית לשעבר וסטייליסטית האופנה הוולשית-צרפתייה לוסי דה לה פאלז, אחייניתה של לולו דה לה פאלז המנוחה – המוזה הנצחית של מעצב האופנה איב סן לורן – וסבתא-רבתא שלה היא מקסים דה לה פאלז, שדגמנה בשנות ה-40 למעצבת האופנה אלזה סקיאפרלי.
8 צפייה בגלריה
אלה ריצ'רדס על השטיח האדום, 2022
אלה ריצ'רדס על השטיח האדום, 2022
אלה ריצ'רדס על השטיח האדום, 2022
(צילום: Getty Images)

אם הלכתם לאיבוד בסבך הניים-דרופינג, חכו שתשמעו איך חייה הפרטיים והעסקיים מתקשרים. בחמש השנים האחרונות ריצ'רדס היא בת זוגו של צלם האופנה סשה פון ביסמארק, אחיו הצעיר של ניקולאי פון ביסמארק, בן זוגה של הדוגמנית קייט מוס, הסנדקית שלה מינקות. משנת 2019 היא גם הסוכנת הצמודה של ריצ'רדס. לפני 11 שנים החלה לדגמן בסוכנות Storm הבריטית, זו שגילתה את מוס בגיל 14. כשהאחרונה פרשה ופתחה סוכנות עצמאית ב-2016, הצטרפה אליה ריצ'רדס – חולייה נוספת בתופעת הנפו-בייביז של התקופה, כאחת מ"הבנות של" שהתברגו בתעשיית האופנה והבידור.
אלה ריצ'רדס התינוקת עם האם לוסי דה לה פאלז


המפגש הראשון שלה עם מוס היה בשנת 1997 בצילומים ספונטניים לגיליון נובמבר של מגזין W. צלם האופנה ברוס וובר צילם את מוס ואת אימהּ של ריצ'רדס, לוסי (חברתה הטובה של מוס עד היום) להפקת אופנה, כשבאחת התמונות מופיעה ריצ'רדס התינוקת. "אני מופיעה בתמונה עם אימא שלי וקייט באמבטיית קצף", סיפרה בריאיון ל"איבנינג סטנדרט" ב-2015. "אני חושבת שהייתי בערך בת שנה וחצי. בהמשך וובר שלח לי את התמונה מודפסת, והיא נמצאת מאז בחדר השינה שלי".
הצילומים של ברוס וובר למגזין W בשנת 1997


ריצ'רדס נולדה וגדלה בלופט מלא אור בשכונת סוהו בניו יורק. בגיל שש, בעקבות מתקפת הטרור על מגדלי התאומים בעיר, חזרה המשפחה לאנגליה. הם נחתו בעיירת החוף הדרום מערבית ווסט וויטרינג – שנחשבת להמפטונס של אנגליה – שם מתגורר סבהּ משנת 1966 באחוזה הידועה לשמצה Redlands Cottage, שתוארה באוטוביוגרפיה של מיק ג'אגר כמאורת סמים. "דפיקה בדלת, אני מסתכל מהחלון, ויש כל כך הרבה גמדים בחוץ. מעולם לא עצרו אותי לפני כן, ואני עדיין על אסיד", כתב ג'אגר באוטוביוגרפיה שלו. בריאיון ל"טאלטר" אומרת הדוגמנית כי התיאור הזה רחוק שנות אור מריצ'רדס הסבא כיום: "הוא עדיין חובש את הבנדנה שלו, אבל לא כל הזמן כבעבר. סביר להניח שתמצאו אותו כיום צולה נקניקיות בגינה על רקע מוזיקת רגאיי ובלוז".
8 צפייה בגלריה
אלה ריצ'רדס וג'ורדן בארט, 2021
אלה ריצ'רדס וג'ורדן בארט, 2021
אלה ריצ'רדס והדוגמן ג'ורדן בארט, 2021
(צילום: Getty Images)

את ילדותה באזור, יחד עם אחיה הצעיר אורסון ואחותה הקטנה אידה שנולדה כשהייתה בת 13, היא מתארת כאורח חיים שקט שכלל שחייה בים, רכיבה על סוסים והליכה בשדות. "גרנו בקוטג' ליד הים, שהיה שונה מהעיר הרועשת והעמוסה", הסבירה באותו ריאיון, המקיף הראשון שלה. "זה היה נעים, שקט וקצת מפחיד. אני לא ממש אוהבת שקט: אני ישנה יותר טוב בעיר מאשר בבית".


בבית הספר התיכון המקומי היא נחשבה לילדה שקטה שחלמה בהקיץ, רחוקה מאוד מהדימוי שהיה מראש למוריה ולחבריה לכיתה כלפי מי שמתהדרת בתואר "הנכדה של הסטונס". "המורים שלי היו מתארים אותי כתלמידה שחולמת בהקיץ, אבל תמיד הסתבכתי בגלל זה", היא מודה. "לא הייתי רועשת ולא הפרעתי, פשוט חלמתי בהקיץ. כנראה שזה בגנים: כל המשפחה שלי יצירתית. אף אחד לא אקדמאי. כולם פרועים וחופשיים".
8 צפייה בגלריה
אלה ריצ'רדס בשבוע האופנה בלונדון, 2022
אלה ריצ'רדס בשבוע האופנה בלונדון, 2022
ריצ'רדס בשבוע האופנה בלונדון
(צילום: Getty Images)

אחד הסיפורים המשעשעים, שגם קיבל בשבוע החולף כותרות בתקשורת הבריטית, היה האופן שבו בגדים לקחו חלק ביחסים המשפחתיים. "רוב המשפחה שלי קצת משוגעת או מוזרה. הם שואלים בגדים האחד מהשני", היא מגלה. "סבא שלי נהג ללבוש את הבגדים של סבתא שלי, והיא נהגה ללבוש את שלו. מאז שהיא מתה, אני שומרת על חלק מהבגדים שלה אצלי בארון. אני לא לובשת הרבה מהם, כי הם כל כך עדינים. יש כמה שאני אוהבת: שמלות של אוסי קלארק ופריטי וינטג' של איב סן לורן. לאימא שלי יש הרבה פריטי וינטג' מהתקופה שהיא דגמנה בפריז, בעיקר בגדים של סן לורן משנות ה-80, אבל הם פחות הטעם שלי".

8 צפייה בגלריה
אלה ריצ'רדס מדגמנת בתצוגת אופנה של טומי הילפיגר, 2020
אלה ריצ'רדס מדגמנת בתצוגת אופנה של טומי הילפיגר, 2020
אלה ריצ'רדס מדגמנת בתצוגת אופנה של טומי הילפיגר
(צילום: Getty Images)

לדוגמנות התגלגלה באופן טבעי בגיל 15, אבל רק שלוש שנים לאחר מכן, כשסיימה את חובות הלימודים, ארזה מזוודה ועזבה לעיר הגדולה: לונדון. היא התנחלה בדירתה של סבתהּ בשכונת צ'לסי בעיר, שופעת תקרות גבוהות וחדרים גדולים שהשקיפו אל התמזה. החיים עם פלנברג היו סדרת חינוך לתרבות: ביקורים תכופים במוזיאון ויקטוריה & אלברט, קריאת ספרים, צפייה בסרטים ושיחות ארוכות אל תוך הלילה על אופנה. בדירתה הנוכחית בדרום קנזינגטון, אחת השכונות היוקרתיות של לונדון, נמצאים ספרים ישנים וצבעי מים שהיו שייכים לפלנברג, שהלכה לעולמה לפני כחמש שנים. "אני גם אוספת רישומים מכל בני המשפחה", גילתה. "הדבר האהוב עלינו בארוחת הערב זה לכתוב אחד לשנייה מכתבים על מפיות או על ניירות עם עפרונות צבעוניים".

מהר מאוד התברגה בתעשיית האופנה הבריטית, כשלצידה עומד הייחוס המשפחתי. המעצבים כריסטופר ביילי ומאוחר יותר ריקרדו טישי סימנו אותה כמוזה בבית האופנה ברברי, שבו שימשו כמנהלים אמנותיים. בין היתר הצטלמה לקמפיינים של טופשופ, הוגאן, מארק ג'ייקובס ואחרים; צעדה בתצוגות של ריצ'רד קווין, טומי הילפיגר, ברברי, דולצ'ה & גבאנה, סקיאפרלי, שאנל, אלכסנדר מקווין ועוד. הפקות אופנה בכיכובה התפרסמו במהדורות האיטלקיות והבריטיות של "ווג" ובמגזינים עצמאיים כמו "נומרו", "פרפל", "פייפר", Love ואחרים. מראה נסיכת הקרח שלה מככב בכולן.
אלה ריצ'רדס מדגמנת בתצוגה של ריצ'רד קווין

אלה ריצ'רדס ודוגמניות נוספות עם המעצב ריקרדו טישי

עם זאת, יותר משהיא דוגמנית בינלאומית מצליחה, אלה ריצ'רדס היא אחת מנערות החברה המרכזיות של לונדון. היא מכחישה זאת לאורך כל הריאיון ומתעקשת שהיא כמעט לא יוצאת מהבית ומעדיפה בילויים סולידיים על הספה – אך צילומי הפפראצי מוכיחים אחרת. היא אורחת קבע במסעדות יוקרה כמו קוויאר קספיה ומועדוני חברים אקסקלוסיביים כמו אנאבל'ס הטרנדי והרטפורד סטריט 5 שבבעלות בן דודה רובין בירלי – שניהם בשכונת מייפר בלונדון. בין חבריה הקרובים אפשר למצוא בנות עם אילן יוחסין מרשים לא פחות משלה: האמנית טיש ויינשטוק, קורה קורה (הנכדה של מעצבת האופנה ויויאן ווסטווד) הנסיכה מריה אולימפיה מיוון (האקסית של הנסיך הארי), הנסיכה יקטרינה הנובר, ומעצבת האופנה הקולומביאנית טטיאנה סנטו דומינגו, בתו של אחד מעשירי קולומביה, שהונה האישי בשנת 2016 הוערך על ידי "פורבס" בכ-2.4 מיליארד דולר.
אלה ריצ'רדס בטקס פרסי האופנה הבריטיים

ריצ'רדס לא רק מסתובבת עם בני המעמד הגבוה. כלומר, אפשר למצוא אותה בבית הקפה Rose שבקומה העליונה של הבוטיק הטרנדי דובר סטריט מרקט, לא הרחק מכיכר פיקדילי, והיא נוהגת לפקוד פסטיבלי מוזיקה בריטיים ובראשם גלסטונברי. בשנה שעברה, לדוגמה, בילתה שם מאחורי הקלעים ולצערה, סיפרה, נגמרה לה הסוללה בטלפון הנייד. אבל זה לא מה שהפריע ל"מלכת הכוורת של לונדון", כפי שמכנים אותה.

"לא הייתי צריכה לדאוג, כי נתקלתי בכל כך הרבה אנשים שאני מכירה. אבל אני כמעט לא יוצאת מהבית", אמרה באותו ריאיון. "אני לא ממש הולכת להרבה פאבים ואני לא שתיינית גדולה. במקום זאת, אני אוהבת ללכת לשוק כדי לקנות פירות, בשר ודגים אורגניים, ולבשל בבית. למדתי מההורים שלי לבשל טוב, מתכונים כמו עוף צלוי, ריזוטו, פסטות ומנות מקסיקניות. אני לא אוהבת לצאת לשום מקום אחרי שש בערב".
8 צפייה בגלריה
אלה ריצ'רדס באירוע גאלה בלונדון, 2022
אלה ריצ'רדס באירוע גאלה בלונדון, 2022
ריצ'רדס באירוע גאלה בלונדון
(צילום: Getty Images)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button