בסוף ספטמבר נערך בקליפורניה כנס של חברת מטא, שאליו הגיע מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק ומנכ"ל מטא, במסר של העצמה אישית על גבול המגלומניה. צוקרברג לבש חולצת טי שחורה בגזרה רחבה שעליה הכיתוב aut Zuck, aut nihil – המרפרר לפתגם הלטיני aut Caesar, aut nihil, שמשמעותו בתרגום לעברית היא: "או קיסר או כלום".
מוקדם יותר באותו חודש, במהלך ריאיון פודקאסט חי, לבש צוקרברג חולצה שחורה עם כתפיים שמוטות שעליה הכיתוב Pathei Mathos, מונח יווני שמשמעותו "למידה דרך סבל"; ובמסיבת יום הולדתו ה-40 שנערכה בחודש מאי, הוא לבש חולצת טי שחורה עם המוטו Carthago delenda est, שמשמעותו בלטינית היא "קרתגו חייבת להיהרס".
רצף הכיתובים האלו על חולצות טי שחורות מעלים תהייה: האם צוקרברג מעביר אותנו שיעור בשפות קלאסיות שאותן הוא דובר, או שהוא מנסה להמציא את עצמו מחדש כגורו אופנה? בחודשים האחרונים עבר צוקרברג "מהפך", כפי שאורנה דץ ודאי הייתה שמחה להכריז.
את המראה המאופק והחד-ממדי כגבר לבן ומגולח למשעי עם שיער קצר הלבוש חולצות טי אפורות או חליפות שחורות מחויטות, החליף צוקרברג במראה מסוגנן וצעיר. משבר גיל ה-40, אם תרצו. הוא צימח רעמת תלתלים כתמתמה, החל להתאמן במכון כושר ומציג את שריריו החדשים לראווה, ועבר ללבוש חולצות טי בגזרה קופסתית, אשר מעניקות לו מראה אופנתי. צוקי פרום דה הוד, אם תרצו. עכשיו הוא רוצה שגם אתם תלכו בעקבותיו.
לאחרונה שיתף צוקרברג כי הוא מתכנן להיכנס לתחום האופנה עם קו חולצות טי גרפיות בהשראת היסטוריה קלאסית, כמו החולצות עם משפטים בלטינית שהוא לובש באופן קבוע, שאותן עיצב בשיתוף המעצב היהודי-איראני מייק אמירי מהמותג AMIRI. האסתטיקה של חולצת אוברסייז רפויה מכוונת לקהל צעיר, אם כי המשפטים מהעולם העתיק ככל הנראה פונים לקהל מבוגר יותר. כרגע החולצות אינן מוצעות למכירה, אולם בהנחה שיחליט להציע אותן לקהל הרחב, צוקרברג מתכנן למכור אותן דרך אינסטגרם במתכונת של "דרופים" מוגבלים.
באירוע Meta Connect שנערך בסוף ספטמבר, ציין צוקרברג את השימוש שלו בחולצות עם ביטויים קלאסיים כבחירה מודעת שמסמלת את החיבור שלו להיסטוריה ולתרבות העתיקה, מה שמעניק לו תחושה של ערך אישי והעצמה.
בכתבה שפורסמה בגרדיאן הבריטי, ניתחו כל אחד מהביטויים שעל חולצות הטי של צוקרברג, במטרה להבין אם הוא מנסה להעביר מסרים תרבותיים, עסקיים או אישיים באמצעותם. הביטוי "קרתגו חייבת להיהרס", לדוגמה, מקורו בסנאט הרומי. קאטו הזקן, סנאטור והיסטוריון רומאי בסביבות שנת 200 לפני הספירה, חזר על הביטוי בסוף כל נאום שנשא שם. בתום שתי מלחמות עם רומא – קרתגו (שנמצאת כיום בתוניסיה), נחשבה בעיני קאטו לאויבת המושבעת של העיר. למרות שמעטים אחרים ראו בה איום, הוא דחף לעימות אחרון, עד כי לבסוף ריסקה רומא את קרתגו בשנת 146 לפני הספירה.
הבחירה של צוקרברג, הסביר עורך הטכנולוגיה של העיתון, בלייק מונטגומרי, היא להעביר מסר ליריביו ולמשקיעי החברה, כי הוא נעול על מטרותיו, ויעשה הכול כדי למחוץ את מתחריו כפי שעשה בעבר, ע"ע השאלת פורמט הסטוריז באינסטגרם מסנפצ'אט, או הרילס מטיקטוק. "העובדה שצוקרברג כזה ידועה היטב", כותב מונטגומרי. "האכזריות היא תכונת האישיות הציבורית המרכזית שלו, ומה ששונה עכשיו הוא הביטחון והקלילות שבהם הוא מבטא זאת. למען האמת, הוא נראה מגניב".
השבוע פורסם כי הונו של צוקרברג נאמד בכ-200 מיליארדר דולר, נתון שהפך אותו לאיש הרביעי העשיר בעולם, אחרי אילון מאסק, לארי אליסון וג'ף בזוס. בניגוד לאילון מאסק, שמתקשה לעצב סגנון כלשהו, צוקרברג נראה נגיש. הוא מכחיש ששכר סטייליסט ואומר כי הוא מרכיב את כל הופעותיו בעצמו. אחד האדם.
בתוך כך, בגדיו החדשים נועדו גם לפאר את מראהו החיצוני החדש והגוף השרירי שהוא בונה. צוקרברג מתאמן בקביעות באמנות הלחימה ג'יוג'יטסו ברזילאי, ואף הציג את תוצאות האימונים שלו במדיה החברתית, שם רואים אותו במראה חטוב. בהתייחסות למראה שלו, צוקרברג ציין שהשינויים משקפים את רצונו לחזק את הגוף והנפש, כחלק מהתפתחות אישית וחיבור עמוק יותר אל עצמו.