מארק צוקרברג עם חולצה שעיצב בשיתוף המעצב היהודי-איראני מייק אמירי מהמותג AMIRI

להתראות חולצה אפורה: האם מארק צוקרברג מנסה להמציא את עצמו מחדש כגורו אופנה?

מייסד פייסבוק זנח בחודשים האחרונים את המראה המאופק שהיה מזוהה איתו לטובת רעמת תלתלים, פיתוח שרירים וחולצות טי עם מסרים של העצמה אישית על גבול המגלומניה. עכשיו הוא רוצה שגם אתם תלכו בעקבותיו

פורסם:
בסוף ספטמבר נערך בקליפורניה כנס של חברת מטא, שאליו הגיע מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק ומנכ"ל מטא, במסר של העצמה אישית על גבול המגלומניה. צוקרברג לבש חולצת טי שחורה בגזרה רחבה שעליה הכיתוב aut Zuck, aut nihil – המרפרר לפתגם הלטיני aut Caesar, aut nihil, שמשמעותו בתרגום לעברית היא: "או קיסר או כלום".
מוקדם יותר באותו חודש, במהלך ריאיון פודקאסט חי, לבש צוקרברג חולצה שחורה עם כתפיים שמוטות שעליה הכיתוב Pathei Mathos, מונח יווני שמשמעותו "למידה דרך סבל"; ובמסיבת יום הולדתו ה-40 שנערכה בחודש מאי, הוא לבש חולצת טי שחורה עם המוטו Carthago delenda est, שמשמעותו בלטינית היא "קרתגו חייבת להיהרס".
5 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג בוועידה של מטא, 2024
מארק צוקרברג בוועידה של מטא, 2024
מארק צוקרברג בוועידה של מטא, 2024
(צילום: AP Photo/Godofredo A. Vásquez)

רצף הכיתובים האלו על חולצות טי שחורות מעלים תהייה: האם צוקרברג מעביר אותנו שיעור בשפות קלאסיות שאותן הוא דובר, או שהוא מנסה להמציא את עצמו מחדש כגורו אופנה? בחודשים האחרונים עבר צוקרברג "מהפך", כפי שאורנה דץ ודאי הייתה שמחה להכריז.
את המראה המאופק והחד-ממדי כגבר לבן ומגולח למשעי עם שיער קצר הלבוש חולצות טי אפורות או חליפות שחורות מחויטות, החליף צוקרברג במראה מסוגנן וצעיר. משבר גיל ה-40, אם תרצו. הוא צימח רעמת תלתלים כתמתמה, החל להתאמן במכון כושר ומציג את שריריו החדשים לראווה, ועבר ללבוש חולצות טי בגזרה קופסתית, אשר מעניקות לו מראה אופנתי. צוקי פרום דה הוד, אם תרצו. עכשיו הוא רוצה שגם אתם תלכו בעקבותיו.
5 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג בוועידה בספרד, 2014
מארק צוקרברג בוועידה בספרד, 2014
לפני המהפך האופנתי: מארק צוקרברג בחולצה אפורה, 2014
(צילום: David Ramos/Getty Images)

לאחרונה שיתף צוקרברג כי הוא מתכנן להיכנס לתחום האופנה עם קו חולצות טי גרפיות בהשראת היסטוריה קלאסית, כמו החולצות עם משפטים בלטינית שהוא לובש באופן קבוע, שאותן עיצב בשיתוף המעצב היהודי-איראני מייק אמירי מהמותג AMIRI. האסתטיקה של חולצת אוברסייז רפויה מכוונת לקהל צעיר, אם כי המשפטים מהעולם העתיק ככל הנראה פונים לקהל מבוגר יותר. כרגע החולצות אינן מוצעות למכירה, אולם בהנחה שיחליט להציע אותן לקהל הרחב, צוקרברג מתכנן למכור אותן דרך אינסטגרם במתכונת של "דרופים" מוגבלים.
באירוע Meta Connect שנערך בסוף ספטמבר, ציין צוקרברג את השימוש שלו בחולצות עם ביטויים קלאסיים כבחירה מודעת שמסמלת את החיבור שלו להיסטוריה ולתרבות העתיקה, מה שמעניק לו תחושה של ערך אישי והעצמה.
@pubity Mark Zuckerberg talked to us about how he wants to start selling his Julius Caesar and Roman Empire inspired t-shirts 🏛️ He’s currently working on his own clothes with famous designer Mike Amiri including his now famous 'Zuck Or Nothing' tee which he debuted at Meta Connect 2024. Would you buy a Roman Empire inspired T-shirt⁉️ #RoadTo20Million #Pubity ♬ original sound - Pubity

בכתבה שפורסמה בגרדיאן הבריטי, ניתחו כל אחד מהביטויים שעל חולצות הטי של צוקרברג, במטרה להבין אם הוא מנסה להעביר מסרים תרבותיים, עסקיים או אישיים באמצעותם. הביטוי "קרתגו חייבת להיהרס", לדוגמה, מקורו בסנאט הרומי. קאטו הזקן, סנאטור והיסטוריון רומאי בסביבות שנת 200 לפני הספירה, חזר על הביטוי בסוף כל נאום שנשא שם. בתום שתי מלחמות עם רומא – קרתגו (שנמצאת כיום בתוניסיה), נחשבה בעיני קאטו לאויבת המושבעת של העיר. למרות שמעטים אחרים ראו בה איום, הוא דחף לעימות אחרון, עד כי לבסוף ריסקה רומא את קרתגו בשנת 146 לפני הספירה.
5 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג בוועידה של מטא, 2024
מארק צוקרברג בוועידה של מטא, 2024
נראה מגניב? צוקרברג בוועידה של מטא, 2024
(צילום: AP Photo/Godofredo A. Vásquez)

הבחירה של צוקרברג, הסביר עורך הטכנולוגיה של העיתון, בלייק מונטגומרי, היא להעביר מסר ליריביו ולמשקיעי החברה, כי הוא נעול על מטרותיו, ויעשה הכול כדי למחוץ את מתחריו כפי שעשה בעבר, ע"ע השאלת פורמט הסטוריז באינסטגרם מסנפצ'אט, או הרילס מטיקטוק. "העובדה שצוקרברג כזה ידועה היטב", כותב מונטגומרי. "האכזריות היא תכונת האישיות הציבורית המרכזית שלו, ומה ששונה עכשיו הוא הביטחון והקלילות שבהם הוא מבטא זאת. למען האמת, הוא נראה מגניב".
5 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג בוועידה בקולורדו, 2024
מארק צוקרברג בוועידה בקולורדו, 2024
מכחיש ששכר סטייליסט ואומר כי הוא מרכיב את כל הופעותיו בעצמו
(צילום: AP Photo/David Zalubowski)

השבוע פורסם כי הונו של צוקרברג נאמד בכ-200 מיליארדר דולר, נתון שהפך אותו לאיש הרביעי העשיר בעולם, אחרי אילון מאסק, לארי אליסון וג'ף בזוס. בניגוד לאילון מאסק, שמתקשה לעצב סגנון כלשהו, צוקרברג נראה נגיש. הוא מכחיש ששכר סטייליסט ואומר כי הוא מרכיב את כל הופעותיו בעצמו. אחד האדם.
בתוך כך, בגדיו החדשים נועדו גם לפאר את מראהו החיצוני החדש והגוף השרירי שהוא בונה. צוקרברג מתאמן בקביעות באמנות הלחימה ג'יוג'יטסו ברזילאי, ואף הציג את תוצאות האימונים שלו במדיה החברתית, שם רואים אותו במראה חטוב. בהתייחסות למראה שלו, צוקרברג ציין שהשינויים משקפים את רצונו לחזק את הגוף והנפש, כחלק מהתפתחות אישית וחיבור עמוק יותר אל עצמו.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button