טקס גלובוס הזהב שנערך הלילה (ראשון) בלוס אנג'לס, היה יריית הפתיחה של עונת טקסי הפרסים בהוליווד, שתימשך לאורך החודשיים הקרובים, עד טקס האוסקר ב-10 במרץ. לצד פסלונים מוזהבים, שמלות הוט קוטור של מיטב בתי היוקרה, ורשימת כוכבים ארוכה - מדורי הבידור עסקו בשבוע החולף בשאלה כיצד תקרין מלחמת ישראל-חמאס על נאומי הזוכים, הראיונות שיעניקו השחקנים והשחקניות לתקשורת על השטיח האדום, והצהרות אופנתיות על השטיח האדום. למעשה, קיוו רבים מהצד הישראלי-יהודי, כי שחקנים ושחקניות שתמכו פומבית בישראל מאז ה-7 באוקטובר, ימשיכו בתמיכתם באחד מאירועי השטיח האדום הבולטים של השנה, ויענדו סרט צהוב לקריאה לשחרור החטופים.
בשבוע החולף, כך פורסם ב"ניו יורק טיימס" וב"הוליווד ריפורטר" וכך גם ממידע שהגיע לידי ynet, נעשתה פניה ממטה החטופים למספר סוכנים של שחקניות ושחקנים מובילים בהוליווד, בבקשה לענוד את הסרט הצהוב על השטיח האדום. זו לא פעם ראשונה שהשטיח האדום מגוייס להעברת הצהרות פוליטיות וחברתיות, כמו הבחירה ב-2018 של שחקניות ללבוש שמלות שחורות בלבד, לאות הזדהות עם מאבק MeToo. אלא שהערב, היחידה כמעט שבחרה בהצהרה פומבית הייתה השחקנית ג'יי. סמית' קמרון בשמלה של כריסטיאן סיריאנו בכחול קובלט, שענדה סיכה צהובה, המעוצבת על ידי האמן והמעצב הישראלי שאול כהן (המחולקת מאז ה-7 באוקטובר חינם). מפתיע בהתחשב שבערב נכחו כוכבות עם זיקה לישראל, כמו ג'וליה גארנר בשמלה כסופה וסקסית של גוצ'י ונטלי פורטמן בשמלה אלגנטית אך מעט משעממת של דיור.
אם מתנתקים ולו לרגע מרוחות המלחמה המנשבות במזרח התיכון, אפשר היה לצפות בלא מעט שמלות יפות על השטיח האדום. הפתעות גדולות לא היו שם, ופיהוק גדול התעורר לנוכח המראה הלכאורה מיוחד ומרדני של בילי אייליש, חמושה בחצאית חאקי בגזרה רחבה, ז'קט אוברסייז בעיצוב ווילי שברייה ונעליים שקנתה בחנות יד שנייה. ובכל זאת, בבליל הבדים והגזרות ששטפו את מלון בוורלי הילטון בו נערך הטקס, ניתן היה לסמן אמש שלושה טרנדים מרכזיים: שמלות אדומות, גווני פסטל ולא מעט פאייטים שצבעו את השטיח באבק כוכבות. לצד אלו, בלטו כמיטב המסורת גם שמלות לבנות ושחורות, עבור מי שמעדיפה למזער סיכונים וללכת על בטוח.
את המגמה האדומה, הבולטת מכולן, שמגיעה היישר ממסלולי התצוגות של שבועות האופנה, הובילו שלוש: פלורנס פיו בשמלה אדומה של ולנטינו (שחוזר אל הצבע המזוהה עם בית האופנה מיום הקמתו) ג'וליאן מור בשמלה אדומה-כתמתמה בעיצוב בוטגה ונטה, וסלינה גומז, בשמלה א-סימטרית בעיצוב ארמני שלא ממש עשתה איתה חסד.
עוד באדומים: היידי קלום בשמלה דרמטית של סופי קוטור, איו אדבירי, שקטפה פסלון הלילה על תפקידה ב"הדוב", לבושה שמלת סטרפלס מינימליסטית ויפיפיה של פראדה, ושני שחקנים גברים: בארי קיוגן בלואי ויטון וג'ון קרזינסקי, שבחר בז'קט טוקסידו בצבע יין.
ג'ניפר לופז היתה זו שהובילה את המגמה הפסטלית, בשמלת סטרפלס בוורוד בייבי עם שרוולי ורדים תפוחים בעיצוב ניקול + פליסיה, יחד עם הלן מירן, בשמלת גלימה בצבע לוונדר של דולצ'ה & גבאנה וברי לארסון בשמלה אלגנטית של פראדה. מנגד, היו אלה טיילור סוויפט בשמלה ירוקה של גוצ'י, ומרגו רובי בשמלת וי ורודה של ארמני, שהמשיכו את השפה הסגנונית שמלווה אותן השנה - שמלות פאייטים מנצנצות בגזרה קרובה אל הגוף. פאייטים ליוו גם את מערכת הלבוש השחורה של טימותי שאלמה בעיצוב סלין ומריל סטריפ הנצחית, בחצאית מקסי שחורה וז'קט תואם מעל חולצה לבנה, כולם בעיצוב ולנטינו.
ואיך אפשר בלי עוד כמה מהלוקים הבולטים של הערב
שחקנית הסרט "חיים שלמים", גרטה לי, שסומנה השנה על ידי מגזין ווג אמריקה כמתלבשת הטובה ביותר בהוליווד, לא אכזבה גם הערב, לבושה שמלה בגזרה בלונית בצבע שנהב בעיצוב ג'ונתן אנדרסון ללואווה.
השחקנית רוזמונד פיק במראה "אלמנה שחורה" התייצבה בשמלת טול ותחרה מקושטת פרחים בעיצוב מריה גרציה קיורי לדיור, ו"הד פיס" שכלל כיסוי פנים דרמטי. כוכבת Saltburn סיפרה על השטיח האדום למגזין וראייטי כי הבחירה להסתיר את פניה היא כתוצאה מתאונת סקי שעברה במהלך החגים. "ב-26 בדצמבר הפנים שלי היו מרוסקות לגמרי וחשבתי שאני צריכה לעשות משהו", סיפרה. מי יודע, אולי הסיפור הזה באמת נכון.
רגע לפני שיחגוג השנה יום הולדת 60, לני קרביץ מוכיח כי הוא עדיין אחד המתלבשים הטובים בסביבה. עם מבנה גוף רזה במיוחד וטונות של אטיטיוד, השתחל קרביץ לאוברול שחור בגזרת טוקסידו של בית האופנה אלכסנדר מקווין.
נעמי ווטס הלכה על בטוח בשמלה כסופה היישר מתצוגת ההוט קוטור האחרונה של פנדי. היא נראתה זוהרת, מתוחכמת ומעל לכל טרנד אופנתי, ערכים שבעידן הטיקטוק נחשבים ליוקרה אמיתית.
בשקט, בשקט, מזה מספר שנים, מקבעת ג'יליאן אנדרסון את מעמדה כאחת המתלבשות המדויקות של הוליווד. הלילה היא עשתה זאת באמצעות שמלת סטרפלס בגוון שנהב בעיצוב גבריאלה הרסט, שמרפררת לתור הזהב של הוליווד בשנות ה-40 של המאה הקודמת, תוך שהיא מטעינה אותה במעט אדג' - על השמלה רקמה הרסט במשך 3.5 שעות עשרות ואגינות (!) וסיפרה ל"דדליין" שהיא בחרה בזה מ"כל כך הרבה סיבות".
השמלה עם רצועות האורגנזה המרחפות שלבשה האנטר שפר בעיצוב פראדה, היתה רגע נשגב על השטיח האדום, בזכות השילוב בין הגזרה המינימליסטית לתנועתיות של הבגד.
לא מהלוקים המוצלחים ברזומה של דואה ליפה, אבל בהחלט מראה אמיץ שבלט אמש - ליפה הופיעה בשמלת סטרפלס שחורה מקטיפה שעליה עצמות מוזהבות, פרשנות מחודשת לשמלה האייקונית The Skeleton Dress של המייסדת אלזה סקיאפרלי מ-1938. את השמלה חתם המעצב דניאל רוזברי בחלק תחתון בגזרה בלונית עשוי בד טאפטה.
חמושה בכפפות אופרה שחורות ושמלה ללא שרוולים עם שובל ארוך בצבע ורוד - השחקנית היילי סטיינפלד יצרה מחווה אופנתית לאחד התפקידים הקולנועיים האייקונים בכל הזמנים: אודרי הפבורן כהולי גולייטלי בסרט "ארוחת בוקר בטיפאני" מ-1961. בעוד השמלה השחורה של הפבורן עוצבה על ידי אובר דה ז'יבנשי, על הוורדרדה של סטיינפלד חתום בית האופנה פראדה.