מפגין לובש את החולצה של Comrade Workwear בהפגנה נגד ישראל בניו יורק, מאי 2024

חולצה של מותג אופנה אמריקני מציגה את בנימין נתניהו כ"מטרה לאימון ירי"

בהפגנות נגד ישראל בארצות הברית אי אפשר היה להתעלם מחולצת טי שעליה תמונת ראש ממשלת ישראל עם סימוני מטרה אדומים על גופו. מאחורי הבגד עומד המעצב ג'יימס האר, הפועל תחת שם המותג Comrade Workwear ומציג בטיקטוק תיאוריות קונספירציה ותמיכה בטרוריסטים 

פורסם:
מאז השבת השחורה ב-7 באוקטובר ומלחמת חמאס-ישראל, נשטף המרחב הציבורי באינספור דימויים הקוראים לשחרור החטופים בעזה ומציגים עמדות בעד ונגד המשך המלחמה. אלו מופיעים על שלטי חוצות, סטיקרים, ברשתות החברתיות ועל גבי חולצות טי שאותן נוהגים רבים ללבוש בהפגנות, אבל גם כחלק אינטגרלי מהמלתחה היומיומית. בין החולצות ברפרטואר "חרבות ברזל", ניתן למצוא את ההדפסים: "ש-גר", "כולנו חטופים", Bring Them Home Now ואחרים. כעת מתברר שבארה"ב חולצות גם יכולות להפוך לכלי הסתה.
חולצות טי המעבירות מסרים מחאתיים, פוליטיים וחברתיים אינן דבר חדש, והן זוכות לפופולריות מאז מלחמת וייטנאם בשנות ה-60. החולצות משמשות כקנבס עבור יוצריהן, בין אם זה לדימוי ויזואלי, כיתוב בלבד או שילוב בין השניים. הגזרה הפשוטה והמוכרת, בד הכותנה הנעים והיכולת הטכנולוגית להדפיס בקלות ובמהירות כמויות רבות, הפכו אותן לשלט חוצות מהלך.
בניגוד לרמזים ויזואליים שכוכבות כמו קייט בלאנשט טפטפו על השטיח האדום בפסטיבל קאן עם מסר לא חד משמעי – חולצת טי מאפשרת העברת מסרים מהירה וממוקדת, לצד הזדהות של הלובש עם המסרים שעל החולצה. כך נוצרת קהילה מדומיינת של בודדים, שבעצם הלבישה המשותפת של אותה חולצה, הופכת אותם לקבוצה בעלת ערכים משותפים.
בעידן של הקצנת מסרים ברשתות החברתיות, כדאי להתעכב ולבדוק את הגבול שבין הבעת דעה לגיטימית להסתה פרועה. ג'יימס האר, יליד 1993, הוא מעצב הפועל תחת שם המותג Comrade Workwear. בשנת 2013 הוא החל ללמוד במחלקה לעיצוב אופנה בפרסונס בניו יורק, ושם, לדבריו, החל להתוודע לפוליטיקה רדיקלית ולכלכלה הטרודוקסית. המותג שהקים, הוא מסביר באתר שלו, הוא עבורו ביטוי לעתיד אלטרנטיבי ושימוש באופנה ככלי להבעה, חיבור וחינוך. להאר עשרות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות ומיליוני צפיות בטיקטוק.
@comradeworkwear

LINK IN BIO. We alllll hate satanyahu! Down with the genoc1dal apartheid regime.

♬ MILLION DOLLAR BABY (VHS) - Tommy Richman
חשבון הטיקטוק של ג'יימס האר

חשבון הטיקטוק של האר הוא מדמנה של "עובדות אלטרנטיביות" ותיאוריות קונספירציה נגד ישראל, לרבות הטלת ספק במספרי הטבח של 7 באוקטובר וגלוריפיקציה לטרוריסטים כשהוא מציג אותם על רקע מוזיקת כלייזמרים. לכן לא מפתיע היה לגלות כי הוא לא בוחל בשום אמצעי כדי לקדם את האג'נדה שלו, שלפי התגובות החיוביות בטיקטוק, יש לה לא מעט תומכים.
אחד ההדפסים שמציע האר בחנות האינטרנטית שלו, מציג את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כ"מטרה לאימון ירי". ההדפס, שמופיע גם על חולצות טי, חולצות עם שרוולים ארוכים וסווטשירטים עם קפוצ'ון, מציג תמונה בשחור-לבן של נתניהו עם שני סימוני מטרה אדומים: האחד בראשו, השני על הגוף. בתיאור החולצה מגדיר אותה האר כקריאה לאינתיפאדה ולשחרור פלסטין, תוך שהוא כותב כי אביו של נתניהו, בנציון מיליקובסקי, "שינה את שם משפחתם לנתניהו כדי להישמע כשם ילידי-מקומי".
2 צפייה בגלריה
חולצות "אימון למטרה" של Comrade Workwear
חולצות "אימון למטרה" של Comrade Workwear
חולצות "אימון למטרה" של Comrade Workwear
(צילום מסך מתוך www.comradeworkwear.com)

החולצות של האר הפכו לפופולריות בהפגנות נגד ישראל בארצות הברית, כמו זו שנערכה בניו יורק ב-6 במאי, במקביל לנשף הגאלה במוזיאון המטרופוליטן בעיר. באינסטגרם ניתן למצוא מפגינים יוצאים לרחובות לבושים בחולצות השמות למטרה את ראש ממשלת ישראל.
בנוסף לחולצת נתניהו, יצר האר סדרה של חולצות עם פניהם של טרוריסטים, ביניהם שאהידים לבושים בסרטי חמאס ירוקים ודמותה של המחבלת ליילה ח'אלד, שהייתה מעורבת בניסיון חטיפת מטוס אל-על ב-1970. החולצות הן "תמיכה ללא תנאי באלו שנלחמים לשחרור קולקטיבי של העם הפלסטיני נגד הטיהור האתני של מאה השנים של הפרויקט הקולוניאלי של המתנחלים הציוניים", כותב האר, "המכירות ישמשו למימון תרומות צדקה לאגודת הסהר האדום הפלסטינית כדי להקל על סבלם של אלו שנפגעו מרצח העם הישראלי בעזה".
ג'יימס האר לא הגיב לפניית ynet בנושא.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button