גם בעולם הבישום חולמים על המרחבים הפתוחים. קואץ'

ניחוחות של סתיו: שישה טרנדים חדשים בעולם הבישום

ההוט קוטור הגיע לריחות, הנישה הפכה למיינסטרים, המגדר נשאר בחוץ, אבל גם הקלאסיים עדיין כאן – לרגל העונה הקרה, המגמות החמות

פורסם:
בדיוק כשנדמה היה ששום דבר לא יפתיע אותנו יותר, נטרפו הקלפים וכל כללי המשחק השתנו. גם בתחום הבשמים. לרגל הסתיו, כל הטרנדים החדשים בבישום שכדאי להכיר.

הטרנד: הנישה הפכה למיינסטרים

בשמי הנישה מיוצרים על ידי בתי בישום קטנים, המתמחים בבשמים בלבד – לא באופנה ולא בקוסמטיקה. לפעמים אלה בתי בישום הקיימים מאות שנים. הניחוחות שונים לחלוטין מבשמי המיינסטרים, בעיקר בגלל ההקפדה על תמציות טבעיות בלבד, המתפתחות על כל גוף באופן שונה בהתאם לטביעת הריח האישית. הבשמים מיוצרים בסדרות קטנות, ובשל כך מעניקים חוויה ייחודית, מסתורית ולא מוכרת.
החשיפה הראשונה לבשמי הנישה התחילה בארץ כבר לפני למעלה מעשור, עת נפתחו בוטיקים ראשונים מיוחדים לבשמים, כמו בית הבושם ברחוב בן יהודה בתל אביב. בהמשך, נכנסו למשחק גם יבואניות הקוסמטיקה הגדולות: שסטוביץ' הקימו את רשת אינדיבידואל, לילית התחמשו במותגים אטרקטיביים כמו קסרג'וף, ג'ולייט האז א גאן, בון פרפיומר ועוד; כשבמקביל קמים גם אתרים ישראלים המתמחים בבשמי נישה, כמו האתר אסנס פרפיום המייבא עשרות מותגי נישה מובילים, כולל מהדורות מוגבלות. באתר תמצאו, לדוגמה, את מותג הבישום האנגלי היוקרתי בודיסאה דה ויקטוריוס, שנודע גם בזכות הבקבוקים המעוצבים בעבודת יד; את המותג הסוחר מוונציה, שנקרא על שם המחזה הנודע של שייקספיר ומציע בשמים בעלי אופי היסטורי שנרקחו מחדש לפי מתכונים עתיקים בשילוב אחד מחומרי הגלם היקרים בעולם – הזעפרן; ואת מותג הנישה Hfc Paris של מעצב העל מתאו סיביק, המתמחה, להגדרתו, ב"כיף יוקרתי".
עכשיו גם הרשתות מתחרות ביניהן על הקטגוריה. אפריל מייבאים בשמי נישה משלהם, Be מביאים את אקווה די פארמה, וסופר-פארם, שכבר מספר שנים מוכרים בחלק מהסניפים כמה ממותגי הנישה של אינדיבידואל, הכריזו עכשיו על הגדלת קטגוריית הנישה, הצומחת בארץ ובעולם בקצב מסחרר, ואף העניקו לה מדף משלה תחת השם "בוטיק קולקשן".
הבשמים
בשמים
סדרה בואה, 140 דולר ל-120 מ"ל, מנסרה בג'יימס ריצ'רדסון דיוטי פרי | ראפ מי אין דרימז, 949 שקל ל-75 מ"ל, הוט פרגרנס קומפוני באתר אסנס בוטיק פרפיום | ז'קלין, 669 שקל ל-100 מ"ל, גריטי באינדיבידואל | לייזי סאנדיי מורנינג, 95 דולר ל-100 מ"ל, מייזון מרג'יאלה בג'יימס ריצ'רדסון דיוטי פרי | לילי פנטזי, 449 שקל ל-100 מ"ל, ג'ולייט האז א גאן | מאסק תראפי, 1,030 שקל ל-90 מ"ל, איניציו באפריל

הטרנד: קולקציות הוט קוטור

כדי להתחרות בבשמי הנישה, כמה מבתי האופנה הגדולים בעולם התחילו לייצר קולקציות הוט קוטור גם בבישום. המאפיינים זהים לבשמי הנישה: שימוש בחומרי גלם טבעיים ואיכותיים, אריזות מושקעות במיוחד ובקבוקים יוקרתיים, כשעל הניחוחות חתומים בשמים בעלי שם עולמי. לוואן קליף וארפל יש את קולקציית אקסטרה אורדינר, ואילו לוורסאצ'ה יש את ורסאצ'ה אטלייה. קולקציות הוט קוטור בבישום יש גם לנרסיסו רודריגז, לג'ימי צ'ו, לבושרון, לטרוסרדי ולשופארד.
הבשמים
בשמים
קולקציית המאסק של נרסיסו רודריגז, חמישה ניחוחות, 699 שקל ל-100 מ"ל, בסופר-פארם | קולקציית אקסטרה אורדינר של ואן קליף וארפל, תשעה ניחוחות, 600 שקל ל-75 מ"ל, בסופר-פארם | קולקציית ורסאצ'ה אטלייה, שישה ניחוחות, 1,380 שקל ל-100 מ"ל, בסופר-פארם

הטרנד: הקלאסיים עדיין פה, ובגדול

הם תמיד יהיו הלחם והחמאה של עולם הניחוחות. אי אפשר להתחרות בשפע, בכמות ההשקות ובעושר הניחוחות של בתי הבישום הקלאסיים. הם כאן כדי להישאר.
הבשמים לנשים
בשמים
דרים סנסט, 249 שקל ל-90 מ"ל, קואץ' | טונקה סולייר, 449 שקל ל-100 מ"ל, בוטגה ונטה | אלאיין גודס, 579 שקל ל-90 מ"ל, טיירי מוגלר | איידול אאורה, 479 שקל ל-90 מ"ל, לנקום
בשמים
פלורה גורג'ס גרדנייה, 584 שקל ל-100 מ"ל, גוצ'י | טווילי דה הרמס או ג'ינג'ר, 630 שקל ל-85 מ"ל, הרמס באפריל | גוד גירל סופר סטאר קולקטורס אדישן, 470 שקל ל-80 מ"ל, קרולינה הררה | אוסמנטוס, 199 שקל ל-75 מ"ל, ל'אוקסיטן
בשמים
פרזיאוסה, 329 שקל ל-100 מ"ל, פורלה | טרוסרדי, 415 שקל ל-90 מ"ל, טרוסרדי | בלאק אופיום אקסטרים, 409 שקל ל-90 מ"ל, איב סן לורן | סופר גורג'ס, 399 שקל ל-100 מ"ל, מייקל קורס
הבשמים לגברים
בשמים
פור הים בלו נואר, 379-349 שקל ל-100 מ"ל, בשלושה ריכוזים שונים, נרסיסו רודריגז | הירו, 429 שקל ל-100 מ"ל, ברברי | דה וואן גולד, 496 שקל ל-100 מ"ל, דולצ'ה וגבאנה | סקנדל, 400 שקל ל-100 מ"ל, ז'אן פול גוטייה
בשמים
ראלפ'ס קלאב, 369 שקל ל-100 מ"ל, ראלף לורן | לונה רוסה אושן, 349 שקל ל-100 מ"ל, פראדה | אוויי, 299 שקל ל-100 מ"ל, אברקרומבי אנד פיץ' | נו לימיטס, 399 שקל ל-90 מ"ל, פיליפ פליין בסופר-פארם
בשמים
פיוז'ן דיסי אקסטרים, 299 שקל ל-100 מ"ל, איסי מיאקי | אימפקט אינטנס, 319 שקל ל-100 מ"ל, טומי הילפיגר


הטרנד: במקום יוניסקס, אמרו – ללא מגדר

לפי עופר לוין, מומחה בשמי הנישה באינדיבידואל, כבר לא פוליטיקלי קורקט לומר "יוניסקס", מילה המקשרת בין בושם למיניות. מעכשיו אמרו, בבקשה: ג'נדר פרי, נון ג'נדר, או פשוט – ללא מגדר. כל זה מכיוון שגם ההפרדה המסורתית בין בשמי נשים לבשמי גברים, נעלמת אט-אט. גם כאן, מדובר בהשפעה של בשמי הנישה, שרובם בניחוחות ללא מגדר.
הבשמים
בשמים
אומברה לת'ר פרפיום, 805 שקל ל-100 מ"ל, טום פורד | אמפייר, 1,170 שקל ל-100 מ"ל, בואדיסאה דה ויקטוריאו באתר אסנס בוטיק פרפיום | סולייל דה ג'דה סדרת 777, 1,460 שקל ל-100 מ"ל, סטפן הומברט לוקאס באתר אסנס בוטיק פרפיום | אופן סקאיי, 799 שקל ל-100 מ"ל, ביירדו באינדיבידואל, בפקטורי 54 ובסופר-פארם


הטרנד: לערבב ולהתאים

מאחר ששם המשחק הוא ייחודיות, ערבוב ניחוחות הוא רק אמצעי נוסף לבידול עצמי. עד כדי כך, שקמו מותגים מיוחדים שזה בדיוק המוטו שלהם. לדוגמה, בון פרפיומר, שכל הבשמים שלו נועדו מראש לערבוב והתאמה אישית. כך גם בקולקציות של ג'ו מלון. לחלופין, ניתן להעצים את הניחוח בעזרת שימוש בבושם המוגדר כפריימר-בוסטר, כמו אחד מבשמי המולקולה או הפיור מאסק של נרסיסו רודריגז.
הבשמים
בשמים
בון פרפיומר, 10 ניחוחות בשיטת ערבב והתאם, 399 שקל ל-100 מ"ל, בסופר-פארם | אינגליש פר אנד פרזיה קולקשן, 560 שקל ל-100 מ"ל, ג'ו מלון


הטרנד: הבושם כחוויית חיים שלמה

את הטרנד הזה מוביל בית הבישום השבדי הנחשק ביירדו: בושם כחוויית חיים שלמה, הכוללת נרות, בשמים לשיער, ג'ל רחצה, קרם ידיים, ועוד מוצרי תפנוקים בניחוח זהה לבושם שלך. בקולקציה יש את ניחוח הדגל בלאנש, המריח ככביסה נקייה ואף יצא עכשיו במהדורה מוגבלת עם פקק לבן ובלי מדבקה, רק כדי לבטא את תחושת הניקיון הסבונית שהוא מעניק בכל התזה. מור ממן השיקה בושם מיוחד לתינוקות בריח נקי ונטול אלכוהול במותג החדש לה בבה פור, הכולל גם מוצרים נוספים לתינוקות; ואילו פאקו רבאן השיקו בושם לגברים עם שבב NFC על פקק הבקבוק, המעניק כניסה לעולמות תוכן ומשחקים דיגיטליים.
הבשמים
בשמים
או דה פרפיום נטורל, 599 שקל ל-100 מ"ל, קלואה | בלאנש במהדורה מוגבלת לאספנים, 799 שקל ל-100 מ"ל, ביירדו | לה בבה פור, 234 שקל ל-100 מ"ל, מור ממן | פנטום, 360 שקל ל-100 מ"ל, פאקו רבאן בסופר-פארם | מדיטרניאן האניסאקל, 650 שקל ל-100 מ"ל, אארין ביוטי באסתי לאודר בקניון איילון וברשת אפריל
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button