"אנחנו אוהבות לתמוך בישראל". שרה וארין פוסטר בקולקציה של Favorite Daughter, הנמכרת כעת בפקטורי 54

ארין פוסטר: "להתגייר לא הייתה החלטה קשה עבורי. התרגשתי מאוד לעשות זאת"

מאחורי הדמויות של האחיות הבלונדיניות בלהיט של נטפליקס "רק לא זה", על סיפור אהבה בין רב חתיך לנוצרייה – נמצאות האחיות בחיים ארין ושרה פוסטר, יוצרות ובעלות מותג האופנה Favorite Daughter שנוחת כעת לראשונה בארץ. בריאיון מיוחד הן מספרות על סטייל, יהדות, העבודה המשותפת והתמיכה בישראל

פורסם:
כמאמר הקלישאה, הכול בחיים זה עניין של תזמון. במקביל לעליית הדרמה הקומית "רק לא זה" בנטפליקס של היוצרת ארין פוסטר – נוחת בישראל מותג האופנה Favorite Daughter, שאותו הקימה לפני ארבע שנים יחד עם אחותה שרה פוסטר.
השתיים, בנותיו של המפיק המוזיקלי דיוויד פוסטר, נולדו וגדלו בלוס אנג'לס. ארין, בת 42, היא שחקנית שהתפתחה גם לכתיבה ויזמות; שרה, בת 43, העמיקה את הקריירה שלה במשחק וכיכבה בסדרות כמו "90210" ו"הפמליה". לשתיים שלוש אחיות ביולוגיות נוספות מנישואיו של האב, שהתחתן חמש פעמים. אשתו הרביעית הייתה יולנדה חדיד (בשנים 2017-2011), מה שהפך את בלה וג'יג'י חדיד לאחיות חורגות של השתיים למשך תקופה קצרה.
10 צפייה בגלריה
שרה וארין פוסטר בקולקציה של Favorite Daughter
שרה וארין פוסטר בקולקציה של Favorite Daughter
"זהו זמן חשוב לא להתפשר על מה שאנחנו מאמינות שהוא נכון". האחיות פוסטר בבגדי Favorite Daughter
(צילום: באדיבות המותג)

"רק לא זה" (Nobody Wants This) בכיכובם של קריסטן בל ואדם ברודי, שעלתה בסוף ספטמבר לאתר הסטרימינג, מבוססת על חייה של ארין פוסטר. העלילה בקצרה: ג'ואן (בל) היא בחורה צעירה ונוצרייה, "שיקסע" כפי שהיא מכונה שם, בעלת פודקאסט פופולרי בנושאי סקס ומערכות יחסים שאותו היא משדרת עם אחותה. במהלך ארוחת ערב שאליה היא מגיעה, היא פוגשת בנואה רוקלוב (ברודי), רב יהודי בעל מראה מצודד שזה עתה סיים מערכת יחסים ארוכה עם בחורה יהודייה בשם רבקה. השניים מתאהבים והופכים לזוג, לא לפני שהם מסמנים וי על כל הקלישאות של מערכות יחסים בין יהודי לגויה, כולל הופעות אורח של דילדואים, שיחות על סקס והאמא היהודייה הנודניקית שרק מחפשת לבנה כלה יהודייה כשרה. בין סצנה לסצנה, שתלו האחיות פוסטר את בגדי המותג החדשים, שנמכרים כעת בחנויות פקטורי 54.
10 צפייה בגלריה
מתוך "רק לא זה"
מתוך "רק לא זה"
בגדי המותג שולבו בסדרה. קריסטן בל וג'סטין לופה בתור האחיות ב"רק לא זה"
(באדיבות נטפליקס)

פוסטר עצמה התגיירה לטובת נישואיה עם סיימון טיכמן (40), מייסד-שותף של חברת ניהול האמנים המוזיקלית The Core Entertainment. בדומה לדמותו של נואה בסדרה, טיכמן הוא בן למשפחת מהגרים יהודים שנמלטו מברית המועצות לשעבר ב-1979 בעקבות גילויי אנטישמיות. השניים הכירו בחדר כושר בלוס אנג'לס שבו התאמנו שניהם, ובשנת 2019 מיסדו את הקשר לאחר שפוסטר התגיירה. לשניים בת, נועה מימי בת חמישה חודשים.
המעבר מחיים פרטיים לסדרה שמיליונים בעולם צופים בה, התקבלה אצל טיכמן בהלם. "אני מגיע ממשפחה פרטית מאוד", הסביר בחודש שעבר בריאיון לאתר Vulture. "אמא שלי תמיד שיתפה אותנו בסיפורים על כך שאם היית אומר את הדבר הלא נכון בברית המועצות כיהודי – היית עלול להילקח לכלא".
10 צפייה בגלריה
ארין פוסטר בקולקציה של Favorite Daughter
ארין פוסטר בקולקציה של Favorite Daughter
"אני כל כך אסירת תודה על התגובה וההערכה שקיבלתי מהקהילה היהודית". ארין פוסטר
(צילום: באדיבות המותג)

בעבודה על הסדרה שינתה פוסטר חלק מהדמויות האמיתיות סביבה, והיא מקפידה, ככל שניתן, לשמור את טיכמן מאחורי הקלעים. "להיות נשוי למישהי כמוני זה הגיהינום האישי שלו", אמרה ללוס אנג'לס טיימס. אבל הגיהינום האמיתי, כפי שגילתה בהמשך, הוא הזולת. בשבועיים האחרונים עמדה פוסטר תחת ביקורת בעקבות הייצוג היהודי בסדרה.
ג'סיקה רדלוף, עורכת במגזין האופנה האמריקני גלאמור, פרסמה מאמר בשם "'רק לא זה' של נטפליקס והסטריאוטיפ היהודי המתמשך", שבו טענה כי דמויות הנשים בסדרה מוצגות כ"נשים שתלטניות ורעבות לנישואים, שרוצות לתכנן מסיבות ערב ולהרחיק את כל מי שלא חולק את אותם החלומות. בתקופה שבה האנטישמיות נמצאת ברמות הגבוהות ביותר שראינו מאז השואה", סיכמה רדלוף בהתייחסות לפרק הראשון של הסדרה וליחס כלפי ג'ואן כשיקסע – "סצנות כאלה פוגעות בי קשות".
10 צפייה בגלריה
ארין פוסטר בקולקציה של Favorite Daughter
ארין פוסטר בקולקציה של Favorite Daughter
"המשמעות של להיות יהודייה עבורי זו משפחה, שייכות, ושמירה על המסורות עבור הדורות הבאים"
(צילום: באדיבות המותג)

פוסטר לא נשארה חייבת וענתה למבקריה. "אני חושבת שאנחנו צריכים סיפורים יהודיים חיוביים כרגע. זה מעניין כשאנשים מתמקדים ב'אה, זה סטריאוטיפ של יהודים' כשיש לך בתפקיד הראשי רב חתיך, מגניב וצעיר שמעשן גראס. זה בדיוק ההפך ממה שאנשים חושבים על רב יהודי, נכון?" אמרה בריאיון ללוס אנג'לס טיימס. "אם הייתי מציגה את ההורים היהודים כשני היפים שחיים בחווה ואוכלים גרנולה, מישהו היה כותב: 'מעולם לא פגשתי יהודי כזה. ברור שאין לך מושג איך לכתוב דמויות יהודיות, את לא יודעת מה את עושה וזה לא מייצג אותנו כמו שצריך'".
"לעבור תהליך גיור לא הייתה החלטה קשה עבורי", מוסיפה פוסטר בריאיון מיוחד ל-ynet שנערך ערב כניסת הקולקציה החדשה לישראל. "הייתי נרגשת מאוד לעשות זאת. עם זאת, רציתי להיות מאוד מחושבת ולא לקחת את זה בקלות דעת. אני כל כך אסירת תודה על התגובה וההערכה שקיבלתי מהקהילה היהודית, שכולם היו כל כך מכניסי אורחים כלפיי".
מה המשמעות של להיות יהודייה עבורך? "משפחה, שייכות, ושמירה על המסורות עבור הדורות הבאים".
מאז ה-7 באוקטובר, את ואחותך שרה גייסתן את חשבונות המדיה החברתית שלכן לתמיכה בישראל ובעם היהודי. איזה תגובות קיבלתן? "תמיד יהיו תגובות חיוביות ושליליות לכל נושא בוער. אנחנו גאות לדבוק במה שאנחנו מאמינות שהוא חשוב ונכון, ולא נרתעות מדעת הקהל או מתייאשות מלשתף את דעותינו בפומבי. זה בסדר לא להסכים איתנו".
10 צפייה בגלריה
סטוריז של ארין ושרה פוסטר לתמיכה בישראל
סטוריז של ארין ושרה פוסטר לתמיכה בישראל
סטוריז של ארין ושרה פוסטר לתמיכה בישראל במהלך המלחמה
(צילום: מתוך אינסטגרם)

ההתגייסות של פוסטר החלה הרבה קודם. ב-2021, על רקע עליית האנטישמיות בארצות הברית, היא שיתפה את עוקביה באינסטגרם במילים: "אני לא סתם יהודייה, ביקשתי להיות כזו. אם מישהו ייכנס למסעדה וישאל איפה היהודים – אעמוד". מאז ה-7 באוקטובר היא התגייסה יחד עם אחותה שרה לפרסום תמיכה בישראל. שרה, לדוגמה, פרסמה את הדברים הבאים: "אם אתם חוששים להגיד שאתם תומכים בישראל, וגם אם אתם לא תומכים – לפחות תגנו את הטרוריסטים שגררו ילדים בני ארבע ממיטותיהם. ואם אתם לא מתנגדים לכך, אתם לא אנושיים".
העונה הזו אתן מתחילות למכור בפקטורי 54. האם ההחלטה למכור בארץ נובעת משיקול עסקי בלבד, או שיש גם רצון לתמוך בישראל? "זה נהדר לעסקים ואנחנו אוהבות לתמוך בישראל. זהו זמן חשוב לא להתפשר על מה שאנחנו מאמינות שהוא נכון, וזה חלק מזה".
מה אתן יודעות על הלקוחה הישראלית ותעשיית האופנה בישראל? "בכנות, לא הרבה! אבל אני מקווה שהלקוחה הישראלית תאהב אותנו".

"אנחנו לא נשים שאוהבות לבזבז את כל כספנו על בגדים"

עם ייחוס משפחתי באצולת הוליווד, סגנון אישי קז'ואלי ויכולת ללכוד את רוח הזמן מבחינה אופנתית – האחיות פוסטר הפכו את Favorite Daughter (או בקיצור FD) למותג אופנה פופולרי בקרב נשים צעירות עם למעלה מ-240 נקודות מכירה בעולם, רובן בארצות הברית. את המותג הקימו השתיים במהלך הסגרים הראשונים של הקורונה, אולם הן החלו לעבוד עליו מעט קודם לכן. "כמו כל בעל עסק, נדרשנו להסתגל למצב החדש", אומרת פוסטר. "הסגרים שינו את הדרך שבה אנשים מתלבשים. פשוט זרמנו עם התרבות של להישאר בבגדים נוחים בבית, ואז בשלב מסוים, כשלאנשים נמאס ללבוש בגדי נוחות, התאקלמנו גם לזה".
10 צפייה בגלריה
שרה פוסטר בקולקציה של Favorite Daughter
שרה פוסטר בקולקציה של Favorite Daughter
"אני מקווה שהלקוחה הישראלית תאהב אותנו". שרה פוסטר בקולקציה של Favorite Daughter
(צילום: באדיבות המותג)

בקולקציה החדשה תוכלו למצוא פריטי מפתח במלתחה "לאישה המודרנית", כאלה שנעים בין מחויטים בגזרות נינוחות לבין בגדי פנאי יומיומיים יותר. לדוגמה: מכנסי ג'ינס בגזרה גבוהה ומתרחבת (1,049 שקל), סווטשירט עם כיתוב שם המותג שמגיע בכמה צבעים (419 שקל), ז'קט מחויט עשוי תערובת של ויסקוזה ופוליאסטר בצבע אדום-כתמתם עם כפתרה כפולה (1,790 שקל) שמגיע עם מכנסיים תואמים (1,190 שקל), מכנסי ברמודה מחויטים (890 שקל) וז'קט ג'ינס בגזרת אוברסייז (1,190 שקל). המחירים בישראל יקרים יותר בעד כ-20 אחוז ממחירם בארצות הברית, אולם בהזמנה מהאתר הרשמי בחו"ל תידרשו לשלם מיסים בקנייה מעל 75 דולר וכן משלוח לישראל בסך 75 דולר, מה שמייקר את ההזמנה בהרבה.
10 צפייה בגלריה
ארין ושרה פוסטר בקולקציה של Favorite Daughter
ארין ושרה פוסטר בקולקציה של Favorite Daughter
"אנחנו לא נסחפות אחר התרבות שמאלצת אותך להתרושש כדי להשתייך למעגל הנכון"
(צילום: באדיבות המותג)

"Favorite Daughter הוא מה שאת לובשת למשרד, מה שאת לובשת לדייט, ומה שאת לובשת כשאת צריכה למלא את הארון עם פריטים קלאסיים ועל-זמניים", מסבירה פוסטר את הסגנון שמלווה את המותג. "ניתן ללבוש אותם בנפרד או יחד. העונה אני מתרגשת מהמכנסיים השחורים החדשים שלנו ומדגם השמלה-סוודר St. James. אני חושבת שזה כל כך חמוד ללבוש עם גרבונים ומגפיים, ומתאים גם ליום וגם לערב. כל מה שאני לובשת עכשיו זה Favorite Daughter מכף רגל ועד ראש, וזה לא בגלל נאמנות, זה פשוט באמת כל הדברים האהובים עליי".
את ושרה לא למדתן עיצוב אופנה. מה היו האתגרים בהקמת המותג כדי להבטיח שלא יהפוך לעוד "מותג מפורסמים"? "ידענו שנוכל להסתכל על המותג מנקודת המבט של רוב הלקוחות. גם הן לא למדו בבית ספר לאופנה, הן פשוט רוצות פריטים באיכות גבוהה ובמחיר טוב, ורוצות לקבל עליהם מחמאות".
10 צפייה בגלריה
שרה פוסטר בקולקציה של Favorite Daughter
שרה פוסטר בקולקציה של Favorite Daughter
"הומור בהחלט חשוב, ואנחנו משלבות אותו בכל מה שאנחנו עושות". שרה פוסטר בקולקציה של Favorite Daughter
(צילום: באדיבות המותג)

מה היתרונות והקשיים בעבודה משותפת כשתי אחיות? "זה הדבר הכי גרוע שיש, ועם זאת, לא הייתי רוצה לעשות את זה עם אף אחת אחרת!"
המחירים של Favorite Daughter הוגנים יחסית למוצר ולמיתוג שלו, נתון מפתיע עבור שתי נשים מפורסמות שיכולות להרשות לעצמן בגדי מעצבים יוקרתיים. מה האג'נדה שעומדת מאחורי זה? "זה אותנטי לדרך שאנחנו קונות ומתלבשות. אנחנו לא נשים שאוהבות לבזבז את כל כספנו על בגדים. אני מעדיפה להוציא כסף על חדר במלון טוב או על טיול נהדר. אנחנו לא נסחפות אחר התרבות שמאלצת אותך להתרושש כדי להשתייך למעגל הנכון".
צפיתי גם בכמה פרקים של תוכנית הריאליטי המצחיקה שלכן, Barely Famous ששודרה בערוץ VH1. עד כמה חוש ההומור שלכן בא לידי ביטוי בבגדי המותג, אם בכלל? "הומור בהחלט חשוב, ואנחנו משלבות אותו בכל מה שאנחנו עושות, כולל ב-FD. זה יכול להיות דרך השם שאנחנו נותנות לפריט או התוכן שאנחנו יוצרות סביבו. אופנה לא צריכה לקחת את עצמה יותר מדי ברצינות".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button