השחקנית אניה טיילור ג'וי חצתה את העולם בחודש האחרון לטובת סבב הפרמיירות הבינלאומי לסרט הקולנוע החדש בכיכובה, "פיוריוסה: סאגת מקס הזועם". לפי התחנות שבהן עצרה, טיילור ג'וי הייתה בלופ ארוך של ג'ט לג. בתחילת מאי ביקרה באוסטרליה, משם נדדה למקסיקו, טיפסה ללוס אנג'לס, עברה לפסטיבל קאן ומשם ללונדון, ניו יורק, בחזרה ללוס אנג'לס, והשבוע נחתה שוב במונקו שבריביירה הצרפתית, לטובת מרוץ המכוניות פורמולה 1.
מסע הדילוגים הזה אינו ייחודי לטיילור ג'וי ולצוות השחקנים בסרט החדש. בשנים האחרונות הפכו השקות סרטים למסעות יחסי ציבור חובקי עולם. מלבד הצגת הסרט ומפגש עם מעריצים, נדרשות הכוכבות להפגין מלתחה אופנתית שמיטב המוחות שקדו עליה. בשנה האחרונה התחזקה מגמה בולטת בזירה זו, כשכוכבות כמו זנדאיה, מרגו רובי ואמה סטון התלבשו על השטיח האדום בהתאמה לתפקידן בסרט.
זנדאיה, לדוגמה, לא החמיצה הזדמנות ללבוש בגדי טניס אופנתיים וזוג נעלי עקב עם כדורי טניס בעיצוב בית האופנה לואווה לפרמיירת הסרט "מתחרים" ברומא, בדומה להופעתה בסרט כשחקנית טניס לשעבר. המעצב ג'ונתן אנדרסון, המנהל האמנותי של לואווה, חתום גם על עיצוב התלבושות בסרט, מה שיצר קו ישיר בין מסך הבד לשטיח האדום. יחד עם הסטייליסט הצמוד לאו רואץ', עשתה זנדאיה מהלך דומה חודשים ספורים קודם לכן, עם מלתחה בסגנון עתידני שלבשה לפרמיירות של סרט הקולנוע "חולית 2" בכיכובה.
במקרה של טיילור ג'וי (28), נראה כי אין הלימה של ממש בין תפקידה בסרט הפעולה החדש לשטיח האדום, ולא במקרה. תפקידה העוצמתי בסרט כולל מלתחה בסגנון עתידני ומאובק, שלא בהכרח ייראה טוב באירועים נוצצים. עם זאת, נראה כי בחלק מהופעותיה היא ניסתה לזקק את האנרגיה של הדמות ושל העולם שממנו הגיעה, לטובת מערכות לבוש מחוספסות.
ראשונה הייתה שמלת דוקרנים מוזהבת של פאקו רבאן מקולקציית ההוט קוטור לאביב-קיץ 1996, עם ניטים ארוכים היוצאים מתוך השמלה ומקישוט הראש התואם, שמשדרים שילוב בין יופי לכאב, בין זעם ליוקרה. הבחירה בשמלת וינטג' מהדהדת מגמה מקבילה שהתעוררה השנה, אשר במסגרתה בוחרות כוכבות קולנוע בשמלות וינטג' לשטיח האדום, כחלק מניסיון לייצר בידול ומקוריות.
סיבוב ההשקה האוסטרלי המשיך עם בגד נוסף, מוצלח לא פחות: שמלה בצבע אדום-חלודה שכללה חלק עליון א-סימטרי משיפון וחצאית בגזרה גבוהה העשויה עור, מקולקציית אביב-קיץ 2024 של ריק אוונס. השמלה גילמה בצורה מושלמת את האווירה המדברית הדיסטופית המופיעה בסרט. הסגנון העתידני המשיך גם עם שמלת מיני מטאלית מקושטת פרחים של בלמן להשקה במקסיקו סיטי, שהייתה מוצלחת פחות.
המעבר לפסטיבל קאן הוציא מטיילור ג'וי מראה מרוכך ונסיכותי, שכלל שמלת ערב אלגנטית של דיור שעוצבה מחדש בהשראת שמלה של כריסטיאן דיור מ-1957, שמלת סטרפלס כתומה של Atlein ושמלת סטרפלס יפהפייה של ג'קומוס ששולבו עם כובע קש רחב שוליים, ואנסמבל סקסי של ז'יל סנדר, שהתאימו יותר לאופי השטיח האדום של קאן ופחות לאופי הסרט.
הסגנון המחוספס, כזה שכולל לא מעט בגדי עור ומתכתב עם חבורות אופנוענים, חזר לאורך השבוע החולף. בהשקה בלונדון היא לבשה בגד גוף שחור מעוטר כתפיים פרחוניות בעיצוב ג'יאמבטיסטה ואלי. למרות המראה הרומנטי לכאורה, התוצאה הסופית נראתה חזקה וכוחנית, אם כי גם מעט מיושנת. קצת קשה שלא לפהק מול כוכבת נוספת ש"שכחה" את המכנסיים או החצאית בבית.
אל בגדי העור שבה טיילור ג'וי השבוע בארצות הברית, כשלפרמיירה בניו יורק התייצבה לבושה בשמלה נועזת ואדומה מעור עם שרוכים בגב של מוגלר מקולקציית הסתיו הבא. השבוע היא כבר נראתה בלוס אנג'לס לבושה ז'קט עור של המותג הניו יורקי הרותח "קייט", ולאירוע של פורמולה 1 במונקו היא הפתיעה בז'קט וינטג' בסגנון אופנוענים משיתוף פעולה של ז'אן פול גוטייה עם ענקית האופנה האמריקנית טארגט משנת 2016.