בלה חדיד. "פלסטין אינה שם נרדף לטרור והקמפיין הזה הדגיש בלי כוונה אירוע שאינו מייצג את מי שאנחנו"

בלה חדיד מגיבה לראשונה לקמפיין אדידס: "לא מאמינה בשנאה מכל סוג, כולל אנטישמיות"

לאחר שהקמפיין בכיכובה לנעליים שהושקו לראשונה באולימפיאדת מינכן עורר סערה עולמית וגרר התנצלות של מותג הספורט והסרת התמונה שלה, הדוגמנית שוברת שתיקה: "לא היה לי כל ידע על הקשר ההיסטורי לאירועים המזוויעים שהתרחשו בשנת 1972"

פורסם:
שבוע לאחר שחברת אדידס התנצלה באופן פומבי על קמפיין הנעליים בכיכובה של הדוגמנית בלה חדיד, עכשיו הגיע תורה של חדיד להבהיר את עמדתה בנושא. בהצהרה שפרסמה הלילה (שלישי) בחשבון האינסטגרם שלה, כותבת חדיד כי לא הייתה ערה להיסטוריה של אולימפיאדת מינכן ולרצח 11 הספורטאים הישראלים על ידי ארגון הטרור הפלסטיני "ספטמבר השחור" – אמירה מפתיעה ממי שהפכה את עצמה בעשור האחרון לסמל ולדוברת קולנית סביב הסכסוך הישראלי-פלסטיני.
"לעולם לא אשתתף ביודעין ביצירת אמנות או בעבודה הקשורה לאירוע טרגי מזעזע מכל סוג שהוא", כתבה חדיד. "לפני פרסום הקמפיין, לא היה לי כל ידע על הקשר ההיסטורי לאירועים המזוויעים שהתרחשו בשנת 1972. אני בהלם, אני נסערת ואני מאוכזבת מחוסר הרגישות שהושקע בקמפיין הזה. עם יד על הלב, לו הייתי מודעת לכך, לעולם לא הייתי משתתפת בו. הצוות שלי היה צריך לדעת, אדידס היו צריכים לדעת ואני הייתי צריכה לעשות יותר מחקר כדי שגם אני אדע ואבין".
חדיד הוסיפה כי "אני לא מאמינה בשנאה מכל סוג, כולל אנטישמיות. זה לעולם לא ישתנה, ואני עומדת מאחורי ההצהרה הזו בכל תוקף". הדוגמנית ממוצא פלסטיני-הולנדי גם גינתה את הקשר בין שחרור פלסטין לטבח הספורטאים מ-1972, אך עשתה זאת תוך התעלמות צינית מאירועי טרור בעבר, לרבות טבח ה-7 באוקטובר. "פלסטין אינה שם נרדף לטרור והקמפיין הזה הדגיש בלי כוונה אירוע שאינו מייצג את מי שאנחנו. אני אישה פלסטינית גאה ויש הרבה יותר בתרבות שלנו מהדברים שהועלו במהלך השבוע האחרון".
את הצהרתה סיימה במילים: "לנצח אעמוד לצד האנשים שלי בפלסטין בזמן שאני ממשיכה לקרוא לעולם ללא אנטישמיות. לאנטישמיות אין מקום בשחרור של הפלסטינים. לנצח אתמוך בשלום על פני אלימות, בכל יום. לשנאה אין מקום כאן, ולנצח אפעל לא רק למען האנשים שלי, אלא למען כל אדם בעולם".
2 צפייה בגלריה
בלה חדיד מתייחסת לקמפיין של אדידס באינסטגרם
בלה חדיד מתייחסת לקמפיין של אדידס באינסטגרם
בלה חדיד מתייחסת לקמפיין של אדידס באינסטגרם
(צילום מסך)

ההצהרה הרפה של חדיד מגיעה באיחור. לפני כשבועיים התפוצצה פרשת "חדידס" בישראל ובקרב קהילות יהודיות בעולם, לאחר שהדוגמנית בת ה-27 נבחרה להוביל את קמפיין נעלי SL72 של חברת אדידס, אשר הושקו לראשונה באולימפיאדת מינכן ב-1972, שבה, כאמור, נרצחו 11 ספורטאים ישראלים. טבח הספורטאים הישראלים הוא כתם שחור על המשחקים האולימפיים, והבחירה של אדידס להשיק מחדש דגם נעליים המזוהה עם אולימפיאדת הדמים ההיא, כשבצילומים מככבת דווקא חדיד, בשנה שבה טבח נוראי בוצע על ידי חמאס בישראל – מעידה על אטימות.
מאז הספיקו באדידס להסיר את תמונתה של חדיד מהקמפיין ולהתנצל, בעוד במקביל היא איימה בתביעה נגד החברה. "ממשיכים לעשות קישורים לטרגדיה הנוראית שהתרחשה באולימפיאדת מינכן בעקבות קמפיין SL72 החדש שלנו. הקישורים האלו אינם מכוונים ואנחנו מתנצלים על כל צער או מועקה שנגרמו לקהילות ברחבי העולם", נמסר בהתנצלות השנייה שפורסמה בסטורי של אדידס אוריג'ינלס ונשמרה כ"היילייט". "עשינו טעות לא מכוונת. אנחנו מתנצלים גם בפני השותפים שלנו, בלה חדיד, ASAP NAST, ז'ול קונדה ואחרים, על כל השפעה שלילית עליהם ואנחנו שוקלים מחדש את הקמפיין".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button