בחודש ספטמבר האחרון התייצבה השחקנית והדוגמנית ברבי פריירה באירוע הגאלה של מוזיאון המטרופוליטן, הראשון בחייה. עם פנים חתומות בגבות דקיקות שצוירו ביד אמן ושמלה בעלת מחוך מובנה מעוטרת חרוזי סברובסקי ופנינים שיצר המעצב הישראלי-אמריקני ג'ונתן שימחאי – נראתה פריירה בת ה-25 ככוכבת הוליוודית משנות ה-40, מראה שהתכתב עם התמה של התערוכה וערב הגאלה בהשראת אופנה אמריקנית. חודש לאחר מכן, היא לקחה את הסגנון הזה לקצה בחגיגות ההאלווין כשהתחפשה לבטי בופ, דמות הקומיקס הנודעת משנות ה-30, שהייתה אחד מסמלי המין הראשונים.
את כרטיס הכניסה למועדון המצומצם של גאלת האופנה במטרופוליטן קיבלה פריירה בזכות תפקידה בסדרת הדרמה "אופוריה", שעלתה החודש לעונה שנייה ב-HBO. התפקיד הפך אותה לאחת הדוברות העכשוויות של דור ה-Z, שנדרש בפתח העשור השלישי של המילניום לנווט בין אהבה, זהות, כאב, התמכרויות לסמים, טראומות ומין.
פריירה מגלמת בסדרה את קט הרננדז, נערה מלאה שבעונה הראשונה מעורבת בסרטון סקס שבו היא מאבדת את בתוליה, אשר צולם ללא ידיעתה והופץ ברשתות החברתיות. היא הופכת לדומינטריקס באתרי פורנו ומנכסת מחדש את מיניותה דרך ניצולם של גברים אשר חלקם משלמים לה כדי שתבזה אותם. הביטחון העצמי שלה עולה, אך תסביכי הגוף והמשקל של הרננדז ימשיכו ללוות אותה גם בעונה החדשה.
"לקח לי שש שנים עד שהגעתי למקום שבו אני מקבלת את עצמי", אמרה ב-2019 בריאיון למגזין פייפר. "אני מקווה שאנשים יוכלו לראות את הכמיהה של קט, שבאמת רוצה רק להבין את עצמה ואת המיניות שלה, את גופה ולהתחבר לאנשים עם תחושת חמלה. בני הנוער חיים היום בעולם אפל מאוד, שבו הכול נמצא בקצות אצבעותיהם. אני חושבת שאנשים שגדלים בעידן המדיה החברתית, יכולים לחוש הזדהות עם הדמויות בסדרה כי הם אנשים פגומים ביותר, כמו כולנו. המסר של הסדרה הוא להביע חמלה, אמפתיה, לראות מאיפה הילדים האלה מגיעים".
אל משחק הגיעה פריירה מדוגמנות. היא נולדה בשם ברברה להורים ממוצא ברזילאי וגדלה עם אמהּ וסבתהּ בניו יורק. את שנותיה הראשונות העבירה בקווינס, ובגיל שמונה עברה עם האם לניו ג'רזי. אופנה, סיפרה בראיונות, סקרנה אותה מילדות. "הייתי מהנערות האלה שנכנסו לבית הספר בכיתה ח' עם איפור מעושן בעיניים וריסים מלאכותיים", אמרה בריאיון למגזין אלור בנובמבר אשתקד. בגיל 16 כבר החלה לעבוד בבוטיק של המותג אמריקן אפרל ואז התחילה להתלבש, לדבריה, בבגדים שמתאימים לאופי שלה. "לפני כן הייתי חסרת ביטחון וניסיתי רק לכסות את הגוף שלי".
עם התחזקות השיח על רבגוניות ודימוי גוף חיובי, הדרך לדוגמנות הייתה קצרה. לפני שש שנים הפציעה בקמפיין למותג ההלבשה התחתונה האמריקני Aerie, שחרת על דגלו פרסום תמונות ללא ריטוש או הצרת היקפים. פריירה הייתה הבחירה המושלמת עבורם. "חשוב לי מאוד שלא יגעו בתמונות שלי", אמרה אז כשתמונות שלה בביקיני הציפו את הרשת. "אנשים יודעים שככה אני נראית, ואין לי עניין להיכנע לכל מי שמודיע לי איך הגוף שלי אמור להיראות. אין לי מה להסתיר". מאז הספיקה לדגמן עבור מותגי אופנה כמו H&M, דיזל, ז'יבנשי, ולאחרונה הצטלמה למודעת קמפיין של ליווי'ס ולמותג תכשיטי היוקרה בולגרי.
מאז עליית הסדרה, נוכחת פריירה גם על השטיח האדום, מציבה מודל יופי שלרוב נפקד ממנו. היא מקפידה לשלב בהופעותיה מותגים עצמאיים שאותם היא בוחרת יחד עם סטייליסט הסלבריטאים כריס הוראן, כמו שמלת הלטקס בצבע תכלת של המותג Vex שלבשה ב-2019 לטקס פרסי הקולנוע של MTV, או שמלת קומות אדומה בעיצוב כריסטופר קיין שבחרה למסיבה לאחר טקס האוסקר ב-2020.
אם באירועים מתוקשרים היא מקפידה על מראה מלוטש, בחשבון האינסטגרם שלה (שהוא רציני יותר מחשבון הטיקטוק הקופצני והמצחיק שהיא מנהלת), אפשר למצוא דוגמאות להופעות אלטרנטיביות יותר, כמו שמלת סטרפלס פרחונית ואדומה של המעצבת קים שווי, שדואה ליפה ומרי ג'יי בלייג' כבר אימצו. או שמלת קאט-אאוט מודפסת של המותג הצעיר OTTOLINGER.
לבחירה שלה במותגים עצמאיים יש גם סיבה שאיתה נשים רבות במידות גדולות מתמודדות מדי יום: ההתעלמות של מותגי אופנה מהן. "אם בתי אופנה גדולים לא רוצים לעשות בגדים במידות שלי, זאת בעיה שלהם", התייחסה פריירה לנושא בריאיון לאלור. "יש כל כך הרבה מעצבי אינדי קטנים וטובים שמייצרים בגדים שמותאמים לי, ואותם בסופו של דבר אני אבחר לקדם ולפרסם".