ההתנצלות של אדידס תפייס אותה? בלה חדיד

אדידס מתנצלים בפני בלה חדיד: "עשינו טעות. מצטערים על כל השפעה שלילית"

לאחר שפורסם כי הדוגמנית שוקלת צעדים משפטיים בעקבות הסרתה מקמפיין הנעליים בהשראת אולימפיאדת מינכן, המותג הגרמני מתנצל שנית – הפעם גם בפני הצרכנים וגם בפני הפרזנטורים

פורסם:
האם זהו סופה של פרשת "חדידס"? לאחר פרסומים כי הדוגמנית בלה חדיד שכרה עורכי דין כדי לנקוט בצעדים משפטיים נגד אדידס בעקבות הסרת תמונתה מקמפיין SL72 לאחר ביקורת מצד גורמים ישראלים ויהודים בעולם, אדידס מתנצלים שוב – הפעם גם בפני הדוגמנית.
ההתנצלות מגיעה בתגובה לדברים שמסרו מקורבים לחדיד לאתר TMZ, ובהם נטען כי אדידס לא התייחסו בפומבי לאחריות שלהם כמותג, במה שהדוגמנית רואה כקמפיין מזיק ופוגעני. עוד הוסיפו, כי חדיד מוטרדת מכך שהחברה השיקה קמפיין שמקשר אנשים כלשהם עם טבח מינכן באולימפיאדת 1972, מאחר שהדבר "מנוגד לערכיה ולדעותיה בנוגע לאלימות".
בעקבות הטענות של חדיד, פרסמו נציגי אדידס התנצלות – וזאת לאחר התנצלות מוקדמת יותר שלא כללה התייחסות אליה. "ממשיכים לעשות קישורים לטרגדיה הנוראית שהתרחשה באולימפיאדת מינכן בעקבות קמפיין SL72 החדש שלנו. הקישורים האלו אינם מכוונים ואנחנו מתנצלים על כל צער או מועקה שנגרמו לקהילות ברחבי העולם", נמסר בהתנצלות החדשה שפורסמה בסטורי של אדידס אוריג'ינלס ונשמרה כ"היילייט". "עשינו טעות לא מכוונת. אנחנו מתנצלים גם בפני השותפים שלנו, בלה חדיד, ASAP NAST, ז'ול קונדה ואחרים, על כל השפעה שלילית עליהם ואנחנו שוקלים מחדש את הקמפיין".
הסערה סביב הקמפיין של אדידס החלה ביום חמישי בבוקר, בעקבות הבחירה ללהק את הדוגמנית הפרו-פלסטינית בלה חדיד לקמפיין השקת דגם הנעליים SL72. הנעליים הושקו לראשונה עבור אולימפיאדת מינכן בשנת 1972, שבה נרצחו 11 ספורטאים ישראלים בטבח שנערך בספטמבר של אותה שנה על ידי ארגון "ספטמבר השחור".
תוך שעות ספורות, עמד מותג הספורט הגרמני מול ביקורת מצד גורמים ישראלים ויהודים בעולם שהצביעו על האטימות בקמפיין ובבחירה בחדיד – ביניהם הארגון Stop Antisemitism, שהזכיר גם את "תמיכתם של אדידס בקניה ווסט למרות האנטישמיות שלו". ברשתות החברתיות קראו להחרים את אדידס בעקבות הקמפיין בכיכובה של חדיד, תוך אזכור העבר הנאצי של החברה. מייסדי אדידס, האחים אדולף ורודולף דסלר, היו חברים במפלגה הנאצית ויצרו תחמושת במפעל הנעליים שלהם במהלך מלחמת העולם השנייה.
ההתנצלות הראשונה הגיעה כבר באותו ערב. "אנחנו מודעים לכך שנוצרו קישורים לאירועים היסטוריים טרגיים – למרות שהדבר אינו מכוון כלל – ואנו מתנצלים על כל פגיעה או מצוקה שנגרמו", מסר דובר אדידס לאתר הבריטי Jewish News. "כתוצאה מכך, אנו בוחנים מחדש את המשך הקמפיין. אנו מאמינים שספורט הוא כוח מאחד ברחבי העולם ונמשיך במאמצינו לקדם גיוון ושוויון בכל דבר שאנו עושים".
בסוף השבוע, אדידס הסירה את תמונתה של חדיד מהקמפיין שבו מצולמים מפורסמים נוספים, אולם זה היה מאוחר מדי. חדיד אומנם לא הגיבה באופן פומבי, אך הפרסומים של דברי מקורביה השפיעו בהכרח על התגובה הנוספת של אדידס. נכון לעכשיו, תמונות הקמפיין שלה ושל שאר המצולמים לא מופיעות יותר באתר המותג או בחשבון האינסטגרם שלו.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button