"כל חיי הייתי עם דימוי עצמי שלילי וביטחון עצמי מאוד נמוך". אלה אמהוף בניו יורק, 2024

מדגמנת, סורגת ולא מורידה שיער מהגוף: אלה אמהוף היא הקלף האופנתי של קמלה האריס

עם רעמת תלתלים, משקפי ראייה במסגרת עגולה, קעקועים הפזורים על כל גופה וסגנון לבוש אלטרנטיבי, בתו של דאג אמהוף מתייחסת למועמדת לנשיאות ארה"ב כאמא שנייה והפכה גם לכוכבת בפני עצמה 

פורסם:
אחת השאלות המרכזיות שצצות לקראת מערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בימים אלו, היא למי יצביעו הצעירים האמריקנים בני דור ה-Z. האם יתמכו במועמד הרפובליקני דונלד טראמפ או שימשיכו את הקו הדמוקרטי עם קמלה האריס, שלאחרונה עושה הכול כדי לקרוץ לקהל זה, ע"ע אימוץ צבע הבראט הירוק של צ'ארלי XCX?
אם בוחנים את חפיסת הקלפים של האריס בתחרות זו, נראה כי את האס היא שומרת קרוב אל הלב ואל הבית: אלה אמהוף, בתו של בן זוגה, דאגלס אמהוף – דוגמנית, איט גירל ופעילה פרו-פלסטינית. בוועידה הדמוקרטית שנערכה לפני כשבועיים, התייצבה אמהוף על הבמה לבושה בשמלת טול לבנה בעיצוב סנסציית הטיקטוק ג'ו אנדו, שמחזיק בקרוב לשלושה מיליון עוקבים בטיקטוק ועוד 2.7 מיליון עוקבים באינסטגרם, שם חשף את תהליך עיצוב השמלה.
ג'ו אנדו, אלה אמהוף והשמלה לוועידה הדמוקרטית

הבחירה במעצב הפונה לקהל צעיר ומחזיק צבא של עוקבים ברשתות החברתיות אינה מקרית, מן הסתם. גם בנאומה על הבמה, פנתה אמהוף לקהל הצעיר והמבולבל, ושיתפה כיצד האריס נכנסה לחייה בגיל 14, "גיל שידוע כקל במיוחד עבור בני נוער", אמרה בסרקזם. "כמו הרבה צעירים, לא תמיד הבנתי מה אני מרגישה, אבל לא משנה מה, קמלה תמיד הייתה שם בשבילי. היא הייתה סבלנית, אכפתית ותמיד התייחסה אליי ברצינות. היא מעולם לא הפסיקה להקשיב לי והיא לא הולכת להפסיק להקשיב לכולנו".
14 צפייה בגלריה
אלה אמהוף בתצוגת אביב-קיץ 2023 של לואי ויטון לגברים
אלה אמהוף בתצוגת אביב-קיץ 2023 של לואי ויטון לגברים
בתצוגת אביב-קיץ 2023 של לואי ויטון לגברים
(צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images For Louis Vuitton)

הקשר המשפחתי החם של אמהוף עם האריס (אותה היא מכנה מאמא'לה) הוכיח כי משפחה אינה רק קשר דם. בחודש שעבר צץ מחדש ברשת ריאיון ישן עם המועמד הרפובליקני לתפקיד סגן הנשיא, ג'יי די ואנס, שבו כינה את סגנית הנשיא קמלה האריס כ"'אשת חתולים' חסרת ילדים". דבריו עוררו סערה בינלאומית, והראשונה לצאת להגנתה של האריס הייתה אמהוף שפרסמה בחשבון האינסטגרם שלה סטורי עם הכיתוב: "איך אפשר להיות 'חסרת ילדים' כשיש לך ילדים חמודים כמו קול (אחיה, א"י) ואני?"
14 צפייה בגלריה
אלה אמהוף על השטיח האדום, 2021
אלה אמהוף על השטיח האדום, 2021
מציגה את הקעקועים על השטיח האדום, 2021
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)

בשלוש השנים האחרונות הפכה אמהוף מסטודנטית אנונימית לאמנות, לטאלנטית החתומה בסוכנות הדוגמנות היוקרתית IMG לצד מפורסמות כמו גל גדות ובלה חדיד. טבילת האש הפרסומית שלה הייתה בטקס ההשבעה לנשיאות של ג'ו ביידן בינואר 2021, לבושה שמלת מקסי בצבע חציל של המותג היהודי מברוקלין "בת שבע", המתמחה באופנה צנועה, ומעליה מעיל משובץ של בית האופנה האיטלקי מיו מיו עם צווארון לבן וקריסטלים המקשטים את הכתפיים.
14 צפייה בגלריה
אלה אמהוף מדגמנת בתצוגת אביב-קיץ 2023 של פרבל גורונג
אלה אמהוף מדגמנת בתצוגת אביב-קיץ 2023 של פרבל גורונג
מדגמנת בתצוגת אביב-קיץ 2023 של פרבל גורונג
(צילום: AP Photo/Bebeto Matthews)

במדורי האופנה מיהרו להכתיר את אמהוף, כיום בת 25, כבחורה הנכונה של הרגע, ובצדק. בשלוש השנים מאז הושבעה האריס לתפקיד סגנית נשיא ארצות הברית, צעדה אמהוף בתצוגות אופנה, קישטה בנוכחותה את השורות הראשונות, הספיקה להצטלם לקמפיינים של סטלה מקרטני, מאלברי וקלווין קליין, ולככב על שערים של מגזינים אופנתיים כמו Dust ו-Re-Edition. מערכות הלבוש האלטרנטיביות שלה והשיער בבית השחי, סימנו אותה כדמות עצמאית ובעלת סגנון פורץ דרך, הכי רחוק שאפשר מ"בנות של" בפוליטיקה האמריקנית, ע"ע איוונקה טראמפ או להבדיל אלפי הבדלות, צ'לסי קלינטון.
14 צפייה בגלריה
אלה אמהוף בשבוע האופנה בפריז, 2022
אלה אמהוף בשבוע האופנה בפריז, 2022
אמהוף בשבוע האופנה בפריז, 2022
(צילום: Julien M. Hekimian/Getty Images For Roger Vivier)

הציבור הישראלי נחשף אליה במהלך מלחמת "חרבות ברזל", כשנרתמה לגיוס כספים לאזרחי עזה. אמהוף שיתפה בחשבון האינסטגרם שלה קישור לגיוס תרומות לילדי עזה, כשהיעד הסופי הוא עשרה מיליון דולר, ובהמשך הסירה זאת. בתוך כך, היו מי שבחרו להשתמש בזה כדי להתנגח בהאריס, למרות שהיא עצמה ממשיכה לשמור על האינטרסים המדיניים והפוליטיים של מדינת ישראל. כשנשאלה לפני שלושה חודשים בריאיון לטיימס הבריטי מה עמדתה בנוגע להפגנות הפרו-פלסטיניות בקמפוסים של ארצות הברית, בחרה שלא להגיב.
14 צפייה בגלריה
אלה אמהוף בתצוגת אביב-קיץ 2023 של מיו מיו
אלה אמהוף בתצוגת אביב-קיץ 2023 של מיו מיו
בטן חשופה בתצוגת אביב-קיץ 2023 של מיו מיו
(צילום: Arnold Jerocki/Getty Images for Miu Miu)

אמהוף היא בתו של עו"ד דאג אמהוף, הג'נטלמן השני של ארצות הברית, ואמה היא מפיקת הסרטים קריסטין אמהוף. היא נקראה על שם הזמרת אלה פיצ'גרלד, בעוד שמו של אחיה קול ניתן לו על שם נגן הסקסופון ג'ון קולטריין. אמהוף היא מעצבת טקסטיל בהכשרתה, בוגרת בית הספר לעיצוב פרסונס, ומתגוררת בשכונת בושוויק בברוקלין – מה שהעניק לה את הכינוי "הבת הראשונה של בושוויק". הוריה נפרדו בשנת 2008, וחמש שנים לאחר מכן הכירו האריס ואמהוף דרך חברים משותפים שתיאמו להם פגישה עיוורת. השניים התחתנו באוגוסט 2014 בטקס קטן ואינטימי שנערך בביתם שבסנטה מוניקה, קליפורניה.
14 צפייה בגלריה
אלה אמהוף בגאלה של המטרופוליטן, 2021
אלה אמהוף בגאלה של המטרופוליטן, 2021
זכתה לכינוי "הבת הראשונה של בושוויק". בגאלה של המטרופוליטן, 2021
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)

האחים לבית אמהוף פגשו לראשונה את האריס כשאלה עמדה להתחיל את התיכון וקול התכונן לקראת לימודיו בקולג'. האריס ציינה שהיא ובן זוגה חיכו עד שהיו בטוחים כי הקשר שלהם יציב לפני שהציגה את עצמה לילדיו, משום שהיא "לא רצתה להשתלב בחייהם בתור דמות זמנית". הפגישה המשפחתית הראשונה התקיימה במסעדת מאכלי ים, והאריס נזכרה ש"קול ואלה לא היו יכולים להיות יותר מזמינים". לפני הפגישה, אביהם הזהיר אותם בקצרה על העבודה הבולטת של בת הזוג החדשה שלו, ואמר להם: "אני חושב שאתם פשוט צריכים לדעת שהיא התובעת הכללית של קליפורניה".
14 צפייה בגלריה
אלה אמהוף מאחורי הקלעים בתצוגת סתיו-חורף 2023-24 של פלומה וול
אלה אמהוף מאחורי הקלעים בתצוגת סתיו-חורף 2023-24 של פלומה וול
מאחורי הקלעים בתצוגת סתיו-חורף 2023-24 של פלומה וול
(צילום: Vittorio Zunino Celotto/Getty Images)

בצד היחסים המשפחתיים ההדוקים וארוחות הערב עם שיחות הכוללות גם את החיים עצמם וגם פוליטיקה – אמהוף בחרה לקחת כיוון אופנתי בחייה. בריאיון לוושינגטון פוסט סיפרה כי אהבה אופנה מילדות, אבל זה לא היה בהכרח המסלול ששאפה אליו. "כל חיי הייתי עם דימוי עצמי שלילי וביטחון עצמי מאוד נמוך, אז הדוגמנות הרגישה כמו דרך לקחת את הכוח בחזרה", אמרה לוושינגטון פוסט. "יש לי שיער גוף, יש לי קעקועים. זה לא משהו מטורף היום, אבל זה לא מה שהייתם מגדירים, נגיד, כדוגמנית ממוצעת".
14 צפייה בגלריה
אלה אמהוף בתצוגת אופנה של סטלה מקרטני לסתיו-חורף 2023-24
אלה אמהוף בתצוגת אופנה של סטלה מקרטני לסתיו-חורף 2023-24
ז'קט מחויט ומגפי בוקרים בתצוגת חורף 2023-24 של סטלה מקרטני
(צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)

כפי שניתן לראות בתמונות, אמהוף אוחזת במראה צעיר, הכולל רעמת תלתלים נונשלנטית, משקפי ראייה עם מסגרת עגולה, קעקועים הפזורים על כל גופה, ושיער בבית השחי שאותו היא מציגה לראווה בלא מעט הזדמנויות. היא מדלגת בין בגדי מעצבים עצמאיים כמו פרואנזה סקולר, להם גם דגמנה, לבין מותגים רותחים כמו מיו מיו. סגנון הלבוש שלה מתכתב עם טרנד "האופנה המכוערת", מה שלא מנע ממגזין האופנה האמריקני W להכתיר את רגעיה על השטיח האדום כ"אמנותיים ומעודנים כמו בית ספר לאמנות".
14 צפייה בגלריה
אלה אמהוף בתצוגת אופנה של מיו מיו, 2022
אלה אמהוף בתצוגת אופנה של מיו מיו, 2022
תלתלים ומשקפיים בתצוגת אופנה של מיו מיו, 2022
(צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)

ובכל זאת, למרות שזכתה לחיבוק מתעשיית האופנה, היא לקחה צעד אחד אחורה, עזבה את IMG ונעלמה לאחרונה ממסלולי התצוגות. כעת היא מנהלת מערכת יחסים עם עיתונאי מגזין GQ סמואל הין, ומתמקדת באמנות טקסטיל הכוללת ציורים סרוגים שהיא מציגה בעמוד האינסטגרם שלה. "דגמנתי כמה שנים, וזה עזר לי עכשיו לקבל את הפלטפורמה ואת הנוחות לעשות אמנות", אמרה לטיימס מוקדם יותר השנה.
14 צפייה בגלריה
אלה אמהוף בשבוע האופנה בפריז, 2023
אלה אמהוף בשבוע האופנה בפריז, 2023
בשבוע האופנה בפריז, 2023
(צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)

כיום היא מנהלת את מועדון הסריגה Sofa Hands בניו יורק, ומארחת סדנאות מלאכה ברחבי העיר. בריאיון לטיימס הוסיפה כי אמה לימדה אותה לסרוג במהלך טיול ילדות לדיסנילנד, ומאז זה תמיד היה "תרגול תרפויטי" בשבילה. "אני רואה בזה דרך להרגיע את החרדה שלי, וזה תחום שאני מאוד נלהבת לגביו מבחינה יצירתית", הוסיפה. בעתיד, היא אומרת, היא שואפת גם להרחיב את המועדון שלה "למקומות אחרים, כמו בתי ספר ותרפיה באומנות, כי אני יודעת שזה עזר לי כל כך הרבה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button