חברת מועצת העיר ניו יורק אינה ורניקוב בשמלת מגן דוד

"היו יהודים, היו קולניים, היו גאים": האישה שלבשה שמלת דגל ישראל בנשף הרפובליקנים

חברת מועצת העיר ניו יורק אינה ורניקוב היא יהודייה גאה, ודווקא בימים אלו של אנטישמיות גואה ברחבי ארה"ב (ובעולם), היא מבקשת מכל היהודיים לא לפחד לעטות על עצמם סמלים יהודיים בפומבי

פורסם:
המוזמנות לערב הגאלה אמש (שבת) של מועדון הצעירים של המפלגה הרפובליקנית בניו יורק, הלכו על בטוח: שמלות ערב אלגנטיות משולבות רקמה, אחרות בחרו בשמלות עשירות בפייטים ובדי לורקס, היתר הגיעו בשחור קלאסי ואלגנטי - כך לפחות אפשר היה ללמוד מחשבון האינסטגרם של המועדון. אבל היו מי שבחרו להביע הצהרה. אינה ורניקוב, חברת מועצת העיר הניו יורק, בחרה בשמלה שכולה הומאז' לדגל ישראל. לדברי ורניקוב, השמלה עוצבה תוך 24 שעות על ידי המעצבת הגאורגית-יהודיה אירינה שבאייבה, זוכת העונה השישית של סדרת הריאליטי-אופנה "פרויקט מסלול".
"יהודים ניו יורקים רבים וסטודנטים יהודים מרחבי המדינה, חוששים להציג את זהותם היהודית, ללבוש כיפה, לענוד מגן דוד, או להביע תמיכה במדינת ישראל הגדולה", כתבה ורניקוב בחשבון האינסטגרם שלה, וציינה כי האירוע התקיים בנר שלישי של חנוכה. "אנחנו לא יכולים לפחד! אנחנו לא יכולים לשתוק! היו יהודים, היו קולניים, היו גאים!". את דבריה היא סיימה במילים: "עם ישראל חי".
ורניקוב נולדה באוקראינה למשפחה יהודיה, ובגיל 12 עלתה עם משפחתה לארצות הברית. היא משמשת חברת מועצה מאז 2021 ופעילה בולטת לקידום מעמדה של ישראל.
שבאייבה עיצבה שמלת ערב פשוטה ללא שרוולים שבצידה הימני מופיע דגל ישראל, ובחלקה העליון מעין צעיף אשר נתלה על כתפה השמאלית. שימוש בדגלים ואלמנטים ישראלים אינם דבר חדש: בשנת 1999 עיצבה גלית לוי למלכת היופי רנא רסלאן שמלה עם דגל ישראל במרכזה לתחרות מיס יוניברס, ובשנת 2017 היתה זו מירי רגב בתפקידה כשרת התרבות, שהפציעה על השטיח האדום בקאן לבושת שמלת ירושלים של זהב, בעיצובו של אביעד אריק הרמן.
2 צפייה בגלריה
מירי רגב בשמלת ירושלים על השטיח האדום של קאן 2017
מירי רגב בשמלת ירושלים על השטיח האדום של קאן 2017
מירי רגב בשמלת ירושלים על השטיח האדום של קאן 2017
(אלי סבתי)
הניסיון להביע הצהרות על השטיח האדום מובנות, בטח בעידן של פטריוטיזם לאומני, אך התוצאה העיצובית לרוב שטחית ונטולת עומק, מאחר והיא אינה מבוססת תהליך עיצובי, אלא רצון להציג אמירה חד משמעית. במקרה זה, השמלה הופכת לקנבס עבור האמירה בלבד.
מי שבחרה בדרך מקורית יותר להעברת מסר של תמיכה בימים אלו, היא גלית נדבורניק, אשתו של ראש הקהילה היהודית בפינלנד, ירון נדבורניק, שהגיעה השבוע לטקס קבלת פנים בארמון המלוכה לרגל יום העצמאות של פינלנד, לבושה שמלה לבנה ועליה שמות החטופים. את השמלה עיצבה מעצבת שמלות הערב בת-אל לינדסטרום החיה ופועלת בבירה הלסינקי. בעלה ירון הצטייד בדיסקית החטופים, ושניהם עשו שירות חשוב להעלאת המודעות של החטופים המוחזקים בידי חמאס.
גלית נדבורניק בשמלה עם שמות החטופים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button