מעצבת האופנה ויקטוריה בקהאם היא אחת המוערכות בתעשיית האופנה הבינלאומית בכלל והבריטית בפרט. הקולקציות בעלות השפה המינימליסטית שהיא מעצבת מאז השיקה את בית האופנה הנושא את שמה בשנת 2008 זוכות לביקורות חיוביות ולרשימה ארוכה של מפורסמות שאוהבות את הצלליות העדכניות שהיא משחררת עונה אחר עונה בשבועות האופנה. לאחרונה אף הגשימה חלום והציגה בשבוע האופנה של פריז. כמו תמיד, בשורה הראשונה ניתן היה לפגוש את משפחת בקהאם בהרכב מלא לצידה של אנה ווינטור, עורכת מגזין "ווג" אמריקה.
אלא שהמקרה של בקהאם (48) מצביע על פער בין יוקרה ודימוי לבין מכירות בפועל. אם הייתה מעצבת בתאגיד יוקרה גדול כמו Kering או LVMH היו מראים לה מזמן את הדרך החוצה, כפי שקרה למעצבים ששורת הרווח שהציגו הצטמצמה עונה אחר עונה – ע"ע אלסנדרו מיקלה, המנהל האמנותי של גוצ'י שפוטר לאחרונה מהמותג. מי שחשב שהצרות של בקהאם מסתכמות בידיעות הרכילות על המתח בינה לבין כלתה הטרייה ניקולה פלץ, צריך לדלג ממדורי הרכילות למדורי הכלכלה. לפי דיווחים שפורסמו אמש בתקשורת הבריטית, למותג "ויקטוריה בקהאם" יש חובות בגובה 66.3 מיליון ליש"ט (281.11 מיליון שקל).
בידיעה שפורסמה בצהובון "דה מירור", נכתב כי בשנת 2021 הפסיד המותג סכום של 5,887,036 ליש"ט, ירידה מ-8,581,944 ליש"ט ב-2020. לפי הידיעה, הדירקטורים בחברה, ביניהם ויקטוריה ובעלה דיוויד בקהאם, לא משכו דיבידנדים. מבקהאם לא נמסרה תגובה לדברים. בדצמבר 2021 פרסם גם יומון האופנה האמריקני WWD כי "ויקטוריה בקהאם אחזקות מצמצמת הפסדים, אך רואה ירידה מתונה במכירות בשנת 2020". למרות ההפסדים הגדולים, החברה של בקהאם (הכוללת קולקציות הלבשה, נעליים ואביזרים) הכפילה את רווחיה. בשנת 2020, שבה התפרצה הקורונה בעולם, הרוויח המותג 11.6 מיליון ליש"ט בהשוואה ל-4.5 מיליון ליש"ט בלבד ב-2019.
הידיעות על הפסדיו של המותג אינן חדשות. כבר לפני שש שנים דיווחנו על ההפסדים שרושם בית האופנה של בקהאם. במרץ 2016 פורסם ב"דיילי טלגרף" כי דיוויד בקהאם העביר ל-Victoria Beckham Limited סכום של 5.2 מיליון ליש"ט, כדי שהחברה לא תציג הפסד של 3.8 מיליון ליש"ט אלא רווח של 1.4 מיליון ליש"ט לפני מיסים. בינואר השנה פורסם דיווח דומה על שנת 2016, שבה הזרים לחברה 6.7 מיליון ליש"ט כדי למנוע דיווח על הפסדים בגובה של 4.6 מיליון ליש"ט. החשש הוא כי המותג ייתקל בקשיים בקבלת אשראי מבנקים וספקים אם יראה הפסדים.
כך או כך, אתמול פרסמה בקהאם בחשבון האינסטגרם שלה, המונה 30.5 מיליון עוקבים, תמונה משותפת עם פלץ שבה היא מברכת אותה ליום הולדתה. בין אם זה כדי להזים את השמועות על הדם הרע בין החותנת לכלתה או כדי לנהל את סדר היום התקשורתי על רקע הדיווחים על הפסדי המותג, לוויקטוריה בקהאם אין כל כוונה להפסיק לעצב והיא צפויה להציג את קולקציית סתיו-חורף 2023-24 בעיצובה באחד משבועות האופנה הבינלאומיים.