תומכת בעובדות שלה. נייקי

בעקבות ביטול "רו נגד וייד": מותגי האופנה מתגייסים למען העובדות שלהם

לאחר ביטול פסק הדין שאפשר הפלות בארה"ב, חברות האופנה הגדולות כמו נייקי, ליוויס וגאפ מודיעות כי ימשיכו לתמוך בעובדות שלהן: "לא משנה באיזה שלב נמצאים עובדינו בתכנון המשפחה שלהם - מכיסוי אמצעי מניעה והפלות, לתמיכה בהיריון ובניית משפחה דרך הטבות של פוריות, פונדקאות ואימוץ - אנחנו כאן כדי לתמוך בהחלטותיהם". ולמה המעצבים האמריקאים שותקים?

פורסם:
החלטת בית המשפט העליון בארצות הברית לביטול פסיקת "רו נגד וייד", מסעירה מאז יום שישי האחרון את אמריקה ואת העולם כולו. ניצחון השמרנים והרפובליקנים הוביל חברות מסחריות - בהן טסלה, נטפליקס, דיסני, סטארבקס ואחרות - להודיע על תמיכה בעובדות אשר ירצו לעבור הליך של הפלה מחוץ למדינה. זאת מאחר שהחלטת בית המשפט העליון החדשה, צפויה לאסור הפלות בכמחצית מ-50 המדינות, ויאלץ נשים המבקשות להפיל לבצע זאת במדינה שכנה, פעולה שצפויה להוביל לעלויות כספיות גבוהות. עכשיו מצטרפות גם מספר חברות אופנה אמריקניות גדולות, ביניהן ליווי׳ס, גאפ ונייקי, שהודיעו כי יסייעו כלכלית לעובדות אשר רוצות לעבור הפלה מחוץ למדינה. יחד עם זאת, חברות אופנה רבות, אמריקניות ובינלאומיות, כמו גם מעצבים ידועים, טרם פרסמו נייר עמדה בנושא.
בידיעה שפורסמה ביומון האופנה האמריקני WWD הודיעו חברות האופנה ליווי׳ס, גאפ ונייקי על המשך תמיכה בעובדות. ליוו׳יס, שהכריזה בעבר על הטבות לכיסוי עלויות הנסיעה כדי לבצע הפלה, הודיעה ביום שישי כי היא ממשיכה להיות מחויבת לעובדיה. "אנו עומדים בתוקף נגד כל פעולה שמפריעה לבריאותם ורווחתם של העובדים שלנו", אמרו בחברה. "מנהיגים עסקיים צריכים להשמיע את קולם ולפעול כדי להגן על בריאותם ורווחתם של העובדים". דברים דומים גם מסרה לורן הובארט, מנכ"לית חברת הספורט Dick’s. בהצהרה שפורסמה בלינקדאין, כתבה שהחברה תספק עד 4,000 דולר להוצאות נסיעה לעובדים.
4 צפייה בגלריה
גאפ
גאפ
ממשיכים לתמוך בעובדות. חברת גאפ
(gettyimages)
חברת נייקי הודיעה גם היא כי תכסה את הוצאות הנסיעות והלינה לעובדיה. "לא משנה באיזה שלב נמצאים עובדינו בתכנון המשפחה שלהם - מכיסוי אמצעי מניעה והפלות, לתמיכה בהיריון ובניית משפחה דרך הטבות של פוריות, פונדקאות ואימוץ - אנחנו כאן כדי לתמוך בהחלטותיהם", מסרו בחברה. "חשוב לנו לתמוך בעובדינו ללא קשר לשאלה אם, איך ומתי הם מחליטים להקים משפחה". תמיכה מלאה וכיסוי עלויות יקבלו גם עובדי חברת האופנה פטגוניה. "הטיפול בעובדים הוא מעבר לביטוח בריאות בסיסי, ולכן אנו נוקטים גישה הוליסטית יותר לכיסוי ותומכים בבריאות כללית שלכל אדם יש לה זכות", מסרה פטגוניה בהצהרה בלינקדאין. "זה אומר לתמוך בבחירות של העובדים לגבי ילדים".
יחד עם זאת, רוב מעצבי האופנה האמריקנים טרם מצאו את קולם, אולי כי השיקולים העסקיים גברו על המוסריים, מאחר שחלקם נשענים כלכלית על לקוחות רפובליקנים ושמרניים. אף אחד לא רוצה להכעיס, בטח בימים של אינפלציה ומיתון בפתח, את היד שמאכילה אותו. לא תמצאו, לפחות הבוקר, עמדה מסודרת בנושא אצל קלווין קליין, ראלף לורן, מייקל קורס ואחרים. גם עמוד האינסטגרם של המעצב מארק ג'ייקובס שומם מהודעות, למרות שמחר בערב צפויה למעצב תצוגת אופנה. אולי שם נזכה לראות תגובה שלו על המסלול. בין הבודדים שהגיבו עד כה היה מעצב האופנה קנת קול, שסיכם את הנושא בחשבון האינסטגרם שלו: "אני לא מאמין שאנחנו עדיין צריכים למחות נגד החרא הזה".
4 צפייה בגלריה
ליוויס
ליוויס
"אנו עומדים בתוקף נגד כל פעולה שמפריעה לבריאותם ורווחתם של העובדים שלנו". ליוויס
(gettyimages)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button