"אני באה מקריית ים הקטנטונת, מבית עם שבעה ילדים ומפרנס אחד. כל החיים הערצתי את התעשייה, ולא האמנתי שיום אחד אהיה חלק ממנה". חני אייזן

המאפרת הישראלית חני אייזן: "הוליווד היא סוג של מסכה. אני רואה את האמת שמאחוריה"

היא עברה ללוס אנג'לס לפני 18 שנה, אבל רק כשהתגרשה פצחה בקריירה. כעת היא עובדת עם מפורסמים כמו בילי אייליש ומשין גאן קלי, ומועמדת לראשונה לפרס אמי על איפור. ריאיון מיוחד

פורסם:
ברשימת המועמדים לטקס פרסי האמי, שיתקיים השנה ב-12 בספטמבר, מתנוסס גם שם עם צליל ישראלי מוכר: חני אייזן, המועמדת לפרס בקטגוריית איפור תקופתי/דמויות על העונה השנייה של סדרת הטלוויזיה "מסע בין כוכבים: פיקארד". את המועמדות היא חולקת עם ארבעה מאפרים נוספים בצוות הסדרה. זהו רגע שיא מרגש מבחינת אייזן, שאת צעדיה הראשונים בעולם האיפור החלה רק לפני כתשע שנים.
"הערתי את הילדים בצרחות", היא אומרת השבוע בריאיון מיוחד ל-ynet, "לא האמנתי שזה יקרה כל כך מהר. אני באה מקריית ים הקטנטונת, מבית עם שבעה ילדים ומפרנס אחד. כל החיים הערצתי את התעשייה, ולא האמנתי שיום אחד אהיה חלק ממנה".
למרות שאייזן (42) היא כיום שם חם מאוד בין יוצרי הקולנוע והסדרות בהוליווד, וכבר איפרה כוכבים נוצצים כמו בילי אייליש, סלינה גומז, שאקיל אוניל, סנופ דוג ומשין גאן קלי, אם להזכיר רק כמה – בארץ שמה מוכר רק למעטים. נכון, היא ישראלית, אבל הקריירה שלה כולה התחוללה בהוליווד בלבד. לפחות עד כה.
12 צפייה בגלריה
איפור פרוסטטיקות לתוכנית "מסע בין כוכבים: פיקארד", עונה שנייה
איפור פרוסטטיקות לתוכנית "מסע בין כוכבים: פיקארד", עונה שנייה
"לא האמנתי שזה יקרה כל כך מהר". איפור פרוסטטיקות לתוכנית "מסע בין כוכבים: פיקארד", עונה שנייה
(צילום: חני אייזן)

ללוס אנג'לס הגיעה אייזן לפני 18 שנה עם מי שהיה אז בעלה, המוזיקאי ארז אייזן מהרכב הטרנס הפסיכדלי והמוזיקה האלקטרונית אינפקטד משרום, שזכה למוניטין בינלאומי ואף דורג פעם כהרכב המוזיקה האלקטרונית התשיעי הטוב ביותר בעולם. אבל בעוד הקריירה שלו פרחה, היא נותרה בבית עם שני ילדים קטנים והייתה עקרת בית במשרה מלאה. רק לפני כעשר שנים, כשהחליטו להיפרד, נרשמה ללימודי איפור כי חיפשה עבודה יצירתית שתאפשר לה שעות עבודה גמישות שיסתדרו גם עם היותה אם לילדים. מאחר שתמיד ניחנה בכישרון ציור, המעבר לעולם האיפור היה לה קל וטבעי – במיוחד כשבחרה להתמחות לא רק באיפור יופי, אלא גם באפקטים מיוחדים באיפור.
ניצלנו את ההזדמנות כדי ללמוד עליה (וממנה) קצת יותר.
ההתחלה: "בכלל לא הייתה קלה. למדתי איפור רק בגיל 33 וזה ממש מאוחר לתעשייה כאן. עבדתי קשה בטירוף. לקחתי כל עבודה, בכל מחיר. ב-50 דולר ואפילו בחינם, רק כדי לצבור ניסיון וקשרים ולהצטרף לאיגוד של המאפרים כאן, כי כל ההפקות החשובות בטלוויזיה ובקולנוע הן דרך האיגוד. בשביל זה צריך לצבור המון ימי עבודה בשנה".
הנסיקה: "יומיים אחרי שהתקבלתי לאיגוד, כבר הייתי על הסט של 'מסע בין כוכבים: פיקארד', בעונה הראשונה עם פטריק סטיוארט. לא האמנתי שהדברים קורים לי. אני הילדונת, שפנטזה כל החיים על הוליווד. אחר כך קראו לי לעבוד בסדרה 'אימה אמריקאית' ומבחינתי זה היה לגעת בטופ של הטופ. לעבוד באותו חדר עם גדולי המאפרים שאני כל כך מעריצה. הרגשתי בעננים".
12 צפייה בגלריה
איפור לשחקנית אנדריאה לאנדו
איפור לשחקנית אנדריאה לאנדו
"איפור יופי צריך להיות מאוד נקי ומאוד מדויק". איפור לשחקנית אנדריאה לאנדו
(צילום: חני אייזן)

ההתמחות שלי: "גם באיפור יופי וגם באפקטים. אני מוסמכת בשתי מחלקות. לפעמים זה רק לשים פודרה ולפעמים זה לשים פרוסטטיקות, פציעות ודם – תלוי בתסריט".
העבודה עם בילי אייליש: "עשיתי איתה כבר שלושה פרויקטים. האחרון היה בהאלווין, בהופעה המיוחדת שלה 'הסיוט שלפני חג המולד'. היא הופיעה על רקע סרט הפנטזיה הנודע במופע משותף עם יוצר המוזיקה של הסרט, דני אלפמן. באותו מופע עשיתי לה גם איפור יופי וגם פרוסטטיקות. באיפור יופי בילי אוהבת לשים רק מעט מאוד. טוב, היא בכלל מהממת ולא דורשת הרבה עבודה".
12 צפייה בגלריה
איפור יופי ואפקטים לבילי אייליש להופעה של "הסיוט שלפני חג המולד"
איפור יופי ואפקטים לבילי אייליש להופעה של "הסיוט שלפני חג המולד"
"היא בכלל מהממת". איפור יופי ואפקטים לבילי אייליש להופעה של "הסיוט שלפני חג המולד"
(צילום: חני אייזן)

ההבדל בין איפור יופי לאפקטים: "איפור יופי צריך להיות מאוד נקי ומאוד מדויק. באיפור אפקטים הבדיחה היא תמיד שאם משהו לא הולך, אפשר לזרוק עוד קצת דם, כי ממילא אף אחד לא יראה. אני אוהבת את שניהם".
השמות הכי גדולים שאיתם עבדתי: "כששואלים אותי על שמות, תמיד יש לי בלאק-אאוט. אני גרועה בשמות. עבדתי עם סלינה גומז, סנופ דוג ובסרט 'הנשף', שכיכבו בו ניקול קידמן ומריל סטריפ. אבל לכוכבים הגדולים יש את המאפרת ומעצב השיער הצמודים שלהם. אף אחד אחר לא נוגע בהן. למריל יש אותה מאפרת כבר 30 או 40 שנה. אבל באחת הסצנות, כשהיה לה חם והיא חיפשה מאוורר ידני קטן – נתתי לה את שלי. כשרואים את הכוכבים הגדולים בחיים, תמיד מבינים למה הם סופר-סטארים".
12 צפייה בגלריה
מאחורי הקלעים בצילומים עם שאקיל אוניל
מאחורי הקלעים בצילומים עם שאקיל אוניל
"כששואלים אותי על שמות, תמיד יש לי בלאק-אאוט". אייזן מאחורי הקלעים בצילומים עם שאקיל אוניל
(צילום: חני אייזן)

הוליווד בשבילי: "היא סוג של מסכה. אני רואה את האמת שמאחורי הוליווד. את הנרקיסיזם, את האגו ואת חוסר הביטחון של אנשים. כולם בעצם בני אדם. זה די פוצץ לי את הבועה. אבל זה גם עושה טוב לדעת שכולנו בשר ודם, ושהכול בהישג יד. רק צריך לעבוד קשה. בשבילי, הוליווד זה כבר לא סיור באולפנים, זה בית. אני גרה קרוב לאולפני וורנר בעיר שנקראת ברבנק".
הרגע הכי טוב שלי: "כשהודיעו לי על המועמדות לפרס האמי. זה משהו שהיה בשאיפות שלי, אבל לא האמנתי שיקרה כל כך מהר. פתאום התקשרו גם מוויקיפדיה לברר עליי פרטים כדי לכתוב עליי ערך. אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה, עם פרסום ובלי פרסום. אני כאן בשביל העשייה".
הרגע הכי רע שלי: "היו שניים. כשהתחלתי את לימודי האיפור והייתי צריכה להתרגל לעובדה שאני פחות בבית עם הילדים. זה היה מאוד קשה להתמודד עם השינויים איתם, גם עם הגירושים וגם עם ההיעדרות שלי מהבית. גם אין לי משפחה פה ואין סבתא שתעזור. וכמובן, כשהתחילה הקורונה ולא הייתה עבודה. זה היה מאוד קשה".
12 צפייה בגלריה
איפור גוף ויופי לתערוכת האיפור הבינלאומית IMATS
איפור גוף ויופי לתערוכת האיפור הבינלאומית IMATS
"המשפחה בארץ מאוד תומכת ומבינה". איפור גוף ויופי לתערוכת האיפור הבינלאומית IMATS
(צילום: חני אייזן)

המרוץ לחיים: "אף פעם לא נגמר פה. בהתחלה עבדתי על מכסת השעות כתנאי קבלה לאיגוד המאפרים. עכשיו אני רודפת אחרי מכסת השעות לפנסיה".
הגעגועים לישראל: "לא ביקרתי בישראל כבר כמה שנים, מאז חופשת חג המולד לפני הקורונה. למזלי, המשפחה בארץ מאוד תומכת ומבינה. המשפחה שלי היא גם המעריצה מספר 1 שלי".
טעויות האיפור הכי שכיחות: "יש הרבה. נשים לא יודעות לבחור את גוון המייק-אפ שנכון להן וגם מורחות אותו רק על הפנים ולא ממשיכות אותו לצוואר – ואז זה נראה כמו מסכה. אפילו מאפרים מקצועיים לא תמיד ממשיכים את המריחה של המייק-אפ לכיוון הצוואר. טעות נוספת היא לבוא למאפר עם תמונה של קים קרדשיאן או לא משנה מי, ולבקש בדיוק אותו איפור. אבל לא הכול מתאים לכל אחת. צריך להתאים את המראה לסוג הפנים. אני גם לא אוהבת שעורכים תמונות ואיפור בצילומים. גם מאפרים בישראל עושים את זה. אני מעדיפה להעלות תמונות עם טיפונת פגמים ולדעת את האמת, מאשר תמונה מרוטשת שנראית מיליון דולר וזה לא אנושי בכלל. יוצא שהיכולות של המאפר לא תואמות בכלל לתמונה, ואז זה יוצר סוג של אכזבה. הייתי מאוד רוצה שמאפרים ישראלים יתחילו להאמין ביכולות שלהם ולא בפילטרים ובפוטושופ. עוד משהו שחורה לי זה כששמים שימר על הקצה של האף. זו טעות קשה, כי זה עושה בדיוק ההפך. זה מבטל את כל הקונטור, כי אור מגדיל וחושך מקטין. אז כל ההצללה שעשית לא עוברת, כי כולם מסתכלים על האור שמגדיל את האף. זו טעות מאוד נפוצה. עושים את זה גם בטלוויזיה. בכלל, יש הבדל בין איפור לסטילס ואיפור לטלוויזיה. במצלמת וידיאו בטלוויזיה השימר נראה כמו זיעה, כי זה מחזיר אור ברמה מטורפת".
12 צפייה בגלריה
איפור גלאם לצילומים
איפור גלאם לצילומים
"לא למתוח את העין כשמורחים אייליינר, כי אז הוא יוצא עקום". איפור גלאם לצילומים
(צילום: חני אייזן)

הטיפים המנצחים שלי: "לא למתוח את העין כשמורחים אייליינר, כי אז הוא יוצא עקום. את צריכה לאפר את הפנים שלך כשהן נינוחות, ועם עיניים פקוחות לרווחה. חוץ מזה, קונסילר הוא החבר הכי טוב שלך לתיקונים. אפשר לתקן איתו הכול: אייליינר מזוגזג, שפתון שגלש מהקווים. הוא מתקן הכול תוך שנייה".
סגנון האיפור שהכי המזוהה איתי: "איפור טבעי, No makeup makeup. זה גם הכי קשה להשגה, כי כאילו אין לך בכלל איפור אבל את עדיין נראית רעננה ולא מג'ויפת מכל הלילה. הסוד להשגת המראה הטבעי הוא לאפר רק לפי צרכי העור. אם יש עור יפה, לא צריך הרבה שכבות של מייק-אפ, לא צריך שפכטל של איפור. רק למרוח נקודתית איפה שצריך. עודף איפור עושה בדיוק ההפך. במיוחד עכשיו בעידן ה-HD".
12 צפייה בגלריה
איפור לסדרה "אימה אמריקאית", עונה 10
איפור לסדרה "אימה אמריקאית", עונה 10
"מבחינתי זה היה לגעת בטופ של הטופ". איפור לסדרה "אימה אמריקאית", עונה 10
(צילום: חני אייזן)

מוצרי האיפור האהובים עליי ביותר: "המייק-אפ לומינוס סילק של ארמאני הוא הטוב ביותר. הצלליות הכי טובות הן של נטשה דנונה ושל שאנל. אני מתה על הצלליות של שאנל. האייליינר שאני הכי ממליצה עליו הוא של inglot. זה מותג רומני, שמוכרים גם בישראל. יש להם אייליינר ג'ל שחור שלא זז. המסקרה של דיור בקסטייג' מהממת. היא עושה ריסים מפה עד החלל. אני גם מאוד אוהבת את השפתונים של ארמאני ואת הפודרה של Black Opal. זו פודרה חסרת צבע לספיגת שומן. היא מתאימה לכל גווני העור. אני צריכה לעבוד עם מוצרים שיחזיקו מעמד 16 שעות רצוף. אני מנסה הכול על עצמי. בתור אישה עם עור שומני, אני נושא טוב לניסוי וטעיה".
פריט האיפור האחד שלי לאי בודד: "הטוש אקלה של סן לורן. הוא גם מכסה וגם עושה הארות מעולות. הייתי לוקחת אותו איתי לאי בודד, עם אפשרות לאספקה שוטפת לכל החיים. וכמובן, קרם לחות טוב. כי מה יעזור לשים איפור, אם העור שלך מתפרק?"
12 צפייה בגלריה
איפור אפקטים לזמר משין גאן קלי לקליפ Daywalker
איפור אפקטים לזמר משין גאן קלי לקליפ Daywalker
"אני רואה את הנרקיסיזם, את האגו ואת חוסר הביטחון". איפור אפקטים למשין גאן קלי בקליפ Daywalker
(צילום: חני אייזן)

אישה אף פעם לא לבושה עד הסוף בלי: "גבות מסודרות! את יכולה להיות מאופרת פיקס, אבל אם לא עשית גבות או לא איפרת אותן, זה ייראה כאילו עשית חצי עבודה".
החלום שלי הוא לאפר את: "גל גדות, כי מי לא חולמת לאפר את וונדר וומן המהממת. חוץ מזה, בכל פעם שאני עובדת עם ישראלים, אני מרגישה בבית. הייתי שמחה לעבוד גם בהפקות ישראליות. אם יש מישהו שמגיע לכאן, בבקשה – קחו אותי בחשבון. אני גם מאוד רוצה לעבוד באיזה סרט מארוול ענק, כמו 'ספיידרמן', כי אני חולת מארוול".
12 צפייה בגלריה
איפור גלאם וקרחת מזויפת לרקדנית
איפור גלאם וקרחת מזויפת לרקדנית
איפור גלאם וקרחת מזויפת לרקדנית
(צילום: חני אייזן)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button