שלושה חודשים לאחר מותו ממחלת הסרטן בגיל 41 של מעצב האופנה וירג'יל אבלו, המנהל האמנותי של המותג Off/White ושל קו הגברים של לואי ויטון, ונראה כי תעשיית האופנה לא מפסיקה לבצע מחוות להנצחת שמו. גילוי מצבה מתמשך. לאחר תצוגת האופנה לגברים של לואי ויטון, שנערכה בחודש ינואר והייתה האחרונה בעיצובו של אבלו, אמש (שני) נפתח שבוע האופנה לנשים בפריז בתצוגה עמוסת דוגמניות-על וסלבריטאים על המסלול ובשורה הראשונה, להצגת הקולקציה האחרונה בעיצובו למותג Off/White שייסד אבלו לפני עשור בדיוק.
על המסלול צעדו דוגמניות-על ותיקות וצעירות, נשים וגברים, וסרינה וויליאמס אחת. הטניסאית האמריקנית צעדה בהופעה נדירה לצד סופר-מודלס משנות ה-90 כמו הלנה כריסטנסן, נעמי קמפבל, אמבר ולטה וסינדי קרופורד (56) שדגמנה לצד בתה קאיה גרבר (20). בתצוגה הופיעו גם חברותיו הטובות של אבלו, ביניהן קנדל ג'נר, ג'ואן סמולס, בלה וג'יג'י חדיד, וקרלי קלוס, שמאז נישואיה בשנת 2018 ממעטת להופיע על המסלולים.
בניגוד להתייחסות ללחימה המתמשכת באוקראינה יום קודם לכן בתצוגה של ג'ורג'יו ארמאני – הפעם רעם התותחים נשאר מחוץ למסלול. בין האורחים שהצטופפו בשורה הראשונה אפשר היה לפגוש את הזוג המדובר של הרגע, ריהאנה ו-ASAP רוקי, לצד לוקה סבאת', קרלה ברוני ופארל וויליאמס, שקטעים מריאיון שערך עם אבלו פתחו את התצוגה. עוד ברשימת האורחים: האדריכל פיטר מרינו ומעצבי האופנה ג'ונתן אנדרסון, מרסלו בורלון ואוליבייה רוסטאן. כולם הגיעו לחלוק כבוד אחרון לאבלו, ויש סיכוי טוב שימשיכו לרשום נוכחות לאורך כל שבוע האופנה בפריז שיסתיים רק ביום שלישי הבא.
על המסלול נרשמו כל הטריקים והקודים העיצוביים של המעצב המנוח: מתיקי אוברסייז בדוגמת פסים של שחור ולבן עם לוגו האיקס של המותג, ציטוטים במירכאות כפולות ומכופלות, כמו הכיתוב Little Black Dress על שמלת מיני שחורה שלבשה קנדל ג'נר, ואיך לא, חצאיות טול בגזרת קומות המזוהות יותר מכל עם המעצב ג'יאמבטיסטה ואלי – למרות שרק בשבוע שעבר האשים המעצב הישראלי דילן פריאנטי את המעצבת ליהי הוד כי העתיקה ממנו חצאית דומה שנלבשה על ידי לוסי איוב בטלוויזיה.
התצוגה אמש סימנה את סופה של תקופה, אך זו אינה שירת הברבור של Off/White. "האתוס של אוף ווייט אינו רק בגדים", אמר אבלו בריאיון לפני שנתיים, "ההשראה והמוטיבציה שלי הם יותר ברמה האנושית". בראיון לאתר "ביזנס אוף פאשן" חשפו אתמול קברניטי המותג מבית תאגיד היוקרה LVMH כי בכוונתם להמשיך את חזונו העיצובי של אבלו, וכי הם מאמינים בצמיחתו כמותג המגלגל מיליארדי דולרים, שיכלול בעתיד גם קולקציית בגדי ערב בתפירת עילית (ללא הכרזה עליה כהוט קוטור) וכניסה לתחום הטיפוח. עם זאת, טרם ידוע מי ימלא את מקומו כמנהל האמנותי של בית האופנה.