מעצב האופנה והסטייליסט מעוז דהאן הגיע לגיל שאפשר להתחיל: סוויט סיקסטין. בעידן של ציוני דרך עגולים וסגירת עשורים, דהאן, שהקים בשנת 2008 את מותג האופנה "נובוריש דוג", מציין החורף 16 שנה להקמתו. מה שהחל כמותג אנדרדוג מתחת לרדאר עם בגדים בסגנון ספורטיבי וחנות ברחוב גאולה בתל אביב, פרץ בתחילת העשור הקודם עם מותג בגדי קז'ואל לגברים (ובהמשך לנשים), לרבות השתתפות בשבוע האופנה של תל אביב, שם עבד דהאן בתחילת דרכו כמנהל חדר ההלבשה מאחורי הקלעים. על לוגו המותג הוטבעה תמונותו של "כתם" - כלב הפיטבול המעורב שלו.
לצד כובעו כמעצב, הפך דהאן לסטייליסט מבוקש בזכות סטיילינג צבעוני ופרוע שרקח לצמד הכי אקסטרווגנטי בישראל: סטטיק ובן אל. מדי שבוע יצר דהן מערכות לבוש צבעוניות, מופרכות לפרקים, אותן לבשו השניים בהופעות ובתוכניות טלוויזיה. אחד המראות הבלתי נשכחים היו כנפיים ענקיות שהתקין לבן אל תבורי בתוכנית הגמר של "הכוכב הבא" ב-2019.
לאורך כל התקופה שבה עבדו יחד, השתדל להפריד בין "נובוריש דוג" ל"מעוז דהאן", ד״ר ג'קיל ומיסטר הייד. "תמיד השתדלתי לשמור על הפרדה עיצובית בין מה שיצרתי עבורם לבין הבגדים של המותג", הוא מספר השבוע. "הסטיילינג עם סטטיק ובן אל סינדל אותי כסטייליסט וכמעצב כי הייתי בפוקוס רק עליהם. העבודה היתה סופר אינטנסיבית ולא היה לי פנאי לעבוד עם אחרים. אבל אני מאוד שמח על ההזדמנות הזאת. אני חושב שהתווינו דרך בעולם הפופ הישראלי, ובעקבותינו הלכו גם זמרים אחרים כמו איתי לוי, יונתן מרגי וסטפן".
יחסי העבודה שלו עם סטטיק הופסקו לפני כשנתיים וחצי. עם בן אל הקשר המקצועי נמשך, והוא חתום על הסטיילינג לאלבום החדש (סינגל ראשון יצא בשבוע שעבר) לצד בת זוגו של תבורי, דני לוי, שידועה בעולם כסטייליסטית הצמודה של קים קרדשיאן. "העבודה עם דני מדהימה. זה ניחוח חדש בשבילי, כי אני לא רגיל לעבוד עם אנשים נוספים על הסט", הוא אומר על תהליך העבודה איתה. "היא בת הזוג של בן אל וגם חברה שלי, כך שמאוד חשוב לי שהכול ייעשה בהרמוניה. היא נתנה דגשים, אני הקשבתי. אין פה מניירות. בכל זאת, היא חתומה כסטייליסטית על הדבר הגדול ביותר: קים קרדשיאן".
האם משהו בסגנון הלבוש של תבורי צפוי להשתנות?
״בגדול, היינו רוצים לשנות כיוון למקום בוגר ופחות תיאטרלי. אבל זה עדיין ישראל, ונעשה את זה בזהירות״.
קולקציית סתיו-חורף 2023-24 בעיצובו ממשיכה את הסגנון העיצובי של המותג: פריטי לבוש יומיומיים שנותנים מענה לקהל בוגר, שלושים ומעלה, כזה שהתבגר יחד איתו לאורך הדרך. את כולה נדרש לתפור מחדש, כיוון שעד היום ייצר את הקולקציה, כמו מעצבים ומותגים אחרים, בעזה. עם תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר, נותק הקשר עם המתפרות מעבר לגבול, ודהאן נדרש לייצר אותה מחדש. כמו כן, לראשונה הוא משיק העונה קולקציית פריטי ג'ינס לנשים ולגברים ולצידה תושק באביב קולקציית בגדי ערב המותאמת לחתנים.
איפה אנחנו תופסים אותך עכשיו?
"בשואו רום והסטודיו של 'נובוריש דוג', שבו אני פוגש לקוחות אישית, שזה הדבר שאני הכי אוהב. את חנות הרחוב שהיתה לי בתל אביב סגרתי, כי הבנתי שאם אתה לא בוטיק 'מולטי ברנד', קשה להחזיק חנות של מעצב יחיד".
מה צפויים הלקוחות למצוא בקולקציה החדשה?
"לראשונה במותג עיצבתי קולקציית מכנסי ג'ינס במספר גזרות ושטיפות. אומר בצניעות, הג׳ינסים שלי הם מספר 1. הם מצטרפים לקולקציית קז'ואל לגברים (ולנשים) עם מבחר של חולצות וסריגים קלאסיים, חולצות בדוגמה משובצת, סווטשירטים עם שם המותג ותאריך ההשקה : 2008".
מן הסתם, הקולקציה עוצבה לפני המלחמה. האם, לדעתך, היא תואמת את המצב?
"בהיבטים מסוימים, הקולקציה צנועה ומכונסת".
האם נעשו התאמות מחודשות לקולקציה בעקבות המלחמה?
"תכננתי להשיק החורף מהדורת פרימיום ראשונה של בגדי ערב תחת השם 'מעוז דהאן' עם חליפות מחויטות ומעילי טרנץ' ברמה גבוהה של תפירה ובדים יוקרתיים. ההשקה נדחתה ואני מקווה מאוד שנוכל להציג את הקולקציה בחודש מאי".
פריט מפתח בקולקציה:
״דגם מכנסי הג'ינס PHARRELL TAYLORED CUT מקולקציית הדנים הראשונה של המותג".
האם, לדעתך, המלחמה תשפיע על הקולקציה הבאה בעיצובך?
"מניח שכן. יהיו בה עיצובים ראוותניים פחות וצנועים יותר, בגדים פונקציונאליים ועניניים. אין עדיין מקום לשמחה".
כולם קוראים עכשיו לקנות כחול-לבן. איזה מעצבים או מותגים ישראלים אתה אוהב במיוחד?
"תמיד יצרתי כחול-לבן ואני רואה בזה חשיבות עליונה. אני מעריך את מייסדי תחום אופנת הגברים בישראל: דורון אשכנזי ודוד ששון".
מידות: חולצות, XXXL-XS; מכנסיים וג'ינסים, 48-36.
מחירים: חולצות וסווטשירטים, 720-115 שקל; מכנסיים וג'ינסים, 850-279 שקל; קולקציית חתנים, 6,000-1,500 שקל.