בשנה האחרונה נדמה כי הסטייליסטים הצמודים של הכוכבות בילו שעות ארוכות בארכיוני הבגדים של בתי האופנה, יותר מאשר בשואו-רום המציג את הקולקציות החדשות. בחירה בשמלות וינטג' לאירועים מתוקשרים אינה מגמה חדשה, אך היא בלטה והתחזקה על השטיח האדום לאורך 2024.
שתי המצטרפות האחרונות לטרנד הן ריהאנה, שהגיעה מוקדם יותר החודש לטקס פרסי האופנה הבריטיים בשמלת חלוק פרוותית מקו ההוט קוטור של כריסטיאן לקרואה לעונת סתיו-חורף 2002-03; והשחקנית ניקול קידמן, שהזניקה את עונת הטקסים בתחילת החודש, לבושה שמלת וינטג' פרחונית של דולצ'ה & גבאנה משנת 1998 בטקס פרסי גותהם לקולנוע עצמאי.
לאורך השנה האחרונה כמעט שלא היה אירוע שטיח אדום אחד ללא שמלת וינטג' מתוקשרת. בטקס גלובוס הזהב בחודש ינואר, הופיעה השחקנית אל פנינג בשמלת סטרפלס רומנטית בצבע שנהב בהיר עם פפיון במרכז החזה, שעוצבה על ידי פייר בלמן בשנת 1960. שמלה שלו מקולקציית אביב-קיץ 1990 (אז בעיצובו של הרווה פייר) נלבשה על ידי קלייר דיינס לטקס האמי, ובטקס הגראמי שנערך בפברואר הייתה זו הזמרת מיילי סיירוס שבחרה בשמלה כסופה של בוב מאקי מסתיו-חורף 2002-03 להופעתה על הבמה.
מה הופך פריט לבוש לווינטג'? הגיל. פריטי וינטג' זוכים לתו תקן כשמלאו להם לפחות 20 שנה. במילים אחרות, פריט יכול להיחשב וינטג' אם נוצר בשנת 2004 או לפניה. אלו אינם חייבים להיות פריטים של מותגי-על או מעצבים, אלא גם בגדים שנשמרו היטב. תחת ההגדרה של "יד-שנייה" חוסים פריטי לבוש ואביזרים שנוצרו ב-20 השנים האחרונות, בעוד בגדי "רטרו" הם בגדים חדשים בסגנון עתיק, כמו קולקציה חדשה של מנגו או פראדה בהשראת שנות ה-70. מחירי שמלות ערב של מעצבים שנשתמרו, יכולים להאמיר לסכומים גבוהים.
אחד הצמדים החתומים על המגמה לאורך 2024 הם השחקנית זנדאיה והסטייליסט לואו רואץ', שהרכיבו יחד אינספור הופעות בלתי נשכחות על השטיח האדום – הרבה בזכות בחירה מושכלת של פריטי עבר אייקוניים. במהלך סיבוב הפרמיירות הבינלאומי לסרט "חולית 2", לבשה זנדאיה מערכת לבוש מתכתית חושפת ישבן מקולקציית ההוט קוטור לסתיו-חורף 1995-96 בעיצוב מנפרד טיירי מוגלר, בעוד לפרמיירה בסיאול, בירת קוריאה הדרומית, בחרה במערכת לבוש בת שני חלקים בסגנון עתידני מקולקציית סתיו-חורף 1999-2000 של ז'יבנשי בעיצוב אלכסנדר מקווין.
לערב הגאלה של מוזיאון המטרופוליטן בחודש שעבר היא כבר התייצבה על השטיח האדום בשמלה שחורה ודרמטית – גם היא של ז'יבנשי, הפעם בעיצוב ג'ון גליאנו לעונת אביב-קיץ 1996. מי שהלכה בעקבותיה בבחירה של פריטי לבוש מפורסמים מהעבר שקשה להישאר אדיש אליהם, הייתה השחקנית אניה טיילור-ג'וי, שבפרמיירה האוסטרלית לסרט "פיוריוסה: מסאגת מקס הזועם", לבשה שמלת דוקרנים מוזהבת של פאקו רבאן מקולקציית ההוט קוטור לאביב-קיץ 1996, עם ניטים ארוכים היוצאים מתוך השמלה ומקישוט הראש התואם.
"אירועי שטיח אדום הם זירה תחרותית בהיבטים רבים, בטח כשזה מגיע לאופנה", מסבירה מומחית הווינטג' אורנה שאול מבוטיק Verde בתל אביב. "יש לחץ רב על הכוכבות להפתיע בטקסים האלה, והבחירה בשמלת וינטג' מצביעה על כמה גורמים: הבגד עצמו אוצר בתוכו היסטוריה וחיים קודמים, ייחודיות ומודעות סביבתית שמסמלת את הכוכבות כדמויות ערכיות, לצד געגוע לעולם שלא יחזור. יתרה מזאת, שמלת וינטג' היא בחירה שמעניקה לך סוג של שלווה ושקט, כי היא כבר קיבלה 'אישור'. הנצחיות של הבגד מוכיחה את עצמה".
אחת השאלות המעניינות בבחירה של שמלת וינטג' היא סוגיית הבידול והמקוריות. כוכבת שבוחרת בשמלת וינטג' מייחדת את עצמה מההיצע העונתי של מעצבי שמלות הערב ובתי האופנה בזמן נתון, אולם צריך לזכור שהשמלות האלו כבר הוצגו בעבר. כלומר, העיצוב שלהן אינו בהכרח הדבר המפתיע בהופעתן, אלא עצם הבחירה של זנדאיה, ניקול קידמן, אל פנינג או הדוגמנית קאיה גרבר לעטות על עצמן פריט לבוש ותיק ולהפיח בו חיים חדשים, תוך שהן מטעינות אותו באנרגיה של 2024.