אווה מנדז בקמפיין סתיו-חורף 2024-25 של סטלה מקרטני

הפרווה חוזרת לתעשיית האופנה? סטלה מקרטני במסר חד-משמעי

בזמן שבארץ ובעולם מופיעים סימנים לשובה של הפרווה האמיתית אל הבגדים, מעצבת האופנה האקטיביסטית מקבילה בין חיות לדוגמניות בקמפיין החדש שלה במטרה להעלות מודעות לנזקי החומרים מן החי

פורסם:
בעונות האחרונות אפשר לזהות את חזרתה של הפרווה האמיתית אל תעשיית האופנה, לצד העורות האקזוטיים שמעולם לא יצאו ממנה, ע"ע תיקי הקרוקודיל מדגם בירקין של חברת הרמס הזוכים לפופולריות. לראיה, בתצוגת הגמר של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר הקיץ, הציגו בוגרים ספורים פריטים עשויים פרווה אמיתית, שנותרו מתחת לרדאר התקשורתי.
"הפרווה חוזרת. וזה בעייתי" הייתה הכותרת של "ווג ביזנס" בפברואר השנה. "לאחר שנים של ירידה בשימוש בפרווה בעקבות הפגנות – הפרווה נמצאת בכל מקום בעונה הזו", ציינו בכתבה. "בין אם היא אמיתית או מלאכותית, היא מעוררת דאגות בנוגע להתחייבויות האופנה לקיימות".
4 צפייה בגלריה
אווה מנדז בקמפיין סתיו-חורף 2024-25 של סטלה מקרטני
אווה מנדז בקמפיין סתיו-חורף 2024-25 של סטלה מקרטני
אווה מנדז בקמפיין סתיו-חורף 2024-25 של סטלה מקרטני
(צילום: איתן ג'יימס גרין, באדיבות המותג)

הדיון בלגיטימיות של שימוש בפרווה אמיתית הוא תלוי תרבות, מצב כלכלי, טרנדים אופנתיים. כעת קיים דור מעצבים צעיר שלא גדל על מאבקים ציבוריים של ארגונים כמו PETA למען זכויות בעלי חיים, שהובילו לשינוי גדול בעולם האופנה ולהפסקת השימוש בחומרים מן החי. בעשור האחרון הצטרפו למאבק בתי יוקרה גדולים כמו ורסאצ'ה, פראדה, מייקל קורס, גוצ'י ואחרים, שהודיעו על הפסקת השימוש בפרווה לטובת תחליפים מלאכותיים, לרוב אקולוגיים יותר.
4 צפייה בגלריה
אווה מנדז בקמפיין סתיו-חורף 2024-25 של סטלה מקרטני
אווה מנדז בקמפיין סתיו-חורף 2024-25 של סטלה מקרטני
אווה מנדז בקמפיין סתיו-חורף 2024-25 של סטלה מקרטני
(צילום: איתן ג'יימס גרין, באדיבות המותג)

קמפיין סתיו-חורף 2024-25 של מעצבת האופנה סטלה מקרטני נכנס אל תוך הוואקום הזה במסר חד-משמעי: It's About Fucking Time, שבו קוראת המעצבת האקטיביסטית לזכויות בעלי חיים ואופנה בת-קיימא, להגברת האחריות הסביבתית של חברות האופנה. מקורו של הסלוגן בגופייה לבנה שלבשה מקרטני ב-1999 לאירוע כניסתו של אביה, פול מקרטני, להיכל התהילה של הרוקנרול. כיום, הופך הסלוגן לסמל עולמי של התנגדות, המופיע בכרזות רחוב ספונטניות והפגנות מתוכננות בשיתוף עם ארגונים כמו PETA.
(סטלה מקרטני והגופייה הלבנה ב-1999)

בתמונות בכיכובן של השחקנית אווה מנדז והמוזיקאית העולה ריי (הזוכה הגדולה של טקס פרסי הבריט השנה) מופיעות השתיים בבגדים ואביזרים המדמים פרווה ועור אקזוטי, כשבתמונה הצמודה מופיעות חיות כמו דוב קוטב, סוס שחור, קרוקודיל. הקבלה זו מדגישה את ההסברה המתמשכת של המותג נגד שימוש במוצרים מן החי ומבקשת להדגיש את ההשפעות הסביבתיות החמורות של חומרים כמו עור פרה – שלפי דיווחים טביעת הרגל האקולוגית שלו גבוהה משמעותית בהשוואה לחלופות, כמעט פי עשר מהאלטרנטיבות המבוססות על צמחים ופי שש מאלו הסינתטיות.
4 צפייה בגלריה
ריי בקמפיין סתיו-חורף 2024-25 של סטלה מקרטני
ריי בקמפיין סתיו-חורף 2024-25 של סטלה מקרטני
ריי בקמפיין סתיו-חורף 2024-25 של סטלה מקרטני
(צילום: איתן ג'יימס גרין, באדיבות המותג)

עוד ציינו במותג כי סטלה מקרטני בחרה לעבוד עם מנדז בשל היותה קול בולט במאבקים חברתיים. היא תומכת במהגרים, נשים וילדים, לצד יוזמותיה העסקיות למען מטרות חיוביות, ביניהן היותה פרזנטורית של מותג המים נטול בקבוקי הפלסטיק FloeWater, שעשוי פחיות אלומיניום הניתנות למחזור מלא. ריי, לעומת זאת, מייצגת קול למאבקים בתעשיית המוזיקה, פמיניזם ומשבר האקלים, במיוחד בהשפעה הרבה שלו על נשים ממוצא אתני, הן בתקשורת והן דרך שירים כמו Environmental Anxiety ו-Mother Nature.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button