סמנכ"ל השיווק שגיב גלעם מקבל את הפרס

הסטארט אפ הישראלי זכה בפרס עיצוב עולמי: "התעקשנו על הישראליות שלנו"

מותג משקפי השמש 32°N של Deep Optics המקומיים, זכה בפרס "עיצוב המוצר" של המגזין המקוון Dezeen בלונדון. "ישראל זה הרבה דברים ואנחנו גאים בערכים שלנו", אמר מנכ"ל החברה יריב חדד ל-ynet. "סביב האירוע אתמול התגנבו לנו מחשבות לראש על מה שקורה בשבועות האחרונים בין אנגליה לישראל במישור הציבורי, ושאולי זה עלול להשפיע, אבל השופטים בתחרות היו מכל העולם"

פורסם:
אמש (ג'), נערך בלונדון בפעם החמישית טקס פרסי העיצוב של המגזין המקוון Dezeen, שמאז היווסדו בשנת 2006 נחשב לתנ"ך של עולם העיצוב הבינלאומי ולמכתיב מגמות וסימון מותגים פורצי דרך. בתת הקטגוריה "עיצוב מוצרי צריכה וחפצים לבישים" בקטגוריית "עיצוב המוצר", קטף את המקום הראשון הסטארט אפ הישראלי Deep Optics עם מותג משקפי השמש 32°N - שילוב בין טכנולוגיה חדשנית לעיצוב קלאסי "מייד אין איזראל". בנימוקי השופטים נכתב כי המוצר הוא שילוב בין "טכנולוגיה מהפכנית ופיתוח מרגש לבעלי לקות ראייה", וציינו כי הוא בעל "פוטנציאל גדול להמשך פיתוח".
מאז הקמתו בשנת 2011, פועל הסטארט אפ הישראלי בפיתוח טכנולוגיה חדשנית לעדשות משקפיים, שיכולות לשנות את תכונותיהן האופטיות ולהחליף בין מצבי הראייה השונים לקרוב ולרחוק - בהסטת אצבע על מוט המשקפיים. במילים אחרות, הן מאפשרות למשתמש אדפטציה של המשקפיים לצרכיו, ויכולות לעבור בלחיצת כפתור ממצב של משקפי שמש למשקפי ראייה מבלי הצורך להחליף משקפיים. המשקפיים מיוצרים משכבות של נוזל גבישי (Liquid Crystal) - חומר בעל תכונות אופטיות, שיכול להשתנות על-ידי הפעלה של מתח חשמלי נמוך.
6 צפייה בגלריה
סטארט אפ ישראלי Deep Optics מותג משקפי השמש 32°N
סטארט אפ ישראלי Deep Optics מותג משקפי השמש 32°N
זכייה שאינה מובנית מאליה בימים אלו. מותג משקפי השמש 32°N
(צילום: מאיר כהן)
לפני כשנתיים השיקה החברה את 32°N - דגם המשקפיים הראשון והיחיד עד כה: משקפי שמש המרפררים לדגם הוייפרר הקלאסי של ריי באן עם עדשות בעלות הגנת UV מורחבת. בניגוד לחברות טכנולוגיה שמוכרות את הפיתוח שלהן לחברות עיצוב, כאן יצר הסטארט אפ חיבור לא מובן מאליו בין השניים, כשהוא אמון על הפיתוח והעיצוב יחד. לא פלא, שאחד המשקיעים הראשונים במוצר הייתה חברת לוקסאוטיקה האיטלקית (יצרנית המשקפיים של מותגים כמו ריי באן, שאנל, פראדה, ולנטינו ואחרים), שהייתה שותפה בתהליך העיצוב ואף יצרה את הדגמים הראשונים של המשקפיים (וכיום גם על יצור חלק מהעדשות), שמיוצרים כיום במפעל בצפון הארץ.
32°N הוא לא רק שם הדגם הראשון אלא גם שם המותג של החברה. שמו מציין את קו הרוחב של תל אביב, עיר שהיא מותג בפני עצמה. בפוסט שפרסם שלשום ברשת החברתית לינקדין, כתב יריב חדד, מנכ"ל החברה ומייסד שותף, שהקים אותה יחד עם סער וילף וד"ר יואב ידין: "זמנים משוגעים כאן בדיפ אופטיקס. חלקנו במילואים, אחרים מתכוננים להשתתף מחר בתחרות העיצוב של דזין". הבוקר הוא אומר על הזכייה ל- ynet: "האתגר הכי גדול בתקופה הזאת - שנמשכת חודשיים ומרגישה כמו שנתיים - זה להצליח לחיות חיים רגילים בתקופה הלא נורמלית הזו".
6 צפייה בגלריה
יריב חדד
יריב חדד
מנכ"ל החברה ומייסד שותף, יריב חדד
(צילום: נועה זני)
זכייתו של מותג ישראלי בפרס עיצוב בימים אלו אינה דבר מובן מאליו כשדעת הקהל בעולם מרגישה כמו סופת חול בעיניים. "אני זוכר שלקראת ההשקה של המותג לפני שנתיים, נפגשנו עם משרד יחסי ציבור בינלאומי שהציע לנו לא להחצין את הישראליות שלנו יותר מדי, מאחר ועלולים לייצר לנו ברשתות החברתיות 'שיט סטורם' ובכל זאת התעקשנו על הישראליות שלנו", מוסיף חדד. "ישראל זה הרבה דברים ואנחנו גאים בערכים שלנו. סביב האירוע אתמול התגנבו לנו מחשבות לראש על מה שקורה בשבועות האחרונים בין אנגליה לישראל במישור הציבורי, ושאולי זה עלול להשפיע, אבל השופטים בתחרות היו מכל העולם". את הפרס אמש קיבל בשם החברה סמנכ"ל השיווק שגיב גלעם, שמוביל גם את חטיבת הקריאייטיב של החברה.
בעידן שבו טכנולוגיה וחדשנות הן היוקרה החדשה - מאחר וחיקויים של גוצ׳י ושאנל אפשר למצוא ברחוב יפו בירושלים או קינג ג'ורג' בתל אביב - המשקפיים של 32°N מציעות שילוב בין השניים. נכון להיום משווק המותג דגם אחד בארבעה צבעים שנמכרים אונליין בארצות הברית בלבד במחיר 849 דולר ובקרוב תפתח החנות למדינות נוספות. כמו כן, בינואר הבא תשיק החברה דגם נוסף ובעתיד מתוכננים לצאת לייצור מספר דגמים נוספים, לרבות חטיבה של משקפי ראיה. "לאורך כל תהליך הפיתוח האתגר עם המוצר היה איך לארוז טכנולוגיה שפותחה במשך שנים למוצר שנראה 'רגיל'", אומר חדד. "אין בו עיצוב אקזוטי, להפך, העיצוב קלאסי מאוד. אני מניח שזה גם מה שקסם לחבר השופטים".
6 צפייה בגלריה
סטארט אפ ישראלי Deep Optics מותג משקפי השמש 32°N
סטארט אפ ישראלי Deep Optics מותג משקפי השמש 32°N
יכולות לעבור בלחיצת כפתור ממצב של משקפי שמש למשקפי ראייה מבלי הצורך להחליף משקפיים
(צילום: מאיר כהן)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button