בלה חדיד בקמפיין SL 72 של אדידס

אטימות: בלה חדיד היא הפנים של קולקציית הרטרו של אדידס לאולימפיאדת מינכן

הדוגמנית המפורסמת, שידועה באמירותיה האנטי-ישראליות, עומדת בראש קמפיין למותג הספורט הגרמני. הקולקציה נוצרה בהשראת דגם שהוצג לראשונה במשחקים האולימפיים ב-1972, שבהם נרצחו 11 ספורטאים ישראלים 

פורסם:
האם אין גבול לציניות? מותג הספורט והאופנה אדידס השיק השבוע קמפיין רטרו חדש בכיכובה של הדוגמנית בלה חדיד. על פניו, אלה עסקים כרגיל – מותג אופנה מפורסם בוחר דוגמנית מפורסמת לייצג אותו. עם זאת, לקראת המשחקים האולימפיים שייפתחו ביום שישי הבא בפריז, בחרו במותג הגרמני להשיק מחדש את דגם הנעליים SL 72 שהוצג לראשונה באולימפיאדת מינכן בשנת 1972, שבה נרצחו 11 ספורטאים ישראלים במתקפה של ארגון הטרור הפלסטיני "ספטמבר השחור".

חדיד, בתו של איל הנדל"ן הפלסטיני מוחמד חדיד והדוגמנית ההולנדית יולנדה חדיד, ידועה כבעלת דעות פרו-פלסטיניות. מאז טבח ה-7 באוקטובר, היא פרסמה ברשתות החברתיות פייק-ניוז על מלחמת ישראל-חמאס עם אמירות אנטי-ישראליות. הארגון Stop Antisemitism פרסם הלילה באינסטגרם ובטוויטר הודעה שבה הוא מאשים את חברת אדידס בשפל חדש. "עם השורשים הנאציים של אדידס ותמיכתם בקניה ווסט למרות האנטישמיות שלו, מה אדידס מנסה להוכיח?" נכתב בהודעה שפרסם.
הפוסט של ארגון ארגון Stop Antisemitism

טבח 11 הספורטאים הישראלים על אדמת מינכן בספטמבר 1972 הוא כתם שחור על המשחקים האולימפיים. הבחירה של אדידס להשיק מחדש דגם נעליים המזוהה עם אולימפיאדת הדמים ההיא, כשבצילומים מככבת דווקא חדיד, בשנה שבה טבח נוראי בוצע על ידי חמאס בישראל – מעידה על אטימות. לראיה, בימים אלו נערך שב"כ במבצע חסר תקדים לשמירת ביטחון המשלחת הישראלית באולימפיאדת פריז.
בניגוד לקמפיינים שפורסמו מוקדם יותר השנה ונחשדו כבעלי אופי פוליטי וסימבולי ביחס למלחמה אך צולמו לפני ה-7 באוקטובר, הקמפיין הנוכחי צולם לאחרונה. כך שלאדידס אין ולא יכול להיות הסבר הגיוני מלבד חוסר רגישות בהחלטה לצלם את חדיד בהקשר של אולימפיאדה שבה נטבחו 11 הספורטאים והמאמנים הישראלים.
2 צפייה בגלריה
בלה חדיד בפסטיבל קאן, 2022
בלה חדיד בפסטיבל קאן, 2022
גם מעריציה הפרו-פלסטינים לא מרוצים. בלה חדיד
(צילום: Getty Images)

ברשתות החברתיות קראו להחרים את אדידס בעקבות הקמפיין בכיכובה של חדיד, תוך אזכור העבר הנאצי של החברה. מייסדי אדידס, האחים אדולף ורודולף דסלר, היו חברים במפלגה הנאצית ויצרו תחמושת במפעל הנעליים שלהם במהלך מלחמת העולם השנייה. לפי מידע שהגיע ל-ynet, הקמפיין בהשתתפות חדיד לא יעלה בארץ. במקומו מתכננים באדידס ישראל לצלם את הפרזנטוריות המקומיות נועה קירל ואנה זק לקולקציה המדוברת.
באופן אירוני, הקריאות לחרם מגיעות גם ממעריציה הפרו-פלסטינים של חדיד, אשר לטענתם אדידס היא חברה ציונית התומכת ב"רצח עם" לכאורה שמבצעת ישראל בעזה. במרץ השנה פורסם בתקשורת כי אדידס תרמה 150 מיליון דולר לארגוני צדקה הנלחמים באנטישמיות ובגזענות, כמו הליגה נגד השמצה, ממכירות הנעליים של קניה ווסט, שאיתו הקימה החברה את קו הנעליים הפופולרי Yeezy.
מאדידס ישראל לא נמסרה תגובה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button