ב-8 באוקטובר 2023, יום לאחר הטבח, תכננו המעצבות אילת הרמל ואפרת לוין ממותג האופנה Alef Alef להשיק את קו הבייסיק החדש שלהן, a2, המציע פריטים נינוחים בטווח מחירים נגיש יותר. ההשקה התאיידה, אולם הקו החדש הגיע לחנויות בשקט ללא הודעות לתקשורת, עם פריטי בייסיק יפים במחירים הוגנים: חולצות פסים עם שרוולים ארוכים ב-190 שקל, בגד גוף בגזרת מעטפת ב-220 שקל, מכנסי ג'רזי נשפכים ב-360 שקל.
המותג שנוסד לפני 18 שנה ונקרא ע"ש האותיות הראשונות בשמות הפרטיים שלהן, שומר על יציבות ושפה עיצובית שהתבגרה יחד איתן. טווח המחירים ההוגן הוא רק בונוס עבור מי שמחפשת עיצוב ישראלי מקורי בלי לפשוט רגל. "המטרה הייתה להנגיש ולהרחיב את מנעד המחירים של המותג", אומרת לוין. "הבנו שלצד פריטים חדשים, יש דרישה לפריטי בייסיק ו'ריפיטים' לפריטי עבר. אין סיבה שחולצה שאהבת מלפני כמה עונות לא תשוב ותהיה חלק מהרפרטואר שלנו".
כשהן נשאלות כיצד התפתחה השפה שלהן לאורך השנים, מספרות השתיים כי הזמן שעבר חידד את הסגנון העיצובי, שמטרתו אחת: חיפוש אחר גזרות ובדים שיאפשרו חוויית לבישה נעימה. "הרבה מותגים הלכו למקום הזה בזמן הקורונה, אבל אצלנו זה היה מהיום הראשון", מוסיפה לוין. "זה מתקשר לבגדים 'אמיתיים', כאלה שאת לובשת כל הזמן, לכל מקום".
העונה בחרו במותג ללהק שתי דוגמניות, לירז מסילתי שבסוף שנות ה-40 לחייה לצד דוגמנית צעירה ואנונימית. האם זו פנייה לקהל הוותיק שלהן לצד פנייה ללקוחות חדשות? "הלקוחות שלנו התבגרו יחד איתנו, וצריך גם להתייחס לזה", אומרת הרמל. "אני נמצאת לא מעט בחנות ופוגשת את הלקוחות. אני מגלה מגוון רחב של נשים, שאני רוצה לשקף גם ביום הצילומים שלנו. זה עושה לנו שירות טוב מול הלקוחות".
"הצילומים משקפים את הגיוון של הלקוחות שלנו", מחזקת לוין. "השנה הוספנו מידה נוספת, XL, ובהמשך גם נצלם דוגמנית במידות גדולות. כעסק קטן זה לא פשוט להרחיב את טווח המידות, אבל שינינו את האסטרטגיה כדי שנוכל להגיע למידות נוספות. יחד זה משקף תמונה שלמה ואותנטית. עם הגיל, יש בעיניי יותר ויותר נשים ואנשים יפים, פשוט כי נפתחתי ליותר סוגי יופי. אני מרגישה שהקמפיין הקטן שלנו מדבר את זה".
איפה אנחנו תופסים אתכן עכשיו?
"אפרת בסטודיו ואני בבית, שהוא קרוב לחנות בבזל, בה אני נמצאת כמה פעמים בשבוע", אומרת הרמל.
מה צפויות הלקוחות למצוא בקולקציה החדשה?
הרמל: "הקולקציה רחבה מאוד ואפשר למצוא בה גזרות מכנסיים אהובות כמו מכנסי 'סטפנו' שמגיעים בשני סוגי בדים שונים, המונחים בצורה שונה על הגוף ונותנים ערך אחר. החורף יש גם מבחר גדול של ז'קטים, והחזרנו את קטגוריית הג'ינס שהשקנו לראשונה לפני מספר שנים".
עד כמה חשוב לכן שהקולקציה תתכתב עם טרנדים עונתיים?
לוין: "אנחנו לא רשת מסחרית גדולה שצריכה להיות טרנדית, אז יש לנו את הפריבילגיה לבחור מה אנחנו אוהבות מהטרנדים. אנחנו הלקוחות הראשונות של המותג, אז אם אנחנו מתחברות לטרנד, הוא יופיע, ואם לא – אז לא".
כיצד המלחמה השפיעה על קולקציית סתיו-חורף 24-25 בעיצובכן?
לוין: "בשבועיים הראשונים של המלחמה לא תפקדתי, עד שאילת הוציאה אותי מהבית בחזרה לסטודיו. זאת תחושה קשה לנהל עסק בזמן מלחמה, בטח עסק קטן שברמה הארגונית חווה טלטלה גדולה. ביום אחד אתה עובר מ-100 אחוז עבודה ל-10 אחוז. יום אחד אתה סוגר את החנות, למחרת פותח, יש עובדים, אין עובדים. נדרשנו בכל יום להמציא את עצמנו מחדש באופן ההתקשרות מול הלקוחות, וללמוד לתפקד בגמישות גדולה מאוד".
הרמל: "הקורונה, דרך ההפיכה המשטרית ועד המלחמה בשנה האחרונה, הקרינו רבות על עסקים קטנים, בטח בתל אביב, שחיה את ההפגנות בצורה משמעותית בשנתיים האחרונות. מאז ה-7 באוקטובר ניסינו להבין איך להמשיך מכאן. זה טלטל אותנו ברמה הרגשית והמקצועית, ולקח לנו זמן להבין לאן לנתב את כל התחושות שלנו. ברמה העיצובית לא השתנה הרבה, אבל כן הרגשנו צורך להמשיך לבנות את הקהילה סביבנו, ולהזמין לקוחות לסטודיו לאירועי סטיילינג והרצאות. אם בקורונה התרחקנו – עכשיו אנחנו מתקרבות".
פריט מפתח בקולקציה:
הרמל: "ללא ספק – הז'קטים, שמאוד נהנינו מתהליך העיצוב שלהם. אחד הז'קטים הבולטים הוא ז'קט בסגנון צבאי שהשקנו בשנה שעברה, והיה מהפריטים הנמכרים ביותר. לפעמים אתה יכול לעצב דברים בלי קשר למצב, ופתאום הם מקבלים מטען אחר".
לוין: "יש העונה מגוון רחב של ז'קטים: מג'ינס, מקווילט, ז'קט מחויט במראה משוחרר ללא בטנה בצבעי סלמון ובורגונדי, הצבע הטרנדי של העונה".
כולם קוראים עכשיו לתמוך באופנה מקומית. איזה מעצבים או מותגים ישראלים אתן מעריכות במיוחד?
הרמל: "בתחילת המלחמה היה ערך חזק מאוד של לקנות כחול-לבן. זה נחלש עם הזמן, אבל המודעות נותרה ואנחנו רואות זאת בשיחה עם הלקוחות. יש יוצרים מדהימים בארץ, ואנחנו מתבאסות מכל עסק שלא מחזיק מעמד. אנחנו אוהבות הרבה מהמעצבים שפועלים כאן, ואנחנו ביחסים טובים עם רוב המעצבים בני דורנו, ביניהם מעצבות המותג אונ'נאנוקו, אילה עשהאל ונועה שדה הורוביץ, הולילנד, רותם גור-גלבוע מוואס, ואת החברים שלנו מבזל, אתא ומעיין פז".
מידות: 44-36. חלק מהדגמים מגיעים גם במידה 46.
מחירים: חולצות וגופיות, 450-160 שקל; מכנסיים, 440-150 שקל; ז'קטים ומעילים, 740-420 שקל; שמלות וחצאיות, 590-290 שקל.
להשיג באתר ובחנות המותג, אשתורי הפרחי 9, מתחם בזל, תל אביב. כמו כן, ניתן להגיע לסטודיו, ניצנה 15, מתחם נגה, יפו, בימים ד'-ה', 16:00-11:00, ובימי ו', 14:00-10:00.