מסמר נוסף בארון הקבורה של השיח על גיוון בתעשיית האופנה ננעץ בתצוגה של המותג הגרמני Namilia בשבוע האופנה בברלין, שהסתיים בסוף השבוע. לאחר שבמהלך העשור האחרון חזינו בשיח ער על ליהוק דוגמניות במידות גוף נדיבות לצד דמויות נוספות שהודרו מהשיח המרכזי באופנה, בשנתיים האחרונות אנו רואים כי תעשיית האופנה חוזרת למודל היופי הבלבדי שניהל אותה: דוגמניות בהירות ומבנה גוף רזה.
רגע אחד שהופיע על המסלול של נמיליה עורר מחדש את הביקורת על הגיוון הנעלם, כשדוגמנית לבושה בגופייה לבנה עם הכיתוב I ♥ Ozempic צעדה בהתרסה על המסלול. מאחורי הכיתוב הזה מופיע מסר בעייתי: עשו הכול כדי להשיג מחדש את המראה הרזה, חזרה אל מידה אפס שהייתה פופולרית בעשור הראשון של שנות האלפיים.
גם אם מדובר במהלך אירוני ומודע לעצמו, לא כולם אימצו את המסר הזה בשתי ידיים. בתגובה לפוסט באינסטגרם שפרסם המותג, תהו חלק גדול מהעוקבות והעוקבים על המסר של בית האופנה, המבקש לעודד, לכאורה, שימוש בתרופה כפתרון מהיר לשם ירידה במשקל תוך התעלמות מתופעות לוואי כמו בחילות, הקאות, סחרחורת ועייפות. אוזמפיק היא זריקה המשמשת במקור לטיפול בסוכרת, שיכולה להוביל גם לירידה במשקל (על אף שבישראל הורה לאחרונה משרד הבריאות להפסיק את השימוש בה לטיפול בהשמנת יתר).
"המותג שלכם טוען שהוא הופך את כללי הפטריארכיה, ואז משבח תרופה שמשמשת להרזיה כדי לעמוד בסטריאוטיפים הגמוניים, כלומר פטריארכיה טהורה", כתבה אחת העוקבות.
"זו אלימות באמצעות העברת מסרים של דיאטה", הוסיפה אחרת, "מקווה שלעולם לא תזדקקו לסוג זה של תרופות מכל סיבה שהיא. לא מגניב".
"האם אתם מקדמים 'פמיניזם' באמצעות כדורים שאנשים נדרשים לקחת לדברים אחרים ומשתמשים בהם כדי לרדת במשקל?", הגיבה נוספת. לצידן, הופיעו גם תגובות שלא התרגשו מהפרובוקציה: "אני ברצינות לא מבינה מדוע כולם כועסים על האוזמפיק. זו בבירור בדיחה על הוליווד ומעמדם של סלבריטאים".
לטובת קולקציית אביב-קיץ 2025 בעיצובם, יצרו המעצבים נאן לי ואמיליה פפול – שפועלים יחד מאז 2015 תחת שם המותג נמיליה – שיתוף פעולה עם חברת האופנה אד הארדי, שהייתה פופולרית בקרב מפורסמות ומפורסמים בתחילת העשור הראשון של שנות האלפיים. בימים אלו עושה החברה קאמבק בזכות צעירים מדור ה-Z שגילו אותה מחדש. במותג הגרמני הסבירו כי שיתוף הפעולה "חוקר את מחזור החיים של התהילה ואת תרבות הפופ של שנות האלפיים ותחילת שנות ה-2010, עשור שמוגדר על ידי צילומי פפראצי ורכילות צהובה חסרת רחמים והשפעתה התרבותית עלינו כיום. להיות מפורסם, עם כל הזוהר וההרס של זה, יכול להרגיש כל כך בר השגה בימינו".
קשה לומר כי במותג הצליחו להציף שאלות מורכבות על תרבות הפופ, תהילה ותעשיית האופנה בעידן ה-Y2K. להפך, נראה כי המותג הצטרף באיחור למגמה. הקולקציה הורכבה מהדפסים של אד הארדי לצד כיתובים "שערורייתיים" כמו "יפה מדי לגמילה", "המלאכית הקטנה של אבא", "תהילה הורגת" ו"ג'אנקי של אופנה", שנכתבו על חולצות וגופיות באבני קריסטל – בדומה לחולצות המקוריות של אד הארדי מאותה תקופה, כמו גם מותגים נוספים שפעלו באותן שנים.