בשנה החולפת יצא בית האופנה הצרפתי פייר קרדן לסיבוב עולמי במדינות שונות תחת התמה "להביא את העולם של מחר לרחובות של היום". המסע, שנפתח לציון יום הולדתו המאה של המעצב שהלך לעולמו בדצמבר 2020, צפוי להגיע לישראל בחודש יוני השנה, כך נודע לערוץ האופנה של ynet. במסגרת האירוע תתקיים בישראל תצוגת אופנה מדגמיו האייקוניים של קרדן, לצד תחרות אופנה שבה ישתתפו סטודנטים משלוש המחלקות הגדולות לאופנה בישראל: שנקר, בצלאל ו-ויצו חיפה. הפרס לזוכה במקום הראשון הוא התמחות של שלושה חודשים בבית האופנה של קרדן בפריז, כולל תשלום הוצאות הנסיעה והשהות בעיר האורות.
לטובת האירוע הגיעה לאחרונה לישראל משלחת מבית האופנה הפריזאי, שנפגשה עם ראשי המחלקות לאופנה – אילן בז'ה משנקר, שלי סתת קומבור מבצלאל ורחל גץ סלומון מוויצו חיפה – כך אישרו השלושה בשיחה איתנו. במחלקה לאופנה בשנקר, לדוגמה, מספר ראש המחלקה אילן בז'ה כי נציגי פייר קרדן התרגשו לגלות בארכיון דגמים אייקוניים של המעצב, אשר היה ממבשרי האופנה הפוטוריסטית בשנות ה-60 לצד מעצבים כמו אנדרה קוראז' ורודי גרנריך.
את החיבור לקהל הישראלי יצרו ויקי הבורסי וויקטוריה קס-פינקלשטיין מחברת ייבוא האופנה "דוכס", יבואניות בגדי הגברים של פייר קרדן לישראל. "המטרה היא לתמוך בסטודנטים לאופנה ולנטוע בהם את החזון של קרדן המנוח, ולהנגיש את השפה האמנותית שלו לצעירים", אומרת הבורסי. הסטודנטים נדרשים ליצור סקיצה מקורית בהשראת ערכיו של קרדן וסרטון וידיאו קצר שמדגים את הפרויקט. מתוך המתמודדים יעלו לגמר התחרות עשרה בוגרים משלוש המחלקות, שבחירתם תיעשה על ידי נציגי המחלקות במוסדות הלימוד בשיתוף בית האופנה. אלו יזכו לכיתת אמן בישראל עם מעצבי בית האופנה, שבמהלכה יקבלו משימת עיצוב. הזוכה במקום הראשון יוכרז בתצוגת האופנה.
טרם נקבע תאריך סופי ולוקיישן לתצוגה המתוכננת בחודש יוני, שתהיה השנייה של קרדן בישראל. ב-9 בנובמבר 1966 הציג קרדן תצוגת אופנה חדשנית בהיכל הספר במוזיאון ישראל בירושלים. זו הייתה תצוגת האופנה הראשונה של מעצב עלית בישראל, כחלק מחגיגות פתיחת המוזיאון המחודש בירושלים, וכמחווה של המעצב למוזיאון ישראל ולמבנה היכל הספר הייחודי שבמרכזו. תצוגה נוספת של קרדן התקיימה ביום למחרת במלון דן בתל אביב, כערב תרומה לארגון ויצ"ו ישראל.
בביקורו בישראל הציג המעצב פריטים מתוך קולקציית אביב-קיץ 1967, חלקם עוצבו מאריגים של חברת משכית. "הוא היה אז מעצב בשיא תהילתו. עצם העובדה שבחר לבוא לישראל, ריגשה אותי", סיפרה לנו לפני כמה שנים עיתונאית האופנה לשעבר יהודית חנוך. "זו הייתה הפעם הראשונה שבה זכינו בישראל לתצוגת אופנה בסדר גודל כזה. הבגדים של קרדן היו ארכיטקטוניים, והבחירה להציגם לצדו של היכל הספר הייתה מדהימה". אם 57 שנה לאחר אותה התצוגה ישוב קרדן למוזיאון הירושלמי, תהיה זו סגירת מעגל נהדרת.
בתקשורת המקומית התרשמו אז פחות מהמעצב הצעיר ופורץ הדרך, שילוב בין פרובינציאליות לפוריטניות. "גברים צעירים, צרים וארוכים, בשיער ארוך וצבוע, מהלכים-מרקדים באיזה טראנס מגוחך, כדי להפגין תלבושות", כתבה עפרה אליגון ב"ידיעות אחרונות" את ביקורתה המושחזת. "בגדים הם עסק רציני. לוקח קרדן זה ומטלטל אותך טלטלה גדולה. הוא עושה אותך לבן התקופה. בבגדים שלי יכול אדם לקום ולצווח: עצור עולם, אני רוצה לרדת בתחנה הקרובה לירח, ליופיטר, למרס, או סתם לטייל בשדות האינסוף ואף מעבר להם".