תאמ;לק לי: ג'ניפר לופז היא אימפריית בידור של אישה אחת – זמרת, רקדנית, שחקנית, מעצבת, מפיקה וסמל סקס שלא יוצא מהאופנה. היא עשתה שירים שהיו להיטים, סרטים שהיו ממש גרועים, ובין לבין היא עשתה שמות במדורי הרכילות.
למרות הרזומה המקצועי העשיר, בתקופה האחרונה מתייחסים אליה יותר מכל בתואר הלא מחמיא "האקסית של בן אפלק". כך, תוך שנה אחת היא הספיקה להפוך מסמל לכוחה של אהבה שמצאה את עצמה מחדש (וגם עשתה על זה סרט) לקורבן של פרידה עצובה המלווה בשלל האשמות הדדיות.
וזה עוד כלום לעומת האקס הקודם, פי דידי – האיש שהוא, לכאורה, הטורף המיני הכי שפל של תקופתנו. אז עכשיו היא יכולה לצרף לרשימת התכונות שהפכו אותה למותג, גם את "לא יודעת לבחור בני זוג".
לופז בת ה-55 היא כבר מזמן לא "ג'ני מהבלוק". אפשר להניח שגם היא בעצמה מתקשה לזכור את השורשים בשכונה הקשוחה בניו יורק. היא הפכה לאישה עשירה ומצליחה מאוד, שחיה את החלום האמריקאי האולטימטיבי מצופה ביהלומים ונעולה בלובוטן.
ופתאום, נדמה שכל הצרות התיישבו עליה בתורות: סיבוב ההופעות המתוכנן שלה בוטל, האלבום האחרון לא הצליח להתרומם, הסרט בכיכובה "אטלס" הוגדר כ"פיהוקון", והרשתות החברתיות התהפכו עליה. מאשימים אותה בגירושים, מפקפקים באותנטיות שלה, אומרים שהיא מתנשאת.
השנה האחרונה הוכיחה לה, ולנו, שאגדות הן אגדות אבל החיים האמיתיים הם סיפור אחר שאין לו שום קשר ל"ואז הם חיו באושר ועושר". לפחות – וקשה להחליט אם זה מנחם או דווקא שובר לב – את השנה המתרסקת שלה העבירה לופז כשהיא זוהרת ואופנתית. כנראה שאין יפה כשמלת נקמה.
איך היא מתלבשת? ללופז יש סגנון שמשלב, לרוב בהצלחה, את השורשים מהברונקס עם הזוהר ההוליוודי שהגיע עם ההצלחה והכסף הגדול. כל אלה מתוחזקים על ידי סטייליסטים של הביוקר, מעוצבים ומבוצעים על ידי הגדולים שבבתי האופנה העולמיים, ונצמדים להפליא אל גוף שלא יודע להזדקן, בטן חטובה, עיני איילה ולהט לטיני.
לופז תמיד הייתה אישה שהשאירה חותם על עולם האופנה. לא בכדי, ההופעה שלה משנת 2000 בבגד שזכה לכינוי "מחשוף עם שמלה" של ורסאצ'ה, הייתה ההשראה ליצירת מנוע חיפוש התמונות של גוגל.
האופן שבו היא מתלבשת בשנה האחרונה סביב הפרידה, מגמד אפילו את מסע הניצחון האופנתי שהוביל את ירח הדבש של "בניפר" בפריז. אז, לפני כשנתיים, כשהיה נדמה כי מדובר בירח דבש שיימשך לנצח, הציגה לופז גרדרובה עילאית ומאוהבת שקיבלה חיזוק מכל השמות החזקים בתעשייה – אלכסנדר מקווין, דיור, זוהיר מוראד ואוסקר דה לה רנטה, ראלף לורן, גוצ'י, אלי סאאב ודולצ'ה אנד גבאנה. רשימה מרשימה שהתייצבה לצידה מחדש גם בשנת הפרידה. אותם שמות, אותם מחירים, מחשופים יותר גדולים (כי בכל זאת, הסטטוס החדש מחייב).
ובמחשופים היא מבינה. אין מישהי ששולטת כמוה בדרכים השונות להצגת הגוף – מחשוף צידי, מחשוף תחתון, מחשוף גב ומחשוף עליון. מאיפה שלא מסתכלים, לופז מעולם לא נראתה חטובה יותר והנקמה מעולם לא הוגשה חמה יותר.
לאותה קטגוריה נכנסים גם צילומי הקמפיין שלה למותג ההלבשה התחתונה אינטימיסימי, שפורסמו מעט לפני ההודעה הרשמית על הפרידה, וגם השמלה הכסופה והסופר-חושפנית של תמרה ראלף שאותה הציגה לופז הקיץ בפסטיבל הסרטים של טורונטו.
לקינוח, בריאיון אינטימי וסדרת צילומים שומטת לסתות בגיליון הסתיו של מגזין "אינטרוויו", היא הודתה שהפרידה הזו שברה אותה, שלא כך היא דמיינה את הקיץ האחרון, ואז היא לבשה נמר, עלתה על השער, ונראתה כמו הנכדה של עצמה. בין אם מדובר בנפלאות הפוטושופ או הגנטיקה, התמונות צעקו בקול גדול: "תאכל את הלב, בן".
עתידות: הקריירה קצת תקועה – אין הופעות, אין הקלטות, ועוד מעט יגיעו ריקושטים מאוחרים של פרשת פי דידי. כך שהאופק המקצועי לא נראה כרגע מאוד מבטיח. מצד שני, מדובר באישה קשוחה שכבר הצליחה לבעוט את עצמה בחזרה לפסגה ממקומות נמוכים.
במישור הזוגי – למרות ההבטחות על שינה באלכסון מכאן והלאה, לופז היא לא מאלה שנשארות לבד לאורך זמן, ושמועות עקשניות כבר מדביקות לה לאחרונה רומן עם המאבטח שלה. בהתחשב בניסיון העבר, קשה להאמין שזה יהיה הסוף הטוב שלה.
מחיאות כפיים או מטח עגבניות? מחיאות כפיים, והרבה. אומנם לפעמים היא מתרסקת לתהומות אופנתיים של "יותר מדי", "פחות מדי" וטעם רע, אבל היא תמיד מרתקת, ומסע בגדי הפרידה סיפק את כמה מההופעות הכי לוהטות שהיו לה אי פעם.