לורה בלג'מן כאדר בפסטיבל קאן. "לא נאפשר לעולם לשכוח אתכם!"

בשמלה צהובה עם תמונות החטופים: האמירה של ניצולת נובה בפסטיבל קאן

לורה בלג'מן כאדר, שניצלה מהטבח במסיבה ברעים ב-7 באוקטובר, הגיעה לשטיח האדום של פסטיבל הקולנוע בלבוש שנועד למשוך את תשומת הלב העולמית למצוקה המתמשכת של החטופים בעזה 

פורסם:
לאחר ערב פתיחה נטול התייחסויות פוליטיות – השטיח האדום של פסטיבל קאן נצבע בצהוב בהקרנת הסרט "פיוריוסה: סאגת מקס הזועם". לורה בלג'מן כאדר, שניצלה מהטבח במסיבה ברעים, עלתה הערב (רביעי) על השטיח האדום בפסטיבל קאן לבושה שמלה צהובה שעליה תמונותיהם של חלק מהחטופים המוחזקים בעזה, ביניהם ירדן ביבס, לירי אלבג ושני חבריה הטובים: אלקנה בוחבוט ואליה כהן.
על השמלה תלתה סרט שחור עם הכיתוב Bring Them Home. אל בלג'מן כאדר התלוותה הלן אשאש, שלבשה מעין כפתן לבן שעליו סרטים צהובים. בפוסט שפרסמה ברשתות החברתיות, כתבה בלג'מן כאדר: "זה לא היה קל, אבל בעזרת אנשים מדהימים הצלחנו! לא נאפשר לעולם לשכוח אתכם!!! החזירו אותם הביתה!!!" בנוסף הודתה לקולקטיב ה-7 באוקטובר, ארגון הפועל בצרפת להעלאת המודעות לשחרור החטופים.
3 צפייה בגלריה
לורה בלג'מן כאדר בפסטיבל קאן, 2024
לורה בלג'מן כאדר בפסטיבל קאן, 2024
"יש הרבה אנשים טובים מאחורי הקלעים". לורה בלג'מן כאדר
(צילום: EPA/GUILLAUME HORCAJUELO)
"אני מסתובבת כבר מספר חודשים באירופה, ויחד עם קולקטיב ה-7 באוקטובר החלטנו לפעול הערב בקאן", אומרת בלג'מן כאדר ל-ynet הערב. "המון אנשים השתתפו בעיצוב השמלה ובסיוע לקבלת כרטיסים לטקס. קיבלתי אותם דרך גורם שמבקש להישאר מאחורי הקלעים ולא מעוניין להיות מעורב במה שמכנים כאן 'פרובוקציה'. יש הרבה אנשים טובים מאחורי הקלעים".
בלג'מן כאדר מספרת כי אנשי הפסטיבל לא אפשרו לה לצעוד על השטיח האדום כיתר הכוכבות שהגיעו וחלק מהאורחים, אך כן אפשרו לה לעלות לאולם דרך המדרגות המפורסמות ולהצטלם שם. לדבריה, באולם היא זכתה לתמיכה וברכות מאורחים רבים. "לא היו תגובות לא טובות", הוסיפה. "היה לנו מאוד חשוב שתהיה נציגות לקריאה לשחרור החטופים, בטח בשנה שבה גם אין ייצוג מספק לקולנוע הישראלי".
3 צפייה בגלריה
לורה בלג'מן כאדר בפסטיבל קאן, 2024
לורה בלג'מן כאדר בפסטיבל קאן, 2024
"לא היו תגובות לא טובות". על השטיח האדום בפסטיבל קאן
(צילום: REUTERS/Clodagh Kilcoyne)
בלג'מן כאדר ניצלה מהטבח שאירע במסיבה ברעים ב-7 באוקטובר. היא, בעלה וכמה חברים מצאו מקלט בקראוון שלהם, שבו שהו במשך שש שעות. "לא הייתי אמורה להיות בחיים כרגע. חמאס עשה כל שביכולתו להרוג אותי", אמרה אז בריאיון לחדשות 13.
מאז ניצלה מהטבח, היא פועלת בנושאי הסברה וכן ביקרה בפרלמנט האירופאי בבריסל, שם פגשה גם דיפלומטים זרים, מספרת את סיפורה האישי שוב ושוב. בנוסף, לפני כחודשיים פרסמה בלג'מן כאדר את הספר "להאמין בחיים", שבו חשפה את סיפורי הזוועה של אותו יום.
"אני מכירה היטב את דרום הארץ וידעתי שביער הענק שבו אנחנו נמצאים, אין מקומות מסתור. גם הבנו בבירור שאנחנו לא יכולים לקחת את הרכב, כי בכל מקום היו מחבלים על הכביש", סיפרה במרץ בריאיון ל-France Info. "כשנכנסנו להסתתר בקראוון, עדיין לא היו סביבנו מחבלים. שמענו יריות מרחוק, ושתיים-שלוש דקות אחר כך שמענו את המחבלים יורדים, צועקים 'אללה אכבר' ומתחילים לירות. יכולנו לשמוע אנשים צורחים ונופלים על הקרקע".
את הריאיון חתמה בתקווה להחזרת החטופים שנמצאים בשבי חמאס כבר שבעה חודשים. "עצוב לי על כך שחבריי עדיין מוחזקים כבני ערובה בעזה ושהמלחמה עדיין נמשכת", אמרה.
הלילה, כשיצאה מהקרנת הסרט "פיוריוסה: סאגת מקס הזועם" בכיכובה של אניה טיילור-ג'וי, הרגישה שהיא חווה מחדש את ה-7 באוקטובר. "זה לא סרט לצפות בו אחרי החוויה הקשה שעברתי. יש בו סצנות של אנשים שקוטעים להם איברים וחוטפים אותם על אופנועים. חווינו דברים לא רחוקים ממה שקרה בסרט. לי, באופן אישי, זה היה קשוח".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button