3,000 דולר לכל תלבושת. סימון ביילס באולימפיאדה

מסימון ביילס ועד קים יה-ג'י: מצעד התלבושות המנצחות של האולימפיאדה

הכוכבת הגדולה של המשחקים האולימפיים זכתה בלבוש תואם עם 6,000 אבני סברובסקי, נבחרת הגברים היפנית בהתעמלות הביאה את השמש לבגדים, ומי המשלחת הקטנטנה שהפתיעה עם סטייל משובח? העשירייה האופנתית ביותר 

פורסם:
יש מדליות, יש שיאי עולם, ויש דרמה אדירה בכל אולימפיאדה. אבל כל מי שעוקב אחרי המשחקים האולימפיים יודע שלא רק הספורטאים חשובים, אלא גם מה שהם לובשים. עשינו לכם סדר בים התלבושות ובחרנו את עשרת בגדי הספורט הכי יפים בפריז 2024.

במקום הראשון: ארצות הברית – התעמלות

ברור לכולם שסימון ביילס היא הכוכבת הכי גדולה של האולימפיאדה, ולכן נוצרו עבורה ועבור נבחרת ארצות הברית שלוש תלבושות שונות, עם 6,000 אבני סברובסקי בכל אחת מהן. אחת שחורה לגמרי עם עיטורי כוכבים, אחת בצבעי דגל ארצות הברית ואחת בכחול. כל אחת מהתלבושת נתפרה בעבודת יד, והמידות הותאמו לכל מתעמלת במדויק כדי שהתלבושת הנוצצת מאוד לא תיפגע בביצועים. כל זה הקפיץ את המחיר ל-3,000 דולר לכל תלבושת. לכוכבת הכי גדולה באולימפיאדה מגיעה גם התלבושת הנוצצת ביותר, במובן הכי מילולי.
7 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
שלוש תלבושות שונות, עם 6,000 אבני סברובסקי בכל אחת מהן. סימון ביילס
(צילום: Jamie Squire/Getty Images)

במקום השני: דרום קוריאה – קליעה

ירי באקדח לא נחשב לאחד משיאי האולימפיאדה. מדובר בענף שולי למדי, שקשה להבין את החוקים שלו ולעקוב אחריו. הכול השתנה בזכות קים יה-ג'י, ששברה את האינטרנט עם פנים חתומות לאחר כל ירי מדויק ונשארה קולית כמו מתנקשת בסרט "ג'ון וויק". הטרנינג השחור והפשוט שסגור עד הסוף, יחד עם הכובע, יצרו כאן דמות מושלמת לכל סרט פעולה.
7 צפייה בגלריה
קים יא-ג'י
קים יא-ג'י
לבוש מושלם לדמות של מתנקשת מסרט פעולה. קים יה-ג'י
(צילום: REUTERS/Amr Alfiky)

במקום השלישי: יפן – התעמלות

אי אפשר לכתוב על אופנה באולימפיאדה בלי להזכיר את יפן. נבחרת הגברים בהתעמלות הביאה את הזהב יחד עם תלבושת שבמרכזה שמש זורחת, כדי שלא נשכח את הכינוי "ארץ השמש העולה". היפנים מתעקשים שהפעם השמש הזו היא גם מחווה לשמש הפריזאית, וכמובן הדגישו את העובדה שתהליך הייצור היה ירוק מאי פעם, כתגובה לקשר בין תעשיית האופנה להתחממות הגלובלית.
7 צפייה בגלריה
האלוף האולימפי היפני שינוסוקה אוקה
האלוף האולימפי היפני שינוסוקה אוקה
האלוף האולימפי היפני שינוסוקה אוקה
(צילום: (AP Photo/Charlie Riedel)

במקום הרביעי: קנדה – המשלחת הפראלימפית

בעולם לא התלהבו מהתלבושת הקנדית לאולימפיאדה, אבל כדאי לשים לב כי היא הותאמה במיוחד גם לספורטאים פראלימפיים. בקנדה נדהמו לגלות כי לספורטאים פראלימפיים לא נוח בתלבושות הרגילות, ואחת הספורטאיות אמרה שהיא מעדיפה להתאמן עם בגדי בית חולים. קנדה ניצלה את ההזדמנות כדי להראות שוב למה היא מדינה מתקדמת שנמצאת צעד אחד לפני כולם. המדים של המשלחת הפראלימפית כוללים כיסים באזור הברכיים (כדי שיהיה נוח לספורטאים בכיסאות גלגלים להגיע לטלפון שלהם) וכפתורים שנסגרים יותר בקלות. לא המדים הכי יפים, אבל המדים הכי יעילים.
הספורטאית קייטלין רייט מהמשלחת הפראלימפית של קנדה

במקום החמישי: ניגריה – אתלטיקה

ניגריה ספגה ביקורות על כך שהתלבושת שלה לא מכבדת את המורשת, אבל מה לעשות שהיא פשוט יפה? וגם הסיפור מאחורי יצרנית התלבושת מעניין מאוד: החברה האמריקנית אקטיבלי בלאק הוקמה על ידי הכדורסלן לשעבר לני סמית' לאחר פרשת ג'ורג' פלויד, בעקבות תחושותיו כי חברות הלבשת ספורט כמו נייקי ואדידס לא נותנות מספיק כבוד לקהילה השחורה. כיום החברה הזו כבר שווה כמה עשרות מיליונים. מה זה אם לא חיבור למורשת?
7 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת ניגריה בכדורסל עם התלבושת החדשה של אקטיבלי בלאק
שחקניות נבחרת ניגריה בכדורסל עם התלבושת החדשה של אקטיבלי בלאק
שחקניות נבחרת ניגריה בכדורסל עם התלבושת החדשה של אקטיבלי בלאק
(צילום: AP Photo/Mark J. Terrill)

במקום השישי: הז'קט של איטליה

לכאורה, אין שום דבר מיוחד בז'קט של איטליה. ג'ורג'יו ארמאני אולי חתום על הלבשת הנבחרת, אבל הוא לא יצר כאן בשורה אופנתית. מה שבכל זאת מרגש בתלבושת הוא פשוט ההדפס הענק "איטליה", שזורק אותך ישר לימי הזוהר של נבחרת איטליה בכדורגל בראשית שנות ה-2000, הדפס שצועק דל פיירו, טוטי, נסטה ומאלדיני. איזו נוסטלגיה.
7 צפייה בגלריה
גרגוריו פלטריניירי עם הג'קט האיטלקי
גרגוריו פלטריניירי עם הג'קט האיטלקי
גרגוריו פלטריניירי עם הז'קט האיטלקי
(צילום: SEBASTIEN BOZON / AFP)

במקום השביעי: טורקיה – קליעה

בגיל 51, כמו אבות רבים, יוסוף דיקץ' החליט שאין לו כוח להשקיע. לא במשקפי מגן, לא בכובעים מיוחדים, וגם לא בתלבושת מעבר למה שהכרחי בענף הקליעה שממציא כל יום גאדג'טים חדשים. חולצה לבנה פשוטה הספיקה לקלע הטורקי שירה באקדח שלו, זכה במדליית כסף, וכנראה חזר הביתה לאסוף את הילדים מהגן.

במקום השמיני: סיירה לאון – אתלטיקה

במותג אדידס אוהבים למצוא חיבורים מחוץ לקופסה, ובמקרה של פודאי דומבויה – הכול התחבר בדיוק. המעצב נולד בסיירה לאון, היגר ללונדון עם משפחתו בגיל 12, והוא גם אוהד כדורגל גדול שעיצב חולצה לארסנל. המשלחת האולימפית הקטנה של סיירה לאון כוללת רק ארבעה ספורטאים, אבל הם קיבלו מדים של אימפריה אולימפית.
מדים שמתאימים לאימפריה אולימפית. נבחרת סיירה לאון באתלטיקה

במקום התשיעי: ג'מייקה – אתלטיקה

המדים של ג'מייקה זה לא סתם ירוק-צהוב-שחור, אלה מדים אייקוניים. זה יוסיין בולט שובר שיאים בלתי אפשריים. אלה מדים שמיד כשרואים אותם, חושבים על מסלול האתלטיקה של מדינה שהפכה את הספרינט לאובססיה. אין חובב ספורט שלא מקבל צמרמורת כשהוא רואה את המדים האלה, הדופק עולה והזיכרונות צפים. הם לא צריכים עיצוב מיוחד – מגיע להם מקום בעשירייה רק מתוך כבוד.
אין חובב ספורט שלא מקבל צמרמורת כשהוא רואה את המדים האלה. נבחרת ג'מייקה באתלטיקה

במקום העשירי: ארצות הברית – כדורסל גברים

כשחושבים על נבחרת ארצות הברית בכדורסל, חושבים על ה"דרים טים" של אולימפיאדת ברצלונה 1992 עם מייקל ג'ורדן – קבוצת הכדורסל הגדולה בהיסטוריה, ששינתה את הענף. הנבחרת ההיא לבשה ז'קט צעקני של ריבוק, כאשר ג'ורדן הצליח להסתיר את סמל המותג במהלך טקס קבלת המדליות עם דגל ארצות הברית (כי הוא היה חתום בנייקי). הז'קט ההוא הפך לאייקוני. הפעם המדים של ארצות הברית בכדורסל הרבה יותר סולידיים, אבל אם לברון ג'יימס, סטף קרי ושאר הכוכבים יעמדו בציפיות מהם – גם הגופיות שלהם יהפכו לפריט אספנים.
7 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
הכול תלוי במי לובש את הבגדים. לברון ג'יימס
(צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button