חליפות המכנסיים בארון שלה מגיעות ממותגים כמו אקריס, דולצ'ה & גבאנה ואלטוזארה. קמלה האריס, 2024

להתראות סניקרס, שלום נעלי עקב: המלתחה החדשה של קמלה האריס

במסע הבחירות של 2020 היא הייתה מזוהה עם מראה נגיש של סקיני ג'ינס ונעליים שטוחות, אבל כעת עם השקת הקמפיין שלה להיות מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית – האריס מציגה סגנון מלוטש ומדויק בעזרת לא מעט מותגי יוקרה

פורסם:
לקראת הפרידה שלו מתפקיד הרמטכ"ל בשנת 2005, נשא בוגי יעלון את מה שזכה לכינוי "נאום הנחשים". "כאשר שאלו אותי למה אני מסתובב עם נעליים גבוהות בקריה", אמר, "אמרתי שזה בגלל הנחשים שיש שם". קמלה האריס, שהשיקה את הקמפיין שלה להיות מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הולכת בעקבותיו.
מי שלאורך מסע הבחירות הקודם התהדרה במראה נגיש עם נעלי סניקרס שטוחות, נראית בימים האחרונים כמי שלא חוששת מעימותים. בתמונות מתוך כנסים של המפלגה הדמוקרטית בשבוע האחרון, מופיעה האריס חמושה בעקבי סטילטו צרים וארוכים, כאלה שקל לנעוץ איתם דקירה אחת וכואבת בנחשים הזוחלים סביבה.
13 צפייה בגלריה
קמלה האריס בוועידה בנושא שלום באוקראינה, 2024
קמלה האריס בוועידה בנושא שלום באוקראינה, 2024
חליפה שחורה וחולצת סאטן מבריקה עם עניבת "פוסי", 2024
(צילום: Sedat Suna/Getty Images)

קמלה האריס היא האישה הלא-לבנה הראשונה שלוקחת חלק במרוץ לנשיאות ארצות הברית. לצד עיסוק גובר בפוליטיקת זהויות כבת לאם טמילית ואב ג'מייקני, גם במלתחה שלה נמצאים קודים הזוכים לשלל פרשנויות – בדומה לאופן שהשתמשו רבים לפניה בבגדים להעברת מסרים. לא בכדי, מיהר גם עולם האופנה לחבק אותה.
13 צפייה בגלריה
כתבת תמיכה בקמלה האריס במגזין ווג
כתבת תמיכה בקמלה האריס במגזין ווג
כתבת תמיכה בקמלה האריס לנשיאות ארצות הברית במגזין ווג, 2024
(צילום מסך, אתר vogue.com)

כך, בעוד על גיליון אוגוסט של ווג אמריקה מככבת הגברת הראשונה ג'יל ביידן בשמלת ז'קט ארוכה וצחורה של ראלף לורן – פרסם המגזין מניפסט תמיכה בהאריס לנשיאות. במאמר, שעליו חתום "ווג" אך מאחוריו עומדת אנה ווינטור – עורכת ווג אמריקה, עורכת התוכן הגלובלי של קבוצת קונדה נאסט ותומכת המפלגה הדמוקרטית – נכתב כי "האריס צריכה להיות האדם שיאחד ויוביל את המדינה בארבע השנים הבאות".
"האריס היא המועמדת הראשונה לנשיאות ממוצא דרום אסייתי, אמריקנית שחורה, אישה. האריס תייצג כל כך הרבה דברים ראשונים כנשיאה – אבל אלו לא הסיבות להצביע עבורה", סיכם המאמר. "זה החזון שלה לעתיד, הפטריוטיות והאופטימיות שלה, החוזק הנפשי ומחויבותה לחוק, שנוצר בתפקידה כתובעת וכסנאטורית. תארו לעצמכם את אמריקה בראשות נשיאה שמסתכלת קדימה ולא אחורה. המועמד השני (הכוונה לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, א"י) אינו כשיר להיות נשיא. הוא מוכר פילוג, כעס, פחד וחלומות שווא מהעבר. האריס כנשיאה תביא איתה עתיד חדש וטוב יותר שאנו זקוקים לו נואשות, קידמה, תקווה ואחדות".
13 צפייה בגלריה
קמלה האריס באירוע של בית האחווה אלפא קפא אלפא, 2024
קמלה האריס באירוע של בית האחווה אלפא קפא אלפא, 2024
חליפה ורודה ופנינים באירוע של בית האחווה אלפא קפא אלפא, 2024
(צילום: AP Photo/LM Otero)

בניגוד לגברת הראשונה לשעבר מלניה טראמפ, זכתה האריס לשער כפול בווג ערב כניסתה לתפקיד סגנית הנשיא בחורף 2021. בתצלום אחד הופיעה האריס בז'קט שחור ממלתחתה האישית, עם מכנסיים וזוג נעלי קונברס, שהפכו לסימן ההיכר שלה במרוץ הבחירות הקודם; בתמונה השנייה היא לובשת חליפת מכנסיים של מייקל קורס.
13 צפייה בגלריה
קמלה האריס על שער מגזין ווג, 2021
קמלה האריס על שער מגזין ווג, 2021
קמלה האריס על שער כפול של מגזין ווג, 2021
(צילום: טיילר מיטשל)

עם זאת, שני הדיוקנאות שיצר צלם האופנה השחור טיילר מיטשל, העמידו את המגזין מול ביקורת, תוך האשמתם ב-white washing לאחר שדמותה של האריס כהת העור הובהרה. "קמלה האריס היא בעלת עור בהיר יחסית לנשים שאינן לבנות, ועדיין הצליחו בווג לדפוק את התאורה שלה", צייצה אחת הגולשות בטוויטר, כחלק מגל צונאמי של ביקורת. בתגובה הכחישו בווג כי עורה של האריס הובהר אחרי הצילומים.
13 צפייה בגלריה
קמלה האריס באירוע בחירות, 2024
קמלה האריס באירוע בחירות, 2024
שילוב בין קודים הלקוחים מהמלתחה הגברית לאלמנטים נשיים באירוע בחירות, 2024
(צילום: AP Photo/Kayla Wolf)

התדמית המלוטשת שחושפת האריס (59) בשבועות האחרונים, מציגה שילוב בין חוזק לרכות, בין קודים הלקוחים מהמלתחה הגברית לאלמנטים נשיים. בשבוע שעבר, לדוגמה, היא נאמה במפגש עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, לבושה חליפה כחולה, שהורכבה ממכנסיים בגזרה צרה וז'קט קופסתי, שמתחתיו בצבצה חולצת סאטן מבריקה עם עניבת "פוסי" – כמו זו ש"סיבכה" בעבר את מלניה טראמפ. מראה דומה, בשחור מכשף, לבשה האריס שבוע קודם לכן, בוועידת השלום העולמית שנערכה בלוצרן, שוויץ. בשני המקרים היא הופיעה בנעלי עקב של מנולו בלניק, שינוי של 180 מעלות מנעלי הסניקרס מדגם Chuck Taylor של חברת קונברס, שהפכו ללהיט מסחרי לפני ארבע שנים.
13 צפייה בגלריה
קמלה האריס ודאג אמהוף
קמלה האריס ודאג אמהוף
בטקס השבעת ביידן לנשיאות ב-2021: מעיל סגול של המעצב כריסטופר ג'ון רוג'רס
(צילום: Getty Images)

מי שהייתה אחראית בתחילת הדרך למלתחה של האריס ולהידוק המסרים היא הסטייליסטית קרלה וולש, שעובדת גם בצמוד עם גל גדות, אולם כיום לא ידוע אם השתיים עובדות יחד. שיתוף הפעולה ביניהן הגיע לשיא בטקס השבעת הנשיא ג'ו ביידן בינואר 2021. האריס בחרה במעיל מחויט סגול בעיצוב המעצב האפרו-אמריקני כריסטופר ג'ון רוג'רס, ובהמשך החליפה לבגד שחור בעיצוב מעצב אפרו-אמריקני אחר, סרג'יו הדסון, שחי ופועל בלוס אנג'לס.
13 צפייה בגלריה
קמלה האריס ודאג אמהוף, יולי 2024
קמלה האריס ודאג אמהוף, יולי 2024
לא יורדת מהעקבים. יולי 2024
(צילום: Erin Schaff/The New York Times via AP, Pool)

הבחירה בשני מעצבים אפרו-אמריקנים לא הייתה מקרית, מן הסתם, אלא מסר פוליטי וחברתי שדרכו ביקשה האריס לחזק את מצביעיה הדמוקרטים, את הקהילה האפרו-אמריקנית בארצות הברית, ובשולי הדברים, גם לחזק את הפופולריות של שני מעצבים שחורים בעולם האופנה.
13 צפייה בגלריה
קמלה האריס באירוע בחירות באיווה, 2019
קמלה האריס באירוע בחירות באיווה, 2019
הסגנון של הבחירות הקודמות: סקיני ג'ינס וסניקרס באיווה, 2019
(צילום: AP Photo/Charlie Neibergall)

13 צפייה בגלריה
הסניקרס של קמלה האריס באירוע בחירות בפלורידה, 2020
הסניקרס של קמלה האריס באירוע בחירות בפלורידה, 2020
הסניקרס של קמלה האריס באירוע בחירות בפלורידה, 2020
(צילום: AP Photo/Wilfredo Lee)

בתוך כך, אם בתחילת דרכה הפוליטית-ציבורית הציגה האריס מראה נגיש וקליל בנעלי סניקרס ומכנסי סקיני ג'ינס – כיום היא מציגה סגנון אחיד ומדויק, מלא בעוצמה וגם בלא מעט שמות של מותגי יוקרה. לפי הוושינגטון הפוסט, הפריטים בארון חליפות המכנסיים שלה מגיעים ממותגים ומעצבים כמו אקריס, דולצ'ה & גבאנה ואלטוזארה, בגוונים תאגידיים שבפוסט הגדירו כ"כחול בנקאים וסגול חיוור".
13 צפייה בגלריה
קמלה האריס בארוחה רשמית בבית הלבן, 2023
קמלה האריס בארוחה רשמית בבית הלבן, 2023
שמלת גולף צמודה מפאייטים של בית האופנה הצרפתי סלין, 2023
(צילום: AP Photo/Susan Walsh)

13 צפייה בגלריה
קמלה האריס בארוחת ערב בבית הלבן, 2024
קמלה האריס בארוחת ערב בבית הלבן, 2024
שמלת תחרה בארוחת ערב בבית הלבן, 2024
(צילום: AP Photo/Manuel Balce Ceneta)

ברוב המקרים היא בוחרת בז'קטים ארוכים עם כתפיים מודגשות המסמלות חוזק וכוחניות, אך לצד זה היא גם אינה חוששת ללבוש פריטי אופנה מרהיבים לארוחות ערב רשמיות בבית הלבן, כמו שמלת גולף צמודה מפאייטים של בית האופנה הצרפתי סלין, או שמלת שכמייה בצבע ירוק יער של קלואה. אבל האם זה יספיק לה כדי לנצח את דונלד טראמפ?
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button