לא אהבה את הכיוון ה"סקסי" שאליו נלקחה הדמות בגילומה. המחווה שלי ללינדה קרטר

אייקון מאויר בשבוע: לינדה קרטר תמיד אשת חיל ואף פעם לא נהנתה מגברים שפנטזו עליה

מלכת יופי, זמרת, מלחינה, דוגמנית ומפיקה – הכוכבת שתחגוג השנה 70, לנצח תיזכר כוונדר וומן המקורית ששילבה פטריוטיות ומחשופים, אבל שמחה להיפטר מהתדמית הסקסית לטובת גל גדות

פורסם:

לינדה קרטר

סליחה, במי מדובר? לינדה קרטר, שתחגוג השנה יום הולדת 70, הספיקה להיות הרבה דברים: מלכת יופי, זמרת, מלחינה, דוגמנית ומפיקה, אך בסופו של דבר, הסיבה היחידה שהשם שלה נשמע לנו מוכר הוא תפקידה כ"וונדר וומן" בסדרה המקורית ששודרה בטלוויזיה בשלהי שנות ה-70, הרבה לפני שגל גדות עשתה עליו את הטור דה פורס הנוכחי שלה.
גם בסרט "וונדר וומן 1984" החדש של גדות, מתברר, מפציעה לינדה קרטר על רקע כותרות הסיום בתפקיד אורח קצרצר וסודי שמזכיר לעולם מי היתה שם קודם.
9 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
שנאה את הדרך שגברים הסתכלו עליה. קרטר בתפקיד וונדר וומן, 1977
(צילום: Warner Brothers/GettyimagesIL)

הוונדר וומן של קרטר – או "אשת חיל", כפי שכינינו אותה בתקופה שגיור שמות היה תחביב ישראלי ידוע – שרדה שלוש עונות בטלוויזיה האמריקאית, שהספיקו כדי להפוך את דמותה לחביבת הקהל ולסמל שמשלב פטריוטיות אמריקאית עם מחשוף עמוק ומכנסונים קצרצרים.
לינדה קרטר לא אהבה את הכיוון ה"סקסי" שאליו נלקחה הדמות בגילומה, ואהבה עוד פחות את הדרך שבה גברים הסתכלו עליה ואת מה שהם חשבו בזמן שהם הסתכלו עליה (והיא ידעה, כך סיפרה, כי הם כתבו לה על זה). אך בהוליווד של אותם ימים, לא היתה באמת משמעות להעדפות האישיות שלך. דעתך הפרטית היתה חשובה בערך כמו דעתה של הבובה שיצקו בדמותך והדביקו עליה חיוך ותג מחיר של תשעה דולר. וגם דאגו לא לשתף אותך ברווחים.
לינדה קרטר לנצח תהיה "זו שהיתה פעם וונדר וומן" – לא ההגדרה הכי מחמיאה בעולם, אבל יש הרבה שחקניות הוליוודיות שהמורשת שלהן מפוקפקת יותר.
9 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
קרטר מדגמנת על המסלול, 2009
(צילום: Michael Buckner/GettyimagesIL)

למה אייקון? עם כל הכבוד והאהבה שלנו לגל גדות, קרטר היא זו שהפכה לאייקון אמיתי את הדמות שלבושה בגד גוף באדום, כחול וכוכבים, שמשתלב כל כך יפה עם כוחות על. בשנת 1978 נבחרה קרטר ל"אישה הכי יפה בעולם" על ידי האקדמיה הבינלאומית ליופי (כן, באמת יש דבר כזה).
הפוסטר שלה לבושה בבגד הגוף המפורסם מכר מיליוני עותקים, ולרגע אחד בשנות ה-70 היא היתה הסמל של אידיאל היופי הכל-אמריקאי: אמזונה כחולת עיניים בבגד גוף בסגנון דיסקו סופר-פטריוטי, שהפך במהרה לתחפושת הפורים המועדפת לרעוד איתה מקור בתור הכניסה למועדון.
9 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
בהשקת הסרט "וונדר וומן" בכיכובה של גל גדות ב-2017
(צילום: AP)

לינדה קרטר היא באמת אישה יפה, היום כמו אז. בתפקידה כוונדר וומן נראתה קרטר כמעין אמזונה – לא דקיקה, שרירית במידה, דומה מאוד לדמות הקומיקס שעליה היא מבוססת. בקיצור, כל מה שגל גדות היא לא. כפי שניסח זאת לא בעדינות אחד המעריצים של קרטר: "גדות אולי יכולה להיכנס לנעליה, אבל האם היא יכולה להיכנס לחזייתה".
בכלל, ההשוואה למקור לא עשתה חסד עם גדות, שהואשמה ברזון מופרז, שבריריות גופנית וחוסר "אמריקאיות". קרטר, מצדה, דווקא פרגנה לליהוק ואיחלה הצלחה לתחליף הכחול-לבן שלה.
9 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
אישה יפה, היום כמו אז
(צילום: Dimitrios Kambouris/GettyimagesIL)

למה לא? כשמעמדך האייקוני נשען בעיקר על האופן שבו את ממלאת את בגד הגוף החשוף שבחרו עבורך במחלקת ההלבשה של אולפני הטלוויזיה, קשה לדבר על יכולות משחק מרשימות. במיוחד כשקרטר עצמה לא נהנתה מתפקיד "סמל המין" שייעדו לה.
ובכל זאת: וונדר וומן היא דמות של אישה מושלמת בהגדרתה (הדמות הפיקטיבית אפילו הוכתרה כשגרירת כבוד של האו"ם, עד כמה שזה מופרך). זה לא משא פשוט לשאת על גבך כשאת בסך הכל שחקנית אנושית להפליא. קרטר הצליחה לעשות זאת הכי טוב שאפשר, באלגנטיות וחן שאפילו לא תלויים בלאסו קסום וצמידים חסיני כדורים. באמת אשת חיל.
9 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
מלכותית בגאלה של מוזיאון המטרופוליטן
(צילום: Jamie McCarthy/GettyimagesIL)

מה זה אייקון אחד בשבוע?

עולם הזוהר זוכה ממני בדרך כלל להתייחסות ביקורתית וחשדנית (וגם אני רואה בעצמי לפעמים את המבוגר הממורמר), אך אני חייב להודות שיש בו צדדים שמרגשים אותי בכל פעם מחדש. היוזמה "אייקון אחד בשבוע" משלבת שלוש אהבות גדולות שלי – איור, אופנה וסקרנות, או אפילו אובססיביות, לחייהם של מפורסמים.
בכל שבוע אבחר דמות אחת שמבחינתי ראויה לתואר המחייב "אייקון אופנה", מקומי או בינלאומי, שאותה אאייר ואשתף כאן. אתם מאוד מוזמנים להציע הצעות משלכם לאייקונים לאיור, או להתווכח עם הבחירות שלי.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button