בשבוע ההוט קוטור שהתקיים בחודש שעבר בפריז התייצב הזמר רובי וויליאמס יחד עם אשתו לתצוגה של המעצב האיטלקי ג'יאמבטיסטה ואלי. הילד הרע של הפופ הבריטי נראה לפתע כמו נזיר סגפני. וויליאמס (48) הגיע לבוש בגלימת צמר שחורה וארוכה שנסגרה בקרס ממתכת, כשידיו המקועקעות ועמוסות התכשיטים בצבצו מתוך השרוולים, מייצרות את הניגודיות למראה.
וויליאמס אינו הכוכב היחיד שבוחר לאחרונה להתעטף בגלימה ארוכה. קדמו לו מפורסמים ומפורסמות כמו בילי פורטר בגלימה ורודה של ולנטינו, פריס הילטון בשמלה וגלימת טול תואמת משובצת אבנים של פיטר דונדאס, השחקנית סינתיה אריבו בגלימה לבנה של ג'יאמבטיסטה ואלי והשחקנית ברי לרסון בגלימה מרהיבה של אוסקר דה לה רנטה.
אז מה מוביל, בעצם, כוכבות וכוכבים רבים להתעטף בגלימות כאילו היו בנות ובני מלוכה? ראשית, מדובר באופנה. כבר כמה שנים שהגלימות מבליחות על מסלולי התצוגות לנשים ולגברים, ואנחנו יכולים למצוא להן אינספור פרשנויות: שקופות או אטומות, רקומות או חלקות, כאלה הנכרכות סביב הצוואר או בעלות ברדס המכסה את הראש. המשותף לכולן: ליטרת הדרמה באוויר. אי אפשר להתעלם מהגלימה. ברחוב הישראלי או הלונדוני, היא תגרור מיד מבטי השתאות.
למעשה, הראשונה להחזיר את הגלימה אל מסלול התצוגות הייתה מריה גרציה קיורי, שבתצוגת ההוט קוטור הבלתי נשכחת בעיצובה לכריסטיאן דיור לעונת אביב-קיץ 2017 שיגרה אל מסלול שעוצב כיער אפל דוגמניות ככיפות אדומות מכוסות גלימות. מאז היו לא מעט מעצבים שפלרטטו עם הרעיון, כמו הדי סלימאן בבית האופנה סלין, המותג דיסקוורד, בית האופנה אלכסנדר מקווין ואחרים. בשבועות האחרונים ניתן היה לזהות את המגמה מבצבצת אצל מעצבים כמו תום בראון וזוהיר מוראד, כשכל אחד מהם מעניק פרשנות משלו למגמה.
מדוע זוכה הגלימה המפוארת לרגע מכונן בעולם האופנה כעת? הרי מדובר בפריט לבוש מסורבל שמכביד על התנועה. בהנחה שאין לכם אספירציות להסתובב בעולם כמו גיבורי-על עם גלימה מתנופפת ברוח, אפשר לזהות בגלימה הטרנדית שני תהליכים מקבילים המתקיימים כעת באופנה: הגנה וזוהר. מצד אחד, זהו פריט לבוש העוטף את כל הגוף מקו הכתפיים ומטה, מייצר תחושת הגנה וכיסוי. הוא עוטף בחום, כמו חזרה אל הרחם. מצד שני, כפריט המזוהה עם אצולה ומשפחות מלוכה כבר מאז הופעתו במצרים העתיקה, הוא מעניק זוהר וכבוד ללובשים אותו. הרבה בזכות המסתורין שמייצרת הגלימה, כמו גם תחושת הריחוק והיוקרה.