המשבר הגדול אי פעם בתולדות התחרות. מלכות היופי שהתפטרו, נואליה ווייט ואומסופיה סריווסטבה

"התעללו בהן": הזוכות של Miss USA יוצאות נגד תחרות היופי

בתוך יומיים התפטרו שתי הדוגמניות הבכירות ביותר של תחרות היופי המפורסמת – מיס ארה"ב של 2023 ומלכת היופי הצעירה. הסיבה: התנהגות "רעילה" לטענתן מצד מנהלת הארגון

פורסם:
תחרות מיס USA, מלכת היופי של ארצות הברית, נערכת מאז 1952, ואף זוכה מעולם לא ויתרה על התואר מרצונה. בשבוע שעבר זה קרה פעמיים תוך יומיים.
בהתחלה הודיעה מלכת היופי של 2023, נואליה ווייט, כי היא מוותרת על התואר ועל כל מה שבא איתו. 48 שעות אחר כך הצטרפה אליה מלכת היופי הצעירה (Miss Teen USA), אומסופיה סריווסטבה. עבור התחרות שגם ככה סובלת בשנים האחרונות מבעיות תדמיתיות מחמירות, זהו המשבר הגדול אי פעם.
במכתב ההתפטרות שלה, שחלקים ממנו דלפו לעיתונות האמריקנית, מתארת ווייט בת ה-24 "סביבת עבודה רעילה" בתוך ארגון "מיס USA", שהשפיעה קשות על בריאותה הפיזית והנפשית. היא מוסיפה כי היא עוברת כרגע טיפול בחרדה וכי חוותה "דפיקות לב, רעידות, אובדן תיאבון, ירידה לא מכוונת במשקל, אובדן שינה, אובדן שיער ועוד".
3 צפייה בגלריה
נואליה ווייט
נואליה ווייט
חוותה "רעידות, ירידה לא מכוונת במשקל, אובדן שינה ושיער". נואליה ווייט
(Dimitrios Kambouris/Getty Images)

לפי המכתב המודלף, ווייט טענה כי הארגון לא עמד בהבטחות הפומביות לזוכה בתחרות ולא הוצמד אליה אדם שיעזור לה למלא את כל המטלות החברתיות שמגיעות עם התואר. זה הוביל לכך שהיא מצאה את עצמה לבד עם גבר זר במכונית במהלך מצעד חג המולד בפלורידה, והוא הטריד אותה מינית.
במכתב הפנתה ווייט אצבע מאשימה ישירות לנשיאת ארגון מיס USA, ליילה רוז. "היא בונה באופן פעיל תרבות של פחד ושליטה, האנטיתזה להעצמת נשים", כתבה. בין היתר כותבת ווייט במכתב כי רוז איימה לקחת את משכורתה, וכאשר הייתה אמורה לזרוק את כדור הפתיחה במשחק בייסבול, רוז אמרה לה שהיא מקווה כי ווייט תיפגע בפנים מכדור.
ווייט כתבה כי היא לא יכולה להביע את חששותיה בפומבי, כיוון שהיא חתומה על הסכם סודיות, ואמרה שהיא "מושתקת חוזית לדבר בשם עצמי".
לכן גם ההודעה הפומבית שלה בנושא, שאותה פרסמה באינסטגרם, הייתה הרבה יותר אנמית: "עמוק בפנים אני יודעת שזו רק תחילתו של פרק חדש עבורי, והתקווה שלי היא שאמשיך לעורר השראה לתעדף את הבריאות הנפשית". בלשי האינטרנט גילו כי האותיות הגדולות של 11 המשפטים הראשונים בהצהרה של ווייט מאייתות את המילים "I AM SILENCED" (משתיקים אותי). גם סריווסטבה, תלמידת תיכון בת 17 מניו ג'רזי, הסתפקה בלומר כי "הערכים שלי לא עולים בקנה אחד עם הכיוון של הארגון".
האמהות של שתי מלכות היופי דיברו גם הן על ההתפטרויות בתקשורת האמריקנית. "הן חוו התעללות וביריונות", אמרה ברברה סריווסטבה בתוכנית Good Morning America, "הבנות החליטו לוותר על חלום חייהן, למה שיעשו דבר כזה?", הוסיפה.
3 צפייה בגלריה
נואליה ווייט
נואליה ווייט
"מושתקת חוזית לדבר בשם עצמי". נואליה ווייט
(צילום: Paul Archuleta)

עוד לפני ההתפטרות של ווייט וסריווסטבה, שהייתה כנראה מתואמת, איבדה התחרות גם את מנהלת המדיה החברתית, קלאודיה אנגלהרט, שפרשה בתחילת מאי. בפוסט גלוי באינסטגרם העלתה אנגלהרט מספר האשמות על התעללות במקום העבודה, וכתבה שסריווסטבה ומשפחתה קיבלו יחס לא מכבד: "אני מתנערת מרעילות במקום העבודה ומבריונות מכל סוג".
גם אנגלהרט סירבה להיכנס לפרטים, אבל מעורבים בתחרות חזרו והפנו אצבע מאשימה פומבית לעבר ליילה רוז. תום ברודר, המאמן של ווייט שעובד עם מועמדות בתחרות מאז 1991, אמר ל-CNN כי זו "טריטוריה חדשה ומבשרת רעות עבור הארגון תחת רוז. אף אישה מעולם לא התפטרה מהתואר, והיא איבדה שתיים ב-48 שעות".
רוז מסרה בתגובה ל-NBC כי "רווחתם של כל האנשים הקשורים למיס ארה"ב היא בראש סדר העדיפויות שלי. המטרה האישית שלי כראש הארגון הזה היא לתת השראה לנשים. אני דורשת מעצמי את אותם סטנדרטים גבוהים ולוקחת את ההאשמות האלה ברצינות".
כך או אחרת, זה שיאו של משבר חמור מאוד בתחרות שמארגניה מנסים בשנים האחרונות להפוך אותה למודל של החלום האמריקאי. ווייט היא אמריקאית-ונצואלית, סריווסטבה היא ממוצא הודי-מקסיקני, והניצחונות שלהן בשנה שעברה זכו לכותרות בולטות. אבל כל זה לא עזר לתדמית המידרדרת של התחרות, כולל סרט תיעודי בהפקת "הניו יורק טיימס" בשם עם כפל המשמעות How to Fix a Pageant (איך לתקן/לרמות תחרות מלכת יופי).
הסרט התמקד בשערורייה שהתרחשה ב-2022, אז טענו מתמודדות כי הנשיאה באותו זמן, קריסטל סטיוארט, זייפה את תוצאות התחרות. הסרט העלה גם טענות נפיצות יותר על הטרדות מיניות מצד מקס סברכטס, בעלה של סטיוארט. סברכטס התפטר זמן קצר אחרי יציאת הסרט. סטיוארט התפטרה אחריו והוחלפה על ידי רוז. עכשיו נראה שגם הקדנציה שלה מתקרבת לסיום.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button