"מתחילת הדרך הניחו על הכתפיים שלי את כל המגזר הדתי והרגשתי לא בנוח עם זה". חוה מונד בהפקת אופנה לקניון עופר רמת אביב

חוה מונד: "אני לא חיה חיים של דוגמנית. לא מוכנה לסבול בשביל המקצוע"

הביקורת שליוותה אותה מתחילת דרכה כדוגמנית דתייה, הקריירה בגיל 38 והתחושות הקשות שעלו בה עם פרסום התחקירים על שי אביטל, שהיה הסוכן שלה במשך 17 שנה – פגשנו אותה בביקור מולדת מלונדון

פורסם:
לפני חודשים ספורים חזרה הדוגמנית חוה מונד לסוכנות הדוגמנות הלונדונית Select, זו שגילתה אותה לראשונה בעת טיול לבירה האנגלית כשהייתה בת 16. אז זה לקח שלוש שנים עד שנחתם איתה חוזה ארוך טווח. לאחר שהחליטה לשנות גישה לפני כמה שנים ועברה לסוכנות בוטיק קטנה, שנסגרה במהלך הקורונה, מונד בת ה-38 החליטה לנסות את מזלה שוב עם סוכנות האם.
"הייתי בטוחה שהם לא ירצו אותי. אני כבר לא בגיל של 'דוגמנית', למרות שעם שיער אסוף וללא איפור אני נראית צעירה עוד יותר", היא מספרת בריאיון בלעדי ל-ynet. "אבל הם היו פתוחים ואמרו לי, 'חוי, לא השתנית כלל'".
8 צפייה בגלריה
חוה מונד בהפקת אופנה לקניון עופר רמת אביב
חוה מונד בהפקת אופנה לקניון עופר רמת אביב
"אני שומרת שבת, כשרות, חגים, נידה, הפרשת חלה, נוטלת ידיים ומברכת. מקפידה כמה שאני יכולה"
(צילום: שי יחזקאל)

למעשה, תהליך החיזור המחודש עם סלקט הגיע במקביל לעזיבתה של מונד, או בקיצור חוי, את הסוכן שי אביטל שייצג אותה לאורך 17 שנה. השניים נפגשו לאחר שהתפרסמה כדוגמנית בלונדון, וכשבישראל טרם ידעו איך להתייחס לדוגמנית הדתייה. הפקות אופנה שעשתה למגזינים "ווג" ו"מארי קלייר" הזניקו את הקריירה שלה כאן, ומונד הצטלמה לקמפיינים של מותגים מקומיים כמו קסטרו, טבע נאות ועוד. בעולם עבדה עם חברות אופנה וטיפוח גדולות כמו סן לורן, פנטן, ארמאני ג'ינס ואחרות.
הקשר המקצועי בין מונד לאביטל הופסק באופן חד-צדדי על ידה לאחר שפורסמו בשנה שעברה התחקירים הטלוויזיוניים על הסוכן, ובהם האשמות לכאורה בהטרדות מיניות, תקיפה מינית ואונס.
8 צפייה בגלריה
חוה מונד בהפקת אופנה לקניון עופר רמת אביב
חוה מונד בהפקת אופנה לקניון עופר רמת אביב
"אני זוכרת שכשהייתי צעירה שלחו אותי לדירה בפריז, ולא רציתי את זה, הייתה לי תחושה לא טובה"
(צילום: שי יחזקאל)

"הייתי מאוד מבולבלת כשזה פורסם, נורא כאב לי. תחושה של הלם מוחלט, התהפכה לי הבטן. אני חושבת שכל המיוצגות הקרובות לא ראו את זה. לא הרגשנו", היא אומרת. "הכאב הוא קודם כול על הנשים שנפגעו, אבל אני חייבת להיות כנה ולומר ששי היה הסוכן שלי מגיל 20, והיו לנו יחסי עבודה טובים. היה חשוב לי לסיים את ההתקשרות בצורה טובה. כתבתי לו הודעה קורקטית ובה הודיתי לו על 17 שנים שהוא היה שם בשבילי. היינו קרובים מאוד, ופתאום לשמוע כאלה דברים, זה היה שבר מאוד גדול".
אבל היו שמועות ולאורך השנים פורסמו לפחות ארבע כתבות שטענו להטרדות מצידו.
"ובסוף מה, לא שפטו את הבן אדם, לא היו קודם תלונות במשטרה. יש חוק, יש בית משפט, הם יקבעו. אני גם לא מכירה את הנשים שהתלוננו. אני חושבת שהוא צריך לחזור לארץ ולעמוד למשפט. זה שהוא ברח מהארץ מעיד בעיקר עליו".
8 צפייה בגלריה
חוה מונד בהפקת אופנה לקניון עופר רמת אביב
חוה מונד בהפקת אופנה לקניון עופר רמת אביב
"אני חושבת שכל המיוצגות הקרובות של שי אביטל לא ראו את זה. לא הרגשנו"
(צילום: שי יחזקאל)

אחת הטענות המרכזיות היא שבמיוצגות המפורסמות שלו הוא לא נגע, אבל השתמש בהן כדי לנצל לכאורה אחרות, חלשות יותר.
"אנחנו באמת לא הרגשנו את זה אף פעם מצידו. בחיים לא הייתי עוצמת עיניים מול הטרדה מינית. אין לזה מקום. אתה כל הזמן שומע דיבורים על התעשייה, ואני מודה שלא נתקלתי בזה: לא בסמים, לא בהטרדות מיניות".
לא הטרידו אותך אף פעם?
"מעולם לא. אולי כי אני אישה נשואה עם ילדים, אולי כי התחלתי את הקריירה שלי בחו"ל. אני זוכרת שכשהייתי צעירה שלחו אותי לדירה בפריז, אפילו לא לדירת דוגמניות, ולא רציתי את זה, הייתה לי תחושה לא טובה. אני לא נשארת במקום שלא טוב לי. אני לא מוכנה לסבול בשביל המקצוע. אני לא חיה חיים של דוגמנית".

"לא נהייתי דוגמנית בשביל הפרסום"

בשבוע שעבר הגיעה מונד לישראל ל-24 שעות לטובת צילומי הפקת אופנה לקניון עופר רמת אביב, המציגה את קולקציות אביב-קיץ 2022 של המותגים הנמכרים בו. בזמן שדוגמניות בנות גילה הרחיבו את תחום עיסוקן לטלוויזיה ו/או לרשתות החברתיות, מונד נשארה נאמנה למקצוע. למעט ניסיון טלוויזיוני קצר לפני כעשור, היא לא פזלה למסך הקטן, אולי כי עיקר חייה כבר לא בישראל. גם ברשתות החברתיות היא רק מעלה פה ושם עבודות שלה כדוגמנית, בעוד חייה הפרטיים נמצאים מחוץ לזירת הלייקים.
8 צפייה בגלריה
חוה מונד בהפקת אופנה לקניון עופר רמת אביב
חוה מונד בהפקת אופנה לקניון עופר רמת אביב
"רק בישראל יש עניין צהוב סביב חיים של דוגמניות. בחו"ל לא עושים מזה עניין"
(צילום: שי יחזקאל)

"לא נהייתי דוגמנית בשביל הפרסום. רק בישראל יש עניין צהוב סביב חיים של דוגמניות. בחו"ל לא עושים מזה עניין", היא מודה. "יכול להיות שזה גם בעוכריי. היום כולם מחפשים דוגמניות עם מספר עוקבים גבוה. יכול להיות שאם היו לי יותר עוקבים ברשתות החברתיות (למונד יש כ-20 אלף עוקבים באינסטגרם, א"י) והייתי משחקת את המשחק, הקריירה שלי הייתה נמצאת היום במקום אחר. אבל אני חושבת שאני לא מדברת לכולם, וזה בסדר. תמיד כדאי להזכיר שדוגמנות זה מקצוע, לא משהו שעושים על הדרך. עובדה, אני עדיין עובדת".
כבר כמעט שני עשורים שהיא חיה בשכונת הנדון בלונדון עם בעלה, ארני גוזלן, ושני בניהם (בני שש ועשר). לישראל הם משתדלים להגיע בפסח, בחופשת הקיץ עם הילדים, ובקרוב, היא מקווה, ישובו לארץ. "בעלי מאוד רוצה לשוב לישראל, ואנחנו חושבים על זה", אומרת מי שבעבר סיפרה כי הסירוב לחזור לארץ מגיע מצד בן זוגה.
8 צפייה בגלריה
חוה מונד בהפקת אופנה לקניון עופר רמת אביב
חוה מונד בהפקת אופנה לקניון עופר רמת אביב
"אני חושבת שאני לא מדברת לכולם, וזה בסדר. תמיד כדאי להזכיר שדוגמנות זה מקצוע"
(צילום: שי יחזקאל)

מונד וגוזלן הם זוג מעורב מבחינה דתית: היא דתייה שומרת מצוות, הוא לא. "הכרתי אותו כאדם חילוני", היא מחייכת, "וההקרבה שהוא עושה עבורי יפה מאוד. הוא לא נוסע בשבת או מדליק אש". שני הבנים מתחנכים במוסדות חינוך יהודיים דתיים, וחובשים כיפה ולובשים ציצית. "עכשיו הם בתנועת הנוער 'בני עקיבא'", משוויצה האם, שבעצמה הייתה מדריכה בתנועה במשך שנים רבות, עד שלדבריה, העיפו אותה משם לאחר שהחזיקה יד לאחד הבנים שהיה איתה בסניף.
מאז תחילת דרכה המקצועית, התפרסמה מונד, ילידת צפת, כ"דוגמנית הדתייה הראשונה". לאחר מכן התעטפה בתואר האקזוטי הזה גם הדוגמנית יעל שלביה, שבדומה למונד, חטפה ריקושטים על אורך החצאית המתקצרת ועומק המחשוף. "אני שומרת שבת, כשרות, חגים, נידה, הפרשת חלה, נוטלת ידיים ומברכת. מקפידה כמה שאני יכולה, משתדלת", היא עונה בתשובה לשאלה אם הדת היא עדיין מרכיב חשוב בחייה. "נכון, אני לא מתלבשת הכי צנוע ולא חובשת כיסוי ראש, אבל לא אצטלם בהלבשה תחתונה או בבגדי ים".
לפני ארבע שנים פורסמו תמונות שלך במדורי רכילות עם בטן חשופה.
"כן, אני זוכרת את האייטם הזה. יכול להיות ששם קצת יותר חשפתי".
8 צפייה בגלריה
חוה מונד בהפקת אופנה לקניון עופר רמת אביב
חוה מונד בהפקת אופנה לקניון עופר רמת אביב
"בעלי מאוד רוצה לשוב לישראל, ואנחנו חושבים על זה"
(צילום: שי יחזקאל)

האם המיתוג הזה תרם לך לקריירה? בכל זאת, זה נשמע מאוד אקזוטי: הדוגמנית הדתייה.
"תרם לי?! להפך, רק חטפתי על זה כל הזמן ביקורת. יש אנשים שזה הפריע להם. מתחילת הדרך הניחו על הכתפיים שלי את כל המגזר הדתי והרגשתי לא בנוח עם זה. בוא, אף אחד לא עושה תרי"ג מצוות, ויש דתיים שמכוסים מכף רגל ועד ראש ועושים דברים איומים ונוראים. אז תפסיקו לשפוט. עם זאת, אני חושבת שאני נותנת דוגמה לבנות דתיות שזה החלום שלהן".
יעל שלביה, לדוגמה?
"אני לא יודעת אם זה היה החלום שלה, ואני גם לא מכירה אותה. יש בנות מבית דתי שרוצות להיות דוגמניות וההורים שלהן פוחדים שהילדה תעזוב את הדת לגמרי ותלך למקומות פחות טובים – אז אני מראה היום שהכול אפשרי. זה לא בלתי מושג. אבל צריך בשביל זה הרבה כוח רצון ורגליים על הקרקע".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button