רצף אירועי השטיח האדום של העת האחרונה הגדיר מחדש את גבולות הגזרה של חשיפת הגוף. בתום תקופה של סגרים הרמטיים על רוב העולם ורביצה בפיג'מה על הספה בסלון, כמעט שנתיים אל תוך מגפת הקורונה, עולם האופנה מותח את הגבולות לקצה השני – רחוק אל מגמת השמלה השקופה או "העירומה".
מפסטיבל הסרטים בוונציה ועד הגאלה של המטרופוליטן בניו יורק, דרך טקס פרסי המוזיקה של MTV ועובר במסלולי התצוגות של מיסוני, דיסקוורד וארמנו סקרבינו בשבוע האופנה של מילאנו – השמלה השקופה מבקשת להציג את הגוף כולו, למשוך תשומת לב ולעורר מחדש את הליבידו שהתנוון. The Naked Dress מגיעה כחלק מרצף של מגמות שעליהן דיווחנו לאחרונה ומתעוררות מחדש על המסלול, כמו המחשוף התחתון שמציג את החזה בנונשלנטיות והפך לאחת המגמות הרותחות של הרגע.
שמלות שקופות אינן מחזה חדש. שר לבשה שמלה שקופה בעיצובו של בוב מאקי לגאלה של המטרופוליטן ב-1974, בעוד ריהאנה כבשה את טקס פרסי ה-CFDA של האופנה האמריקנית ב-2014 לבושה בשמלת ערב שקופה בעיצוב אדם סלמן, כשרק צעיף פרווה לבן מסתיר את איבריה המוצנעים. עכשיו אלו מייגן פוקס, ביונסה, קנדל ג'נר, זואי קרביץ, היילי ביבר, אירינה שייק, זנדאיה, סינתיה אריבו ואחרות שמאמצות את המגמה. כל אחת מהן עושה זאת בדרכה, כשהמשותף הוא חשיפת הגוף תוך הצגת התחתונים שמתחת. "השמלה העירומה עושה קאמבק כדי לחזק רעיונות של חופש בתום תקופה של סגרים", הסבירה הסטייליסטית רושל ווייט ל"דיילי מייל".
הפרשנויות של המפורסמות ובתי האופנה לשמלה השקופה מגוונות. זואי קרביץ, לדוגמה, הגיעה לגאלה של המטרופוליטן בשמלת חוליות ממתכת של בית האופנה סן לורן, שנראתה כמו תכשיט אחד גדול שהסתבכה בו. באירוע היא פגשה את קנדל ג'נר, שלבשה שמלת שיפון רקומה בצבע גוף בעיצוב בית האופנה ז'יבנשי עם תחתונים אטומים שבצבצו מתחתיה. מתיו וויליאמס, המנהל האמנותי של בית האופנה, חתום גם על שמלת סריג שחורה ומחוררת שלבשה ביונסה להפקת אופנה בגיליון ספטמבר של מגזין "הרפר'ס בזאר". פעם הובר דה ז'יבנשי היה סמל האלגנטיות והקלאסיות – עכשיו הוא שם נרדף לכוכבות בעירום.
פרשנויות סולידיות יותר הציגו סינתיה אריבו בשמלת פרחים שקופה של אוסקר דה לה רנטה לטקס הנעילה של פסטיבל ונציה, אירינה שייק בשמלה מעוטרת פרחים של מוסקינו, והיילי ביבר בשמלת גולף עם שרוולים ארוכים של אלאיה מבד שקוף שממנו בלטו התחתונים והחזייה שלבשה. משחקי השקיפויות יצרו את האפקט הסקסי המבוקש.
שתי גרסאות שונות בתכלית עם אפקט דומה שייכות למייגן פוקס ולזנדאיה. הראשונה הגיעה לטקס פרסים של MTV בשמלת "חווה" של בית האופנה מוגלר, שלא השאירה מקום לדמיון; השנייה בחרה בשמלה "הרטובה" של בלמן בצבע גוף, שאומנם לא הייתה שקופה אך יצרה מראה של עור חשוף ורטוב.
בדומה לטרנדים שנויים במחלוקת אחרים החושפים את הגוף הנשי, גם כאן יש מי שרואה במגמה הזו כניעה למבט הגברי, אל מול מי שטוענים כי מדובר בהעצמה נשית מתוך בחירה אישית ללבוש שמלות חושפניות. על האחרונות נמתחת ביקורת כי למרות הכול, הן מאמצות מודלים פטריארכליים. האומנם? "אני מרגישה שהאופנה הזאת מחזירה את הכוח לידיה של מי שלובשת את השמלה", אומרת ווייט, "נשים לומדות לחבק מחדש את הגוף שלהן וחוגגות אותו על השטיח האדום. אפשר לראות בסוג של אופנה זו העצמה אישית ונשית".