שערי גיליונות ספטמבר 2022

הפנים של ספטמבר: מגדר, פוטושופ וגימיקים על שערי המגזינים לחודש הנחשב בשנה

הארי סטיילס משתחל לבגד גוף, היילי ביבר מוותרת על חולצה, ניקול קידמן חושפת שרירים ולינדה אוונג'ליסטה משלימה את הקאמבק – הכוכבים והבגדים מרחבי העולם

פורסם:
תור הזהב של שערי ספטמבר חוזר. בארבע השנים האחרונות היה נראה כי מעמדם של הגיליונות החשובים ביותר של השנה מתדרדר, לא מעט בגלל הפיחות במעמדו של מוצר הפרינט והקריצה של מגזיני האופנה לרשתות החברתיות. הירידה במעמדם של גיליונות ספטמבר לא הקרינה רק על עובי הגיליונות עצמם (השיא שמור לווג אמריקה עם 916 עמודים בשנת 2012 וליידי גאגא על השער), אלא גם על זהות הכוכבות והדוגמניות שהופיעו עליהם. ובשנים האחרונות היו לא מעט בי-ליסט שהסתננו לרשימה.
לא עוד. רוב המגזינים בחרו השנה להפתיע עם פנים חזקות כמו אדל או ניקול קידמן, או בבחירות מקוריות יותר. בווג הבריטי הציבו את לינדה אוונג'ליסטה, הסופר-מודל של הסופר-מודלס, שבשנים האחרונות נעלמה מהרדאר ואף עברה תהליך קוסמטי שפגע במראה שלה. גם הבחירות במייגן מרקל על שער The Cut וסרינה וויליאמס בווג אמריקה אינן מובנות מאליהן, אך הן בהחלט משתלמות. שתיהן נשים חזקות, שחורות ומדוברות בשנה האחרונה, ולא בכדי הן גם העניקו ראיונות עסיסיים עם לא מעט ציטוטים שזכו לתהודה בינלאומית.
והיו גם לא מעט דוגמניות אייקוניות שזכו החודש לשער: קייט מוס על ווג צרפת, ג'יג'י חדיד בווג האיטלקי, היילי ביבר בהרפר'ס בזאר. אולם מה שבולט יותר מכול בשינוי שחל ב-2022, היא הנוכחות הגברית על שערים שלרוב היו טריטוריה נשית בלבד: ברוקלין בקהאם על ווג הונג קונג, הארי סטיילס על רולינג סטון, באד באני בהרפר'ס בזאר ולואיס המילטון בווניטי פייר. ארבעתם מצביעים על העניין הגובר באופנת גברים ובשינוי מאזן הכוחות בין המינים. הנה כל מה שצריך לדעת על הגיליונות הכי חשובים של השנה.

16 צפייה בגלריה
קייט מוס על שער גיליון ספטמבר 2022 של "ווג צרפת"
קייט מוס על שער גיליון ספטמבר 2022 של "ווג צרפת"
גורו הוולנס החדשה. קייט מוס על שער "ווג" צרפת
(צילום: Carlijin Jacobs)

ווג צרפת

המצולמת: גורו הוולנס החדשה קייט מוס, שמשיקה בימים אלו את המותג Cosmoss הכולל מוצרי טיפוח לפנים, קופסאות תה ועצות לחיים טובים. ולחשוב שעד לפני עשור הכינוי שלה בצהובונים הבריטיים היה "קוקאין קייט".
המלתחה: מוס מופיעה בחלק עליון של גוצ'י העשוי פאייטים בצבע כחול ואיפור עיניים מעושן בגווני תכלת. הבחירה בגוצ'י מפתיעה במקצת, מאחר שהוא לא מבתי האופנה המזוהים איתה כמו ברברי, סן לורן ואלכסנדר מקווין.
מדד הסטייל: תמיד גבוה. בין אם זה במגפיים בוציים בפסטיבל גלסטונברי או במראה זוהר על שער ווג צרפת – קייט מוס יש רק אחת.

16 צפייה בגלריה
ברוקלין בקהאם וניקולה פלץ על שער גיליון ספטמבר 2022 של "ווג הונג קונג"
ברוקלין בקהאם וניקולה פלץ על שער גיליון ספטמבר 2022 של "ווג הונג קונג"
הזוג הלוהט של עולם האופנה. ברוקלין בקהאם וניקולה פלץ על שער "ווג" הונג קונג
(צילום: Greg Swales)

ווג הונג קונג

המצולמים: הזוג הטרי ברוקלין בקהאם וניקולה פלץ, שהחליפו נדרים באפריל האחרון וחמישה חודשים לאחר מכן נוחתים על שלושה שערים של ווג הונג קונג – אחד משותף, ושניים נפרדים לכל אחד מהם. מודים שלקח לנו חצי דקה לזהות את פלץ, שנראית שם כמו שיבוט של יעל שלביה.
המלתחה: קז'ואל של הביוקר – היא בשמלה שקופה עם סט תואם של חזייה ותחתונים בגוון מנטה מתחת; הוא בחולצה ממותגת עם לוגו ומכנסיים חומים. שניהם לבושים פנדי.
מדד הסטייל: בינוני. מבין שלושת השערים, השער של בקהאם לבדו הוא המוצלח מכולם, לבוש מכנסיים חומים, סריג עם לוגו בסגנון רטרו ונעלי מוקסינים שחורות, אחד הטרנדים הלוהטים של התקופה.

16 צפייה בגלריה
ג'יג'י חדיד על שער גיליון ספטמבר 2022 של "ווג איטליה"
ג'יג'י חדיד על שער גיליון ספטמבר 2022 של "ווג איטליה"
מחווה לטרולים? ג'יג'י חדיד על שער "ווג" איטליה
(צילום: RAFAEL PAVAROTTI)

ווג איטליה

המצולמת: דוגמנית העל האמריקנית ג'יג'י חדיד, שנראית כאילו נשלפה מארכיון משחקי טרולים שהיו פופולריים בשנות ה-90.
המלתחה: שמרנית. חדיד התייצבה מול המצלמה של רפאל פברוטי בן ה-30 מברזיל, במערכת לבוש שחורה של ג'ורג'יו ארמאני.
מדד הסטייל: בעמוד האינסטגרם של המגזין עדכנו שעל השער חתומים יחד שלושה כוחות קריאטיביים: פברוטי ששמו הולך לפניו כאחד מצלמי האופנה הרותחים של הרגע; הסטייליסטית ועורכת האופנה גרייס קודינגטון (לשעבר עורכת האופנה של ווג אמריקה); וחדיד עצמה. עם כזו כמות של כישרון – מדוע התוצאה היא אחת החלשות מבין גיליונות ספטמבר? הבעיה, לטעמנו, טמונה בתצלום המתחזה לפסבדו-דוקומנטרי, עם "חשיפת" הרקע שעליו יושבת הדוגמנית. לנו זה הזכיר את השער המכוער שלו זכתה קמלה האריס בווג, רק שבמקרה שלה היו מי שיצאו נגד ההחלטה לזלזל בה עם שער לכאורה מיוחד.

16 צפייה בגלריה
מייגן מרקל על שער גיליון ספטמבר 2022 של The Cut
מייגן מרקל על שער גיליון ספטמבר 2022 של The Cut
מוכנה לקלוז-אפ. מייגן מרקל על שער The Cut
(צילום: CAMPBELLADDY)

The Cut

המצולמת: דוכסית סאסקס לשעבר מייגן מרקל, שכבר הספיקה, איך לא, לחטוף ביקורת על הריאיון שהעניקה למגזין. אחד הציטוטים הבעייתיים שהובילו לכך היה זה שבו השוותה מרקל בין יום נישואיה לנסיך הארי לשחרור לוחם החופש נלסון מנדלה מהכלא. "ב-2019 אחד משחקני המחזמר 'מלך האריות' אמר לי: 'אני חייב שתדעי. כשהתחתנת, חגגנו ברחובות כפי שעשינו כשמנדלה שוחרר מהכלא'", אמרה. קשה להאשים את מרקל, חצי שחורה בעצמה, בגזענות, אבל הניחוח של המשפט הזה גרם לנכדו של מנדלה להגיב ולומר כי "השחרור מהכלא היה חשוב יותר מנישואים ל'נסיך לבן'".
המלתחה: מינימליסטית. תצלום התקריב של מרקל עושה את העבודה גם בלי להתעמק בפריטי הלבוש: שמלה עם צווארון גולף של המעצבת טורי ברץ' וזוג עגילי אמרלד ירוקים של לנוון.
מדד הסטייל: גבוה, הרבה בזכות השפה המינימליסטית של התצלום, ששמר בפוקוס את כל מה שחשוב באמת.
16 צפייה בגלריה
סרינה וויליאמס על שער גיליון ספטמבר 2022 של "ווג" ארצות הברית
סרינה וויליאמס על שער גיליון ספטמבר 2022 של "ווג" ארצות הברית
דרמטית. סרינה וויליאמס על שער "ווג" ארצות הברית
(צילום: Luis Alberto Rodriguez)

ווג ארצות הברית

המצולמת: הטניסאית האמריקנית סרינה וויליאמס, שהכריזה על פרישתה מטניס בתום משחקי אליפות ארצות הברית ביום יציאתו של השער הנפתח שלה לווג, שם מסתתרת בתה אלכסיס אולימפיה בת הארבע שמחזיקה בשובל שמלתה. זהו השער השלישי של וויליאמס לווג ארצות הברית (יש לה עוד שניים לווג בריטניה), כבוד שלו זכו כוכבות מעטות, בוודאי ספורטאיות עם רזומה עשיר בפרסים.
המלתחה: בצילום השער מופיעה וויליאמס בשמלה בצבע תכלת של בית האופנה בלנסיאגה.
מדד הסטייל: חצי קלאץ'. רשימת מותגי היוקרה בהפקת האופנה והשער עם וויליאמס מכובדת, אבל אוסף השמלות שנבחר חסר "עוקץ" ותנופה. עבודת סטיילינג וצילומים שהם פחות קלישאת בת-מצווה על חוף הים, היו מנפקים כאן שער מרשים יותר.

16 צפייה בגלריה
הארי סטיילס על שער גיליון ספטמבר 2022 של "רולינג סטון"
הארי סטיילס על שער גיליון ספטמבר 2022 של "רולינג סטון"
מצליח ללבוש כל בגד. הארי סטיילס על שער "רולינג סטון"
(צילום: Amanda Fordyce)

רולינג סטון

המצולם: הארי סטיילס, המוזיקאי שמאות אלפי נערות (וההורים שלהן) הצטופפו הקיץ ברחבי ארצות הברית ואירופה לראות ולשמוע אותו שר באחד מסיבובי ההופעות המדוברים של 2022. סטיילס הוא גם אייקון אופנה מוערך ונוטף סטייל, ושלושת השערים שצילמה אמנדה פורדיס והפקת האופנה הנלווית מוכיחים זאת. לראשונה בתולדות המגזין, השער של סטיילס יככב על 14 המהדורות הבינלאומיות של רולינג סטון. לא בכדי, הכותרת היא: The World's Most Wanted Man על המתח שבין מבוקש לנחשק. לא מכירים מישהו שלא יסכים עם זה.
המלתחה: צבעונית, מקורית, נטולת מגדר. סטיילס בן ה-28 הוא אחד מנציגי דור ה-Z בעולם האופנה, והחיבור ההדוק שלו לבית גוצ'י מייצר שילובים מעניינים בין עולמות וינטג' לאופנת רחוב עכשווית.
מדד הסטייל: רותח. גם כשסטיילס מופיע על השער באנסמבל שהיה נראה על כל אחד אחר כמו תאונה – בגד גוף צמוד בדוגמת פסים באדום ולבן שנראה עליו קטן במידה וסריג בצבע חרדל של בית האופנה מארני – הוא מצליח להיראות הכי נכון שאפשר.

16 צפייה בגלריה
לינדה אוונג'ליסטה על שער גיליון ספטמבר 2022 של "ווג" בריטניה
לינדה אוונג'ליסטה על שער גיליון ספטמבר 2022 של "ווג" בריטניה
מכוסה היטב. לינדה אוונג'ליסטה על שער "ווג" בריטניה
(צילום: Steven Meisel)

ווג בריטניה

המצולמת: לינדה אוונג'ליסטה – דוגמנית, אייקון, שם נרדף לעידן הטופ-מודלס של שנות ה-90. הדוגמנית בת ה-57 אינה רק הפיגורה הכי מבוגרת שמופיעה החודש על שער ספטמבר, היא גם עושה זאת בקאמבק סופר מתוקשר. בשנה החולפת חשפה אוונג'ליסטה באומץ כי עברה טיפול קוסמטי כושל שהשאיר אותה מעוותת. השער הזה הוא הכרזת הניצחון שלה. הוא צולם על ידי צלם האופנה האגדי סטיבן מייזל, שמלווה אותה מאז 1986 ואחראי במידה רבה להפיכתה לכוכבת שהיא היום, גם אם בכל התמונות היא מרוטשת עד העצם. באופן אירוני, שיתוף הפעולה הכי מפורסם בין השניים היה שער לווג איטליה ב-2005 תחת התמה Makeover Madness, שהציג ביקורת על טירוף הניתוחים הפלסטיים והזרקות הבוטוקס והמילויים של נשים.
המלתחה: אלגנטית ותיאטרלית, שנועדה, כך אפשר להבין מהשער ומיתר תמונות ההפקה, להסתיר את אוונג'ליסטה יותר מאשר להראות אותה, ולא בקטע אניגמטי. אנחנו מהמרים שהשילוב שחזר על עצמו בין מגבעת למטפחת תואמת מתחת יהפוך לטרנד חם.
מדד הסטייל: ככה. ציפינו ליותר מהשילוב בין אוונג'ליסטה, מייזל וסטיילינג של עורך ווג בריטניה אדוארד אנינפול – שילוש מקודש שפחות הפתיע הפעם, מלבד הליהוק.

16 צפייה בגלריה
אדל על שער גיליון ספטמבר 2022 של Elle
אדל על שער גיליון ספטמבר 2022 של Elle
מראה של דיווה גדולה מהחיים. אדל על שער Elle ארצות הברית
(צילום: Mario Sorrenti)

אל ארצות הברית

המצולמת: המוזיקאית הבריטית אדל במראה פאם פאטאל מסרט פילם נואר. הכותרת המרוחה על השער, Oh My God, היא כשם להיטה של הזמרת מאלבומה האחרון. לאחר שבנובמבר אשתקד הופיעה אדל על שערי ווג הבינלאומיים, הופעתה על מגזין Elle (המתחרה של ווג) עשרה חודשים לאחר מכן, נראית כ"פרס ניחומים" שאנשי המגזין קיבלו.
המלתחה: אדל במראה חושני לבושה מעיל פרווה סינתטית של בית האופנה פנדי ותכשיטים של קרטייה.
מדד הסטייל: נראה שהזמרת בת ה-34 מבססת לעצמה מעמד של דיווה גדולה מהחיים, ועושה זאת בזכות בגדים שרחוקים מטרנדים עונתיים או מלהיטי טיקטוק שמשפיעניות רשת קורסות לתוכם. אדל, כך היא מבקשת להדגים, מגיעה מסיפור אחר, על-זמני.

16 צפייה בגלריה
ליזו על שער גיליון ספטמבר 2022 של Elle
ליזו על שער גיליון ספטמבר 2022 של Elle
לא נמאס מסרט ההדבקה הממותג? ליזו על שער Elle בריטניה
(צילום: AB+DM)

אל בריטניה

המצולמת: ליזו, וכל מילת הסבר נוספת מיותרת. הזמרת שהוציאה לאחרונה אלבום פופ היפ-הופ קצבי ומגניב, היא אחת המוזיקאיות המדוברות של הרגע, ולא רק בזכות השירים. ליזו מותחת בהופעתה את גבולות הרבגוניות והיחס לנשים מלאות (ושחורות) בעולם האופנה.
המלתחה: מה שטוב לקים קרדשיאן טוב גם לליזו? לא בטוח. ועוד באיחור של חצי שנה. ליזו הצטלמה לבושה בסרט הדבקה צהוב וממותג של בלנסיאגה, שנראה כמו שאריות מהתחפושת של עינב בובליל מפורים (שהתחפשה בעצמה לקרדשיאן).
מדד הסטייל: פייר, ציפינו ליותר. רצינו לראות הרבה יותר מליזו, או לפחות בגד מקולקציות סתיו-חורף 2022-23 שטרם נחשף בתקשורת.

16 צפייה בגלריה
היילי ביבר על שער גיליון ספטמבר 2022 של "הרפר'ס בזאר"
היילי ביבר על שער גיליון ספטמבר 2022 של "הרפר'ס בזאר"
אייקונית בסן לורן. היילי ביבר על שער "הרפר'ס בזאר"
(צילום: John Edmonds)

16 צפייה בגלריה
באד באני על שער גיליון ספטמבר 2022 של "הרפר'ס בזאר"
באד באני על שער גיליון ספטמבר 2022 של "הרפר'ס בזאר"
גרסה פיוטית לטרנד הגברים בשמלות. באד באני על שער "הרפר'ס בזאר"
(צילום: John Edmonds)

הרפר'ס בזאר

המצולמים: כמדי חודש ספטמבר, מפרסם מגזין הרפר'ס בזאר האמריקני סדרה של כמה שערים בכיכובם של האייקונים הנוכחיים בתחומי התרבות והאופנה. אלו שמות: המשוררת אמנדה גורמן (שהתפרסמה לאחר שהקריאה פואמה בטקס ההשבעה של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן), הדוגמנית היילי ביבר, הראפר באד באני והשחקנית פלורנס פיו.
המלתחה: שני השערים היפים מתוך הארבעה הם של היילי ביבר ובאד באני. היא בטוטאל-לוק שחור של סן לורן, לבושה טוקסידו מעל חזיית סאטן; הוא בשמלה לבנה וז'קט של לואי ויטון, מתוך הקולקציה האחרונה בעיצובו של וירג'יל אבלו. למרות שגברים בחצאיות ושמלות הם טרנד שחוק (אפילו הארי סטיילס נגמל ממנו), התוצאה הסופית יפה ופיוטית.
מדד הסטייל: מחשמל. הבחירה במערכות לבוש מונוכרומטיות (גודמן, לדוגמה, לבושה טוטאל-לוק ורוד של שאנל), מציבה את האייקונים במרכז הצילום ומשאירה את האופנה כשחקן חיזוק משמעותי שאינו משתלט על המראה הסופי.

16 צפייה בגלריה
ניקול קידמן על שער גיליון ספטמבר 2022 של "פרפקט"
ניקול קידמן על שער גיליון ספטמבר 2022 של "פרפקט"
אשת הברזל. ניקול קידמן על שער "פרפקט"
(צילום: Zhong Lin)

פרפקט

המצולמת: השחקנית ניקול קידמן בשער פרובוקטיבי נוסף. לאחר שמוקדם יותר השנה הצטלמה קידמן למגזין וניטי פייר בחצאית מיני של מיו מיו ומראה של מתבגרת בת 15, היא עושה זאת שוב, הפעם בשער למגזין פרפקט של המנהלת האמנותית המיתולוגית קייטי גרנד. בחצאית מיני נוספת וזרועות שריריות, קידמן מוכיחה לכולם מי אשת הברזל של השנה.
המלתחה: עתידנית וסקסית בעיצובו של גלן מרטנז, המנהל האמנותי של דיזל. לא פלא שהיא הזכירה לנו את לילו מסרט המדע הבדיוני "האלמנט החמישי" של לוק בסון.
מדד הסטייל: מודים, לא ממש הבנו את הפאה האדומה והא-סימטרית, אבל הבחירה בעיצוביו של מרטנז והסטיילינג המדויק הופכים את השער הזה לאחד המשובחים והמדוברים של ספטמבר. אפילו הפוטושופ שמשטיח את קידמן, כמעט כמו דמות מקומיקס, נראה כאן מכוון ומודע לעצמו.

16 צפייה בגלריה
מילי בובי בראון על שער גיליון ספטמבר 2022 של "אלור"
מילי בובי בראון על שער גיליון ספטמבר 2022 של "אלור"
דברים מוזרים על הפנים. מילי בובי בראון על שער "אלור"
(צילום: Jem Mitchell)

אלור

המצולמת: השחקנית מילי בובי בראון, פעם ילדת הפלא של הוליווד, היום מישהי שהדביקו לה דברים מוזרים לפנים. בראון (18), כוכבת הסדרה האהובה "דברים מוזרים", היא ללא ספק בחירה ראויה מאוד לשער גיליון ספטמבר. הנה, אפילו במגזין מצאו 11 סיבות לאהוב אותה.
המלתחה: יותר הפקת יופי מאשר אופנה. הבחירה באיפור פנים תלת-ממדי היא התכתבות עם טרנדים עכשוויים, אבל התוצאה הסופית פחות מרשימה.
מדד הסטייל: יצאנו לחפש אותו.

16 צפייה בגלריה
לואיס המילטון על שער גיליון ספטמבר 2022 של "וניטי פייר"
לואיס המילטון על שער גיליון ספטמבר 2022 של "וניטי פייר"
נראה נהדר בפוקסיה. לואיס המילטון על שער "וניטי פייר"
(צילום: Adrienne Raquel)

וניטי פייר

המצולם: נהג מרוצי פורמולה 1 לואיס המילטון, סר בשבילכם, מופיע בגיליון ספטמבר של וניטי פייר עם שני שערים. הבחירה בו מפתיעה אך גם מעניינת, לאחר שבמרוצי הפורמולה שנערכו הקיץ הציג המילטון תוצאות מאכזבות שהביאו למשבר בינו לבין חברת מרצדס.
המלתחה: מאז התצוגה של בית האופנה ולנטינו בפריז בחודש מרץ, נצבעו השטיחים האדומים, הפקות האופנה ושערי המגזינים באותו ורוד פוקסיה שנקרא על שם המנהל האמנותי פייר פאולו פיקולי. רוב המגזינים הצליחו להימנע ממנו בגיליונות ספטמבר, למעט וניטי פייר.
מדד הסטייל: לוהט. המילטון נראה נהדר בפוקסיה, ומי שיחפש גם את השער השני שלו למגזין ימצא אותו עירום למחצה, טובל באמבט וחושף גוף שרירי ומקועקע.

16 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן על שער גיליון ספטמבר 2022 של "אינטרוויו"
קים קרדשיאן על שער גיליון ספטמבר 2022 של "אינטרוויו"
מזהים? קים קרדשיאן על שער "אינטרוויו"
(צילום: Nadia Lee Cohen)

אינטרוויו

המצולמת: קים קרדשיאן, האישה ששברה את האינטרנט עם השער ההוא למגזין Paper, חוזרת להצטלם עם ישבן חשוף ובלונד פלטינה למגזין Interview תחת הכותרת Born in the USA. מודים שלקח לנו יותר ממבט נוסף כדי לזהות אותה.
המלתחה: מחווה למלתחה הומואית עם תחתוני jockstrap חושפי ישבן ומערכת לבוש מג'ינס של בית האופנה בוטגה ונטה. החבר המעצב דמנה מבית בלנסיאגה אישר?
מדד הסטייל: שובר. החיבור בין בלונד הפלטינה לגבות הבהירות הזכיר לנו בכלל את הדוויג מסרט הקאלט "הדוויג והשארית העצבנית", אבל אין ספק שעם הדימוי הזה קים קרדשיאן יצרה שער בלתי נשכח נוסף.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button